Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nouja, dan ga ik ook maar.
Mijn vader kocht zijn eerste traction van het verzekeringsgeld van een brommer die gejat was (het verhaal gaat dat ie achter een hooiberg lag met een meisje toen dit voorval plaatsvond). Dat was nog voordat hij zijn rijbewijs had. Hij is als huwelijksreis met mijn moeder naar Nieuw Delhi gereden (India, ja) in een traction familiale, 28000km. Door de jaren allerlei GS’en, BX’en AX’en, een CX break en helaas ook wat volvo’s. Toen mijn vader overleed erfde ik van hem een 1937 Traction Avant Conduite Interieure 11B, en een 1937 Traction Avant Legere 11BL. De conduite is toen geheel gerestaureerd, en mijn moeder is er nog mee door de verenigde staten gereden op de route 66, het evenement van de CAAR. De conduite is nu terug naar de man van wie mijn vader hem iets van 20-25 jaar geleden gekocht had, en die man is toevallig ook nog de beste vriend van mijn stiefvader… kleine wereld… Nog voor mijn 18e verjaardag had ik samen met mijn stiefbroer (de 2e man van mijn moeder is ook citrofiel, en had toen een Traction 15CV, 2 DS’en en een XM break) een CX Gti Turbo gekocht… Inmiddels ben ik zelf dus nog twee CX Gti T’s, en een tweetal BX’en verder en heb nu dus een XM, een CX en een Xantia, en als ik op bezoek ga bij het ouderlijk huis staan daar nu dus die Traction 11BL Legere uit 1937 (rijdt niet), die nu van mijn stiefvader is, zijn Traction 15CV (gedeeltelijk gerestaureerd, rijdt nog niet) een xsara en een berlingo multispace…
Het zit vrij diep dat citrofielie .
@Justshootme
Ik had begrepen dat het met de gemiddelde jaguar nog veel lastiger was om de straat uit te komen dan bijvoorbeeld een DS of SM… klopt dat nou?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:
Ik had begrepen dat het met de gemiddelde jaguar nog veel lastiger was om de straat uit te komen dan bijvoorbeeld een DS of SM… klopt dat nou?
Volgens mij heeft een tijdlang het grapje gecirculeerd dat je niet één maar twee Jags moest hebben: een in reparatie en een om mee te rijden.
Een DS is niet zo slecht hoor
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Mijn moeder heeft vroeger in een rode 2CV gereden, daarna kocht mijn vader een CX. 17 jaar geleden kwam de 2 weken jonge, in elkaar gereden BX die mijn vader opgeknapt heeft (van de schade valt niks meer te zien). Volgens mij hebben ze ook nog korte tijd een AX gehad.
Sinds anderhalf jaar ben ik grotendeels de trotse eigenaar van de BX :fijnsturen
Verder heeft mijn vader nog een C4G uit 1928 gerestaureerd aantal jaren geleden. Die wordt elke zomer ‘uitgelaten’
Knap stukje werk!! Erg mooi!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: Citroenfamilie…
Richard schreef:XTR schreef:en last but not least: de Cuore van m’n egaa…
maar die is helemaal verzot op Japans, dat maar niet stukgaat…
Volgend jaar komt de C1 in die klasse, gebouwd in samenwerking met Toyota (techniek), is dat niet Japans genoeg
De Cuore is dus in huize XTR opgevolgd door een Seicento Suite met airco
misschien dat op termijn een C1 wel een alternatief zou kunnen worden !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
C15 D 1987 (zwager en ik)
C15 D 1993 (ik)
Visa RD 1988 (ik)
BX 19 RD break 1993 (mijn moeder)
BX 18 TZD TDi Break Service 1993 (zwager)
BX 19 GTi automaat 1990 (ik)
CX 25 TRD Break 1990 (zwager)
Daf 66 1978 (een vriend en ik)
Test
ik heb een cx
xm
XANTIA
broertje xantia
bx
broer xm break
Thijsvandebles schreef:
Daf 66 1978 (een vriend en ik)
Lijkt me schier onmogelijk, eigenlijk. Ofwel is het een D66 uit 1976, dat zou dan 1 van de laatsten geweest zijn, ofwel is het een Volvo 66, ofwel een DAF 46.
Maar hoe je ‘t ook bekijkt: Goed bezig. Een Variomatic is net zo speciaal als een hydraupneumaat.
Re: Citroenfamilie…
XTR schreef:
> C5 HDi Prestige
> XM 2.0i-16V
> C3 XTR 1.6i-16V
> 2CV6 Special
bovenstaand rijtje familieauto’s gaat binnenkort veranderen:
schoonpapa heeft de C5 HDi Prestige ingeruild op een C5 2.0i-16V Exclusive II, inclusief leer, elektrische stoelen, 7 airbags, Xenon en een compleet alfabet aan elektronische hulpapparatuur (ABS tm ESP enzo.)
Item voor de C5 II: een trekhaak moet afneembaar zijn, ivm de lager geplaatste kentekenplaat tov de C5 I.
Het rijtje wordt dus als volgt:
> C5 II 2.0i-16V Exclusive
> XM 2.0i-16V
> C3 XTR 1.6i-16V
> 2CV6 Special
zwarte schapen blijven dan dus nog:
de Fiat Seicento Suite (met airco !)
de Lancia Ypsilon Elefantino Rosso (op 15” lichtmetaal)
de Saab 900
de Saab 9-3
de Vectra
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
bij ons zit het ook vrij diep
Ik een BX Chic
oom een xm 3.0 v6 automaat
oom een zx furore geloof ik (met meegespoten bumpers en mistlichten
voor en)
oom een xsara break fase 2
oom een BX Cannes
verder schaam ik me voor mijn ouders al kan het nog wel wat ze rijden
MA rijdt in een clio Pa in een megane. maar heeft nu een nieuwe vriendin en die wil heel graag een C5 dus dat wordt even flink wat invloed uit oefenen. gelukkig is mijn broertje nog niet oud genoeg voor een auto dus ik heb nog ff tijd om hem op het rechte spoor te krijgen want die zit er nog even ver naast. gelukkig heeft mijn pa wel enkele citroen’s gehad een gsa en een visa dus het blod zit er wel een beetje in.
verder zijn er bij diverse familie leden al wat ds-en bx-en cx-en en gsa’s door heen gegaan geloof zelfs nog een sm in de oudere generatie’s
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
De XM van m’n vader en de Xantia van mijn zus.
Die xantia heeft trouwens de grille van een phase 1 en de motorkap van een 1B (of 2, als je wilt)... dat ziet er niet uit