2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Luxeprobleem
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 22 juni 2009 01:46 AM
  [ # 16 ]

Idd, geen Turbo CT op gas nemen. Dat is niet echt goedkoop in onderhoud ivm kleppenstellen en zo.
Wellicht een V6 op gas, of gewoon lekker op benzine. Mijn V6 automaat gebruikt maar lichtelijk meer brandstof als mijn eerdere Turbo CT handbak.

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 22 juni 2009 09:33 AM
  [ # 17 ]
BunnY schreef:

@JJ: als je gas laat inbouwen. Zorgen dat je dat laat doen bij een erkend installateur. Want je hebt wel de nodige papieren nodig bij de keuring (die volgens mij de installateur doet?).

Ik heb eventueel wel een adresje in A’pen waar ik de mijne heb laten ‘in orde brengen’. Erg vriendelijke kerel die je, in tegenstelling tot andere, niet ‘int zak wil zetten’ (minder dan halve prijs dan bij een andere charlatan, dat het aan charlatan was heb ik achteraf ontdekt).

Ja, Benny ik weet dat je een erkend installateur nodig hebt. In mijn C5 1800cc zit er een AG-installatie (die maar 80% goed werkt) die mij in 2002 zo’n 3000€ heeft gekost.
Ik vind gas heel prettig en goedkoop om mee te rijden maar lliefst met de minst gecompliceerde installatie. Die AG is zo ingewikkeld dat je toch wel narigheid kan verwachten. Liever een litertje meer lpg verbruiken met een simpele installatie (als die nog bestaan) die goed werkt.

Als je wil, geef maar dat adres door in Antwerpen aub, dan kan ik daar eens mijn licht gaan opsteken.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 22 juni 2009 09:53 AM
  [ # 18 ]
easternnl schreef:

Idd, geen Turbo CT op gas nemen. Dat is niet echt goedkoop in onderhoud ivm kleppenstellen en zo.
Wellicht een V6 op gas, of gewoon lekker op benzine. Mijn V6 automaat gebruikt maar lichtelijk meer brandstof als mijn eerdere Turbo CT handbak.

Een V6 is natuurlijk mooi, easternnl, en ook redelijk geprijsd in aankoop. Een prachtauto.
Maar lekker op benzine is echt wel te duur (geworden voor mij) en ook de jaarlijkse rijtaks (ca. 910 € waarvan 208 € jaarlijkse lpg-rijtaks) is veel. De lpg-installatie zou zo’n 3000 € kosten.
Je ziet dat in België milieuvriendelijker rijden echt beloond wordt - lpg rijden = extra taks.
Inverkeerstelling is ca 500 € en verzekering voor een 3 liter is hoog.

Dus na enige overweging blijven voor mij enkel 2 mogelijkheden over : ofwel XM 2.0 niet-turbo op lpg, of een 2.1 turbodiesel.

In een andere thread zag ik dat diesels ‘meer en meer minder gewild zijn’, lol, dus misschien vind ik daar een puntgaaf exemplaar aan een redeljke prijs. Het vreemde is dat er veel XM’s in de aanbieding staan, maar dat ze ook vaak snel weer verkocht zijn.

Voor de liefhebbers, die CT Turbo waar ik wilde naar kijken is een 1999 manueel met 78.000 km aan 2950 €, met 1 jaar garantie. Bij een Citroëndealer in franstalig België. Wie er meer over wil weten, geef me een berichtje. Niet bang zijn voor dat franstalige, ik kan helpen indien nodig.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 22 juni 2009 02:14 PM
  [ # 19 ]

BIV is volgens mij maar 69,- euro en een beetje voor een XM. Auto’s ouder dan 15 jaar (wat een XM toch wel is?) betalen een forfaitair bedrag van een kleine 70 euro dus.

De tax op een 3L is in Belgie inderdaad niet mals. En die bijkomende LPG tax, dat is omdat in België de accijnzen op de LPG via die tax worden geheven en niet, zoals bij benzine/diesel, op de brandstof zélf. Het is bij ons trouwens nog steeds een pak goedkoper dan in NL (als je ziet wat een auto hebben daar kost Shocked ).

De persoon waar ik mijn gasinstallatie heb laten in orde brengen was:
Bourdeaux Roger :  

Degene waar ik was gaan informeren en die me probeerde te bedriegen + installaties inbouwt waar hij het niet mag (hij heeft geen certificaat om in te bouwen in Deurne, en hij zet dus op zijn papieren dat hij het bij LPG Techniek Van Meenen bvba -over de exacte locatie ben ik niet zeker- doet):   (en als je binnenkomt met een niet Geit/DS begint hij eerst met een je auto belachelijk te maken en te zeggen dat het geen echte Citroën is en dan begint hij kosten te maken/met dubbel krijt te schrijven)

@Mods: als ik te veel informatie geef dan moet je het maar verwijderen Wink . Maar voor mij mag die operation2cv alle slechte reclame krijgen die bestaat. Zo’n bedrieger/afzetter/charlatan. Ben er nog steeds niet goed van. (hij schatte: meer dan 250,- euro kosten, uiteindelijk was het dus goede 100,- euro kosten -waarbij er een hoop onvoorziene dingen bij gekomen zijn - + het afkraken van mijn auto, snap nog steeds niet waarvoor dat nodig was. En als je niet al je geld in je auto stak dan was je ook niet goed wijs. Pff.)

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 22 juni 2009 08:36 PM
  [ # 20 ]

Bedankt BunnY, ik zal direkt eens kijken op die link.

Ik heb nl. 10 minuten geleden de Saxo 1.4 gekocht van mijn ma (dan hoef ik me helemaal niet te haasten om een XM te vinden) en ik overweeg om ermee met gas te rijden.

Ik zal dat autootje toch nooit wegdoen - het is van 1999 met 13000 of 14000km - een reserve stadsautootje is altijd interessant. Saxo heeft een automatische bak en lust wel een heel flinke slok benzine, vandaar overweeg ik gas.

Het zal wel raar zijn om met zo’n klein autootje te rijden, maar mijn ego zal zich wel aanpassen voor een tijdje. De C5 die verkocht is moet deze week nog geleverd worden dus wordt het onmiddellijk Saxorijden.

Nu nog duimen dat er toch snel een mooie Xm uit de lucht komt vallen - in feite is dit de enige auto die ik echt (weer) zou willen.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook