Wellicht heb ik inderdaad kleurverschil gehad altijd ja, zaten eigenlijk nooit twee dezelfde merken lampjes in.
Dat van die spanning vind ik eigenlijk best wel aannmelijk klinken. Kan ik bijvoorbeeld met mijn raampjes aardig overtuigend maken
Als ik allebei mijn electrische ramen tegelijk open doe, gaat die aan de passagiers zijde een stuk langzamer naar beneden. Als ik alleen de passagiers zijde doet, gaat deze denk ik ongeveer net zo snel als raampje bestuurderszijde (maar dat kan ik natuurlijk niet tsjekken)
Heb nu het probleem met verschillende merken lampjes niet meer Maatje H1 in mijn koplampen zitten (2x per unit)...
Zitten niet in allerhande setjes, dus zitten nu 4 losse (dure) in (4x 10 euro, aardig gek!) Heb je het ook over 40 euro Nu heb ik geen XM, anders had ik voor 2 euro aan tweedehands lampjes kwijt geweest D
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Beste ZX1.4
Als dit nog eens voorkomt lampen die snel doorbranden…..ik weet niet of je de auto nu nog hebt???
Er is vaak maar een onderdeel die dit tot het gevolg heeft en dat is de DYNAMO.
Hier kan een diode stuk zijn of de spaningsregelaar…dit heeft piekspaningen tot het gevolg en daar kunnnen lampjes niet goed tegen.
Zoals ik soms piekspaningen krijg van mijn schoonmoeder en daar kan ik ook niet tegen .
Ron
Die Xsara was de auto van de zaak bij een ex-werkgever, die ik mocht hebben toen ik daar wegging. Ik heb hem toen verkocht en er een Saxo 1.5D voor gekocht.
Dat het aan de dynamo en/of aan de spaningsregelaar kon liggen, waardoor er piekspaningen ontstaan, had de dealer al opgemerkt.
De dealer heeft e.e.a. meerdere malen doorgemeten, maar kon niets vinden. Mijn baas vond het goedkoper om er maar iedere keer nieuwe lampjes erin te zetten, ipv tijd te verspillen aan de garage.
Het zou best weleens aan de achteraf ingebouwde (Italliaanse imitatie) Airco kunnen hebben gelegen. In de winter gingen de lampjes iets langer mee. Bij het aanslaan van de Aircopomp zag je duidelijk een flikkering in het licht van de koplampen en het dashbord. Optrekken met de airco aan ging bijna niet, even inhalen op de snelweg betekende even de airco uit. Al met al een bagger Airco was dat, maar hij koelde wel lekker goed
Maar ja ook met deze info kon de dealer niets vinden.
Over korting gesproken
http//www.leoruygrok.nl/nl/offer.html
Volgens mij zijn Brembo achterremschijven a 19 euro’s niet duur!
(Allen wel heel ver weg…)
Als je achter trommelremmen heb, is het dan mogelijk om deze naar schijfremmen om te bouwen? En is dit een duur grapje?
ZX1.4i schreef:Als je achter trommelremmen heb, is het dan mogelijk om deze naar schijfremmen om te bouwen? En is dit een duur grapje?
Bij wat voor merk/type/bouwjaar ?
Schijt aan originaliteit.