8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Mijmeren over de BX.
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 juli 2005 03:31 PM
  [ # 106 ]

De benzine’s zijn wel zuiniger..

en voor die knopjes betreft heb je wel gelijk, de bx had een mooi systeem, de xantia een minder mooi systeem.

Bij peugeot hetzelfde, de 405 heeft van die grote BX knoppen(tevens in de XM) en de 406 heeft die kleine xantia knopjes.

de regelneef die ervoor zorgt dat het raam helemaal omlaag gaat kun je denk ik omzeilen..die zal wel in de deur zitten denk ik..

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 juli 2005 03:35 PM
  [ # 107 ]
Bram schreef:
metro2005 schreef:

Een xantia is gewoon een… ding
Een bx leeft

Hoe moet je dat gevoel nou weer uitleggen Rolling Eyes
.......................
voordelen Xantia:
- zuiniger Confused:
- stiller
- degelijker
- betrouwbaarder? (alhoewel slechte vergelijking)
- fijne stuurbekrachtiging.
- radio zit op een bereikbare plaats
........................
Die kleine schakelaars van de raambediening van de xantia heb ik nooit als lastig ervaren. Wat ik wel lastig vind is dat het rechterraam (passagier) niet met 1 klik helemaal opengaat, net zoals dat wel kan aan de bestuurderskant.

Ik vergelijk een Xantia TD dan wel met een BX Tzd-turbo (heb ik op het XCnl forum ook al eens gedaan in dat BX draadje aldaar (wat helaas in de kelder van dat forum terecht is gekomen Rolling Eyes sinds ik door die Ban-master eruit geknikkerd werd)

http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=2094&start=0

29 pagina’s lang Wink

Met die raamknopjes bedoel ik EN dat ze te klein zijn en een rare vorm hebben Confused ...Plus dat je niet even een klein kiertje open kan zetten maar bij een tikje op de knop (uiteraard heb ik het dan over het linker voorraam) schiet hij meteen een cm of 5 open. Rolling Eyes

Ik heb er toendertijd al eens wat vragen over gesteld op dat XCnl forum en je schijnt dat te kunnen veranderen in dezelfde mogelijkheid als je met het rechterraam hebt, maar weet niet meer hoe.

De laatste serie raamknoppen van de (luxe) BX, heeft een dubbele knop….middenin het regelknopje voor een *streepje* open en het buitenste gedeelte van die (ene) knop voor het raam in 1X naar omlaag of omhoog.

Verder grotendeels eens met je verhaal over de voor en nadelen. Smile

Wel wil ik even kwijt dat ik zeer tevreden ben met deze Xantia…ALLES doet wat het moet doen Exclamation ....op 1 klein dingetje na en dat is dat er ergens een draadbreukje zit tussen de kabelboom aansluting bij de Radio en de linker achterdeur….dat speakertje doet het dus niet.

Nu was ik toch al van plan om speakers in de hoedenplank te gaan bouwen (die ik nog over heb van de BX)...dus zal het nieuwe draden trekken worden van voor naar achter. Cool

Oh ja….Zuiniger schreef je…dat is natuurlijk niet waar (zeker niet t.o.v. een BX tzd-turbo)......met een Xantia TD (berline) haal je geen 1 op 18 a 20. Wink

In dat opzicht waren de knopjes van de bx inderdaad wel makkelijker, apart voor helemaal open en in stapjes open.
en mijn xantia benzine is zuiniger dan mijn bx benzine / lpg.
Op benzine deed de bx tussen de 1 op 8 en 1 op 10 en op lpg was ik blij als ik de 1 op 8 haalde want meestal lag het rond de 1 op 7.
de xantia rijdt gemiddeld 1 op 12 met uitschieters naar 1 op 11 en 1 op 16.

edit: HEB JE WEER EEN XANTIA Shocked
jij bent nog wispelturiger dan ik ben Mr. Green

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 24 juli 2005 03:38 PM
  [ # 108 ]

Fun factor in een bx is gewoon een stuk hoger dan in een xantia. Xantia is een goede en betrouwbare auto die je comfortabel van a naar b brengt maar dat is het dan ook wel. Het is nog wel altijd beter dan het gros van de andere koekblikken die op de weg rijden Wink Bx blijft toch een avontuur om in de rijden, net zoals een eend. Daarom zijn wij ook aan een eend begonnen, heb je het gevoel dat je nog echt rijdt. Xantia gaat alles vanzelf, je hoeft niets meer te doen, lekker als je er elke dag inzit maar af en toe wil je toch nog even weer echt rijden en dan is een bx of zo toch een stuk leuker Very Happy
Mijn xantia zou zo de deur uitgaan voor een bx break TZD turbo 4x4 met airco Cool

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 24 juli 2005 03:41 PM
  [ # 109 ]
Bram schreef:

Ik vergelijk een Xantia TD dan wel met een BX Tzd-turbo (heb ik op het XCnl forum ook al eens gedaan in dat BX draadje aldaar (wat helaas in de kelder van dat forum terecht is gekomen Rolling Eyes sinds ik door die Ban-master eruit geknikkerd werd)

http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?t=2094&start=0

Dat waren nog eens tijden Laughing
btw, zou je je onderschrift daar niet eens aanpassen Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 juli 2005 03:44 PM
  [ # 110 ]

Dat fun idee komt wel een beetje terug bij de T1a 2.0 16v dacht ik zelf. Laughing

Bovendien komen de latere xantia’s nogal lomp over…mij zul je waarschijnlijk nooit in een t2 zien hooguit een t2 bx

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 juli 2005 03:47 PM
  [ # 111 ]
Simpele Ziel schreef:

Dat fun idee komt wel een beetje terug bij de T1a 2.0 16v dacht ik zelf. Laughing

Bovendien komen de latere xantia’s nogal lomp over…mij zul je waarschijnlijk nooit in een t2 zien hooguit een t2 bx

Moi heeft een type 1B, met zo’n hele fraaie STILLE hydrauliekpomp :kots
Ik wil HOREN dat ie bezig is ja Wink
ik wil sssssst TIK sssssssst TIK horen vanonder de kap. niet: sssssss .... ssss.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 24 juli 2005 03:53 PM
  [ # 112 ]

Xantia’s zijn allemaal gelijk, of het nu 1a, 1b of 2 is, het is een xantia, weinig fun. bx type 1, da’s fun!!!! Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 24 juli 2005 04:06 PM
  [ # 113 ]
zandvoorta schreef:

Xantia’s zijn allemaal gelijk, of het nu 1a, 1b of 2 is, het is een xantia, weinig fun. bx type 1, da’s fun!!!! Very Happy

Ik ben niet voor niks weer voor een BX aan het kijken Smile  :photo
(voor erbij, dat wel. Laat de xantia maar lekker slijten, de bx blijft mooi fileleed bespaart op die manier Wink )

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 24 juli 2005 04:07 PM
  [ # 114 ]
metro2005 schreef:

Moi heeft een type 1B, met zo’n hele fraaie STILLE hydrauliekpomp :kots
Ik wil HOREN dat ie bezig is ja Wink
ik wil sssssst TIK sssssssst TIK horen vanonder de kap. niet: sssssss .... ssss.

Ik hoor helemaal NIKS sissen of tikken in mijn TD type 1B Cool

En de Turbo hoor ik in deze OOK niet Crying or Very sad
(maar hij werkt als de beste) Wink

Moet ik de titeldraad maar aanpassen….Mijmeren over de BX EN Xantia ? Twisted Evil

En Andre….dat gaat een beetje moeilijk, je onderschrift aanpassen als je je account niet meer kunt openen Wink ....de HUFTER :kots

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 24 juli 2005 04:44 PM
  [ # 115 ]
Bram schreef:

En de Turbo hoor ik in deze OOK niet Crying or Very sad
(maar hij werkt als de beste) Wink

hmmm, ik hoor m’n turbo wel zacht fluiten, boven de 2000 toeren begint ie Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 24 juli 2005 04:47 PM
  [ # 116 ]
Bram schreef:

En Andre….dat gaat een beetje moeilijk, je onderschrift aanpassen als je je account niet meer kunt openen Wink ....de HUFTER :kots

Laughing  Laughing

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 juli 2005 05:30 PM
  [ # 117 ]
jpiek schreef:

Enschede - R’dam : 1 uur 30 minuten

gloeiende!!!

Daar doe ik zeker twee uur over!!!!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 juli 2005 06:22 PM
  [ # 118 ]

Mag het met bijna het dubbele aan vermogen Wink

Onze (mijn klinkt nog altijd zo stom)xantia tikt wel soms dan, en de turbo fluit ook niet.. Crying or Very sad

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 24 juli 2005 06:28 PM
  [ # 119 ]

Ja, maar als ik er twee uur over doe rijd ik overal precies legaal.

1u50 is me ook al een keer gelukt, maar achteraf was ik blij dat de fotoreportage uitbleef.

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 24 juli 2005 07:26 PM
  [ # 120 ]
metro2005 schreef:

Op benzine deed de bx tussen de 1 op 8 en 1 op 10 en op lpg was ik blij als ik de 1 op 8 haalde want meestal lag het rond de 1 op 7.
de xantia rijdt gemiddeld 1 op 12 met uitschieters naar 1 op 11 en 1 op 16.

  Shocked

Hoe rij je dan als ik vragen mag ? Met m’n 2.0 16v SX was ik blij als ik tenminste 1 op 10 haalde, vaker was het voor elke 300 km 40 liter tanken… En 1 op 16 ? Dat heb ik nog nooit gereden met een auto…


Als je idd. gelijk hebt, kan ik m’n idee om een BX GTI te kopen wel laten varen, ik zou dan ws. 1 op 6 rijden.  Surprisedops:

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
 
8 van de 12
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook