als je een sterkere moter in je eend wil,
zeggen sommige dat je de koets op een AMIsuper chassis moet zetten.
is dat dan eigenlijk een eendchassis met een andere motor?
maar het heeft dezelfde afmetingen? enzo?
ik vroeg het me maar af…
niet dat ik een ombouw vanplan ben ofzo…:)
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De oude typen zijn het zelfdeals de eend. De latere typen vanaf 1965 of zo iets zijn verstevigd. Wel heeft da ami andere achterwiel armen. Scheelt een paar cm naar de buitenkant toe. Ik heb niet kunnen ontdekken of er ook een andere achterasbuis op de ami zit Om de spoorbreedte het zelfde te houden. Waarschijnlijk wel.
De ami super is de enige waar het GS blok op past. Je Eend koets kan met kleine aanpassingen daar zo op. Loopt je eendja 150!
Als je dat te veel moeite vind kan je altijd de twee cylinder visa motor nemen. 650 cc en elektronische ontsteking! loopt ie 135….
groeten
Joris ( ami 6 berline ‘63)
PS Ami onderdelen horen op/ onder een Ami !
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:
...PS Ami onderdelen horen op/ onder een Ami !
En Visa onderdelen op/onder/in/aan een Visa…
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
weet ik,
en eend onderdelen op/onder/in/aan een eend,
maar ik vroeg me af of er veel verschil was, de ami6 staat immers op een eendchassis…
zelf zou ik zo’n ombouw nooit doen denkik
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik misschien wel. hangt van de levensduur van mijn blokje af.
Een 123 ignition past die trouwens ook op een Visa blok?
of wat is eigenlijk het verschil tussen een 600cc blok van een eend en een visa blok, behalve dan die 50cc (meen ik tenminste) extra.
Is het echt de moeite waard om om te bouwen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De cylindrs zijn anders. Meer gekanteld. Stoterstangbuisjes niet meer extern, koppen zijn anders..
Ja het loopt veel mooier. En harder. en jehebt elektronische ontsteking dus er is geen 123 op nodig.
Voor het overbouwen moet je de twee sensors in de bak ook overzetten. Dat is nog al een klus , hoewel er kitjes voor zijn geloof ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
4 cil. motor in een eend.
Als je ooit in een eend een 4 cil.wil bouwen zal je dat dus zoals al is gezegd op een amisuperchassis moeten doen en wel een chassis met ken-
teken.want daar staat op dat je een 4 cil.rijdt en doe je dat niet zal elke
oplettende keurmeester de auto niet mogen keuren omdat het kenteken
niet klopt met de auto.En je dus moet wegsturen naar de RDW om de zaak
in orde te laten maken.En dan krijg je een type keuring en dat kost een berg.
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Hallo Puncy.
De visa club 650cc heeft ook een 3x gelagerde krukas om de grotere
krachten op te kunnen vangen.Alle andere hebben maar een 2x gelagerde
krukas.
Teun Stam schreef:
De firma van 123 albatronics(?)
Albatronics is de firma die het product “123 ignition” levert denk ik…
Totaal aantal Berichten: 25598
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Albertronics
Meneer Albert en meneer Ron…. Het is echt waar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoe staat het met de supereend??
Of was het alleen maar een mooie droom? (Heb ik er ook vele van.)
Michaël,
Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km, http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…
het was niet eens een droom,
zomaar een gedachte…
Wie stopt met dromen stopt met leven, so dream on !
Schijt aan originaliteit.
juist!
helemaal mee eens!
ik heb vannacht gedroomd dat er een Citröen meetinkje georganiseerd werd in mijn oma haar tuin,
maar het was niet veel zaaks…
we waren ook nog maar aan het opbouwen.
er stonden wat miniaturen te koop, maar dat waren eerder plastieken speelgoedeendjes “made in china”.
achja
nee, dat was het hem net