3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Snelheidsovertreding in Belgie
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27930

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2005 01:25 PM
  [ # 31 ]
ieksEmmu schreef:

Amaaaaaaj

op·de·cie·men (de ~ (mv.))
1 [Belg.] percentsgewijze verhoging van een oorspronkelijk bedrag om de gevolgen van inflatie tegen te gaan [met name van toepassing op geldboeten]

1500 euro betalen of 30 dagen niet rijden? Hoe willen ze dat controleren?

volgens mij wordt je rijbewijs dan 30 dagen ingenomen.
tuurlijk kan je nog wel gaan rijden, als je dan door de mand valt heb je denk ik echt een probleem Wink

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 28 juli 2005 01:29 PM
  [ # 32 ]
arjan_verkade schreef:
ieksEmmu schreef:

Amaaaaaaj

1 [Belg.] percentsgewijze verhoging van een oorspronkelijk bedrag om de gevolgen van inflatie tegen te gaan [met name van toepassing op geldboeten]

tuurlijk kan je nog wel gaan rijden, als je dan door de mand valt heb je denk ik echt een probleem Wink

Je rijbewijs is Rijkseigendom, gaat de Nederlandse staat m dan inhouden?
Het gaat hier toch om de Belgische politie/staat?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27930

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2005 01:34 PM
  [ # 33 ]
ieksEmmu schreef:
arjan_verkade schreef:
ieksEmmu schreef:

Amaaaaaaj

hmm daar heb je een goed punt ja Wink

als je in nederland de boete had gehaald zou dat wel de situatie zijn Smile

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 28 juli 2005 01:36 PM
  [ # 34 ]
ieksEmmu schreef:
arjan_verkade schreef:
ieksEmmu schreef:

Amaaaaaaj

Het zou goed zijn om je eens juridisch te laten voorlichten. Je kan als ANWB lid bijv. gratis juridisch telefonisch advies inwinnen. Hier op het forum weet volgens mij ook bijna niemand echt zeker hoe het zit.

Het is wel goed om even de stappen te overzien en kijken wat het verstandigst is.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 juli 2005 04:25 AM
  [ # 35 ]
mpostma schreef:

Oei. Ik heb het draadje nog even teruggelezen. Het is denk ik niet zo handig geweest om een verklaring te tekenen waar je het niet mee eens bent. Beter weigeren om te tekenen als het je niet aanstaat. Ook door niet naar de rechtszitting te komen en de aangetekende brieven te weigeren heb je het recht verspeeld op verweer.

Achteraf is het inderdaad niet zo slim geweest om een verklaring te tekenen waar ik het niet mee eens was. Zo dom en naief dat ik was heb ik me daar onder druk laten zetten, ze wilde me niet laten gaan voordat ik getekend had. En nee dit was niet ergens in een ontwikkelingsland of ergens in Oost-europa, maar gewoon hier in Nederland Evil or Very Mad

De brief meld verder niets over hoe ik kan betalen Confused
Er staat wel in kleine lettertjes: “Een uitnodiging tot betaling van de boeten en de gerechtskosten U later zal worden toegezonden door de plaatselijke bevoegde overheid”
Het vonnis is gedateerd op 01-04-2005 en de begleidende brief van de Belgische deurwaarder is van 04-05-2005, we zijn nu dus al ruim 3 maanden verder ConfusedConfused .

Ik ben helaas geen lid van de ANWB, heb pechhulp via de verzekering, waar ook de rechtsbijstandsverzekering loopt. Lijkt me niet handig om het aan hun te vragen over hoe en wat.

Ik heb de brief aan mijn oom laten lezen (ex-agent), maar hij begreep er ook niets van, onduidelijk gebrabbel in het vlaams. Wat de paspoort controle bij de douane betreft, heeft dit ook gevolgen voor een paspoort controle hier in NL op Schiphol of alleen op een luchthaven in Belgie.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 29 juli 2005 08:03 AM
  [ # 36 ]

heb het verhaal eens gelezen en er is iets dat ik niet begrijp.
In de tijd dat ik een leasebak had en bekeuringen had, gingen die naar de eigenaar van de auto. De leasemaatschappij dus. Die betaalde ze direct en stuurde vervolgens mijn werkgever een rekening die het op zijn beurt weer inhield op het salaris.

Is dat hier niet gebeurt ????

Wat andere opmerkingen;
Men is druk doende, met ons roomse nederland voorop om bekeuringen over de grenzen te gaan helpen vorderen. Belgische prent voor nederlander wordt dus door NL justittie gevorder. En geloof me, met de roomse mentaliteit hier…. zet de koffie maar klaar.

Wat ik ook vreemd vindt, maar me er wel iets bij kan voorstellen is die verklaring op het nl bureau.  Als je het er niet mee eens bent dan teken je iets niet. Je tekent namelijk dat de genoemde feiten en gebeurtenissen cq omstandigheden een correcte weergave zijn van de werkelijkheid…..

Persoonlijk, hoe kut het ook is, betaal het maar. Stel je moet voor je baas naar Belgie en ze zetten je daar vast, nemen je rijbewijs en je lease auto in beslag. je zult het wel terug krijgen, maar ondertussen zit je baas met gedonder en consequenties die ontstaan door prive zaken.

Vraag je zelf eens af, als dat laatste gebeurt, in welke mate zou het van invloed zijn op je contractverlening/werk ?

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 29 juli 2005 11:10 AM
  [ # 37 ]
arjan_verkade schreef:
ieksEmmu schreef:

Amaaaaaaj

je rijbevoegdheid is afgenomen in belgie en niet in de rest van europa dus je mag in ned gewoon blijven rijden.
je moet gewoon zorgen dat je het aantal dagen niet in belgie een voertuig bestuurd

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 29 juli 2005 11:14 AM
  [ # 38 ]

heb pechhulp via de verzekering, waar ook de rechtsbijstandsverzekering loopt. Lijkt me niet handig om het aan hun te vragen over hoe en wat.

Waarom zou je het daar niet vragen? Daar heb je die verzekering toch voor?

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 29 juli 2005 11:46 AM
  [ # 39 ]

boete uit ander land

Hey All,

Ik heb hier heel het draadje gelezen, en heb er uiteindelijk maar één bedenking bij…..
Hou je gewoon aan de opgelegde snelheden en je hebt geen gedonder.
Als je bijna 60 Km/h te snel reed is het maar normaal dat men u bekeurt, maakt niet uit in welk land, stad of dorp. :photo
Dan krijg je ook geen “onduidelijk bebrabbel” in je postbus.
Op dit stukje tekst zal ik waarschijnlijk veel negatieve reacties krijgen, maar toch is het zo.

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

wannabee
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 202

Gepost: 29 juli 2005 12:23 PM
  [ # 40 ]

Geweldig verhaal heb lang niet zo gelachen… Very Happy
ja, ‘t is rot voor je maar je hebt toch echt zelf te hard gereden. En niets verklaren is nog altijd iets anders dan liegen. (Meineed is zelfs een misdrijf, in Nederland tenminste, maar dat weet je oom waarschijnlijk ook wel)
Ik zou er niet op rekenen dat ze je met rust gaan laten, ze hebben al zoveel energie in je zaak gestopt, dat incassobureau zal achter je aan blijven lopen. Ookal kunnen ze misschien niets doen, houdt er wel rekening mee dat je elke maand een (dreig)brief krijgt.
succes Johan

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 29 juli 2005 12:59 PM
  [ # 41 ]
ronama schreef:
arjan_verkade schreef:
ieksEmmu schreef:

Amaaaaaaj

je rijbevoegdheid is afgenomen in belgie en niet in de rest van europa dus je mag in ned gewoon blijven rijden.
je moet gewoon zorgen dat je het aantal dagen niet in belgie een voertuig bestuurd

Wat die bevoegdheid betreft, Die heb je dus HELEMAAL NIET MEER in Belgie. Die 30 dagen meter gaat lopen vanaf het moment dat je je bewijs inleverd en stopt 30 dagen later.
je zou dan kunnen denken , ” niet inleveren is de oplossing. Uhm, euh, je rijd dan zonder rijbewijs…. en dan is boem geen hoh, maar whoooooh SHIT!. Rijden zonder rijbewijs is namelijk als ik me niet vergis een misdrijf zowel in NL als in B. enneuh, das niet fijn hoor als ze je daarvoor in ‘t kot stoppen. In belgie heb je geen internet op de cel

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 29 juli 2005 01:39 PM
  [ # 42 ]

Iedereen heeft het hier over inname van het rijbewijs, maar dat noemt de rechter niet zo ook niet in Belgie. Het gaat hier om een ontzegging van de rijbevoegdheid.

Lijkt me dat je inmiddels wel hebt voldaan aan het rijverbod in Belgie Wink

Je de uitspraak toch niet aangetekend gekregen? Dan kun je het nog zo oplossen, je belt met de aanklager en vraagt wat er gebeurt is met je zaak. Als de aanklager dan zegt je moet dit of dat betalen, kun je het doen of laten, of alsnog in beroep gaan. Komt de ontzegging van de rijbevoegdheid ter sprake, dan moet je vragen hoe dat praktisch in z’n werk gaat. Blijf je in gebreke bij het betalen van de boete dan loop je de kans dat die 1500EUR tot in lengte van tijden met rente boven je hoofd blijft hangen.

Het lijkt mij dat een corrupte belgische justitie nooit je Nederlandse rijbewijs invorderen mag, maar dat zul je in de kleine lettertjes maar moeten opzoeken, mogen zij dit wel, dan kun je simpelweg een internationaal rijbewijs aanschaffen, dat stuur je dat aangetekend naar Belgie. Als ze je dat na 30 dagen niet terugzenden, stuur je de deurwaarder op hen af! Cool

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 juli 2005 02:07 PM
  [ # 43 ]
wannabee schreef:

Geweldig verhaal heb lang niet zo gelachen… Very Happy

Geen beter vermaak dan leedvermaak toch?  :kots Ik denk dat iedereen het er wel over eens dat het niet zo handig is om het zo te doen. Juist met dit soort consequenties zul je de stappen goed moeten overdenken. Maar met leedvermaak en betweterigheid schiet je ook niks op.

Die snelheidsovertreding is natuurlijk fors, maar met werkdruk en in Belgie (was het ‘s-nachts of overdag?) en met een lease auto waarbij je misschien nog niet eens zeker bent of jij het was ga ik er niet over zeuren. Het had mij ook kunnen overkomen (onverantwoord rijden?? Ja, wel het risico op een bekeuring: gevaarlijk? lang niet altijd per definitie). Ik ben ook geen heilig boontje in het verkeer.

wannabee schreef:

ja, ‘t is rot voor je maar je hebt toch echt zelf te hard gereden. En niets verklaren is nog altijd iets anders dan liegen. (Meineed is zelfs een misdrijf, in Nederland tenminste, maar dat weet je oom waarschijnlijk ook wel)
Ik zou er niet op rekenen dat ze je met rust gaan laten, ze hebben al zoveel energie in je zaak gestopt, dat incassobureau zal achter je aan blijven lopen. Ookal kunnen ze misschien niets doen, houdt er wel rekening mee dat je elke maand een (dreig)brief krijgt.
succes Johan

Vaak is het zo met straffen en verjaringstermijnen dat ze alleen doortellen wanneer je ook daadwerkelijk in Belgie bent. Die ontzegging kom je dus niet zomaar vanaf. Ook zal het niet zo snel verjaren. Voordeel is wel dat momenteel de rijontzegging alleen voor Belgie geldt. Maar het klopt wel: als je nu in Belgie rijdt dan pleeg je feitelijk een misdrijf door te rijden zonder rijbevoegheid.

Hoe langer je wacht hoe meer het boetebedrag zal oplopen (het is nu al flink opgelopen). Ze zullen op een gegeven moment wel stoppen met brieven sturen, maar dat betekent nog niet dat het zullen vergeten.

Je kan momenteel nog niet uitgeleverd worden voor ziets noch kan je in NL vervolgd worden. Zoals al gesteld: men is bezig met wetgeving om dit wel mogelijk te maken. Ik weet niet of het dan met terugwerkende kracht geldt: dan kun je je borst wel natmaken. Geldt het niet met terugwerkende kracht dan verandert aan je situatie niks.

Met een NL politieagent als adviseur bereik je natuurlijk niet zozveel. Je moet iemand hebben die notie heeft van de Belgische wet mbt buitenlanders.

Had je al op het Forum van www.wegcode.be gekeken? Ik heb daar wel een keer nuttige info van gehad! Ik heb ooit eens een onterechte bekeuring gehad (afleesfout) uit Belgie en hoewel het uiteindelijk simpel was op te lossen (je moet wel ff er achter aan bellen en een briefje sturen met wat bewijsstukken) moet je wel actie ondernemen anders krijg je big shit.

Goed:

Niet betalen:

Nadelen
- boetebedrag loopt op (incassokosten). Het was al behoorlijk opgelopen
- kans op aanhouding/arrestatie als je in Belgie komt (prive al lastig, maar kun je aan je baas uitleggen dat je niet naar Belgie kan?)
- rijden in Belgie is nu een misdrijf zonder rijbewijs.
- mogelijk risico dat je in NL ook vervolgd wordt met nieuwe wetgeving.

Voordelen
- mogelijkheid dat ze het een keer kwijtschelden/vergeten
- hoe groot is de kans dat je daadwerkelijk wordt staande gehouden? (ik ben wel eens in belgie gestopt om drugs te checken, dus was op :S)
- geen kosten

Wel betalen

Nadelen
- het kost een hoop geld

Voordelen
- je kan weer met een gerust hart door Belgie rijden

Ik vind het toch het “domst” dat je geen gedegen juridisch advies hebt ingewonnen. Dan bedoel ik NIET een vraag stellen op het citroen forum. Het citroen forum is maar een vergaarbak van borrelpraat op dit punt als ik zo vrij mag zijn. Er zit niet echt deskundige juridische kennis hier. Dat heeft geresulteerd in dat je zo de kans hebt verspeeld om je te verweren.
Wellicht dat je als je dit achteraf had geweten maar beter gelijk had kunnen schikken in het initiele veel lagere bedrag OF een gedegen juridisch verweer had gevoerd om te weerleggen dat jij het was.

In elk geval veel sterkte. Ik benijd je positie niet (ik kom namelijk vaak door Belgie)

Gr,
Marten

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 29 juli 2005 02:35 PM
  [ # 44 ]

idd gedegen juridisch advies in gaan winnen en niet langer maar afwachten want het bedrag loop alleen maar op en je kunt er ooit een keer echt door in de problemen komen. Ze zullen het niet zomaar inees vergeten zijn hoor.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 29 juli 2005 03:17 PM
  [ # 45 ]

@ZX 1.4i:
Gezien het feit dat niet onomstotelijk bewezen kan worden dat jij daadwerkelijk de auto bestuurde op het moment dat de overtreding werd geconstateerd zou je in een zaak best kans maken, denk ik. Heeft je ex-werkgever eigenlijk daar een administratie van bij gehouden? Vraag eens advies bij een advocaat of bij een rechtswinkel, op een bedrag van 1500 euro begint dat toch wel interessant te worden, zij kunnen je vrij snel vertellen hoeveel kans je maakt op een goede afloop. En wees niet bang om je rechtsbijstandsverzekering aan te spreken, waar heb je die anders voor?

Of je betaalt zo snel mogelijk die boete om van het gezeik af te zijn. Hoe dan ook, ik denk dat je met een te nemen actie niet langer moet wachten.

Hoe dan ook, heel veel sterkte!!!!  Smile

Verder: “eigen schuld dikke bult” vind ik een nogal makkelijke dooddoener als niet eens duidelijk is of Sohail daar ook daadwerkelijk heeft gereden!!  Evil or Very Mad

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook