Wouter, In welk land zijn de 19TGI / 19 RI met een dergelijke typeplaatje geleverd? Denemarken? Spanje? De Routiére’s stonden dan wel op kenteken als 19 TGI, maar waren bij mijn weten met de ‘Chic’ belettering uitgerust.
rb schreef:Wouter, In welk land zijn de 19TGI / 19 RI met een dergelijke typeplaatje geleverd? Denemarken? Spanje? De Routiére’s stonden dan wel op kenteken als 19 TGI, maar waren bij mijn weten met de ‘Chic’ belettering uitgerust.
Ik heb werkelijk geen idee
Ik heb zelf ook een BX 19 TGI Routière gehad. In NL zijn alle 19TGI’s geleverd als Routière, en die hadden allemaal striping. In NL is dat 19TGI-plaatje dus nooit geleverd. Het is voor mij een raadsel, maar ben wel blij met al die plaatjes.
Vooral de 4x4-plaatjes ben ik blij mee, want die vind je nooit meer op sloperijen…
Dit is trouwens mijn oude Routière, de FD-JB-96, vandaag gefotografeerd bij de huidige eigenaar, die eveneens op dit forum zit:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Me likes.
(m.u.v. de Morettes en die zwarte clignoteurs..)
Ik zou je nog foto’s toesturen van mijn 19TGI, maar helaas heb ik ze nog niet getraceerd.
rb schreef:(m.u.v. de Morettes en die zwarte clignoteurs..)
Sja, de FD-JB-96 heeft de afgelopen jaren behoorlijk wat gedaantewisselingen ondergaan. Ik kocht ‘m op 28 juni 2002 met 106.267 km
Enige maanden later heb ik er een bumperlip en spoiler op gezet.
Toen heb ik de auto verkocht in februari 2003 en de toenmalige eigenaar heeft er een TZI-kabelboom in gezet. Toen had ie dus ineens electrische ramen, centrale portiervergrendeling en dimmers op de interieurverlichting.
Toen heb ik de Routière in januari 2004 weer terug gekocht en na een maand weer doorverkocht aan de huidige eigenaar (Duncan). Hij heeft er dus mistlichten en gisteren pas die dubbele koplampen in gezet.
Zo zag ie er trouwens uit op de dag van de aankoop. De Routière had toen 2 jaar stilgestaan en ik heb er maarliefst € 1.000 voor betaald, wel inclusief een nieuwe APK. Ik had toen nog niet zoveel verstand van prijzen van BX’en… ops:
Inmiddels staat er al 160.000 km op de teller van deze toch wel heerlijke BX
Ik heb er ontzettend mooie herinneringen aan.
rb schreef:Ik zou je nog foto’s toesturen van mijn 19TGI, maar helaas heb ik ze nog niet getraceerd.
Is goed, ik zie ze wel eens komen, het heeft geen haast
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik mis mijn tzi wieldop rechts voor van mijn deauville..
ben iets te hard over een klinkerpad gegaan geloof ik.. ops: is niet mijn schuld dat ie zo lekker over die klinkers gaat
Nou Erik,je treft het.
Ik heb nog 4 stuks TZI wieldoppen liggen,met enkel lichte gebruikssporen.
(heb je er gelijk een paar reserve voor als je nog eens lekker of die klinkers wil raggen lol ) Al je intresse hebt hoor ik het wel.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Vanochtend de Leader naar Citroënspecialist Rob Huijben gebracht voor een grote onderhoudsbeurt, laswerk aan de achterste uitlaatophanging en natuurlijk de APK.
Net word ik gebeld door Rob, die me het volgende lijstje gaf waarom de BX is afgekeurd…:
-voorraadbol
-voorremklauwen + blokken
-remslang rechts (links is heel matig)
-beide stuurhuishoezen
Ook zitten de achterremblokken en -schijven er binnenkort aan te komen, maar daar komt ie de APK nog wel mee door.
Daarnaast is de remslang links ook matig.
Op zich geen ramp, die schijven, blokken en slang kan ik zelf nog wel doen, maar de LHM-leidingen onder de auto zijn ook niet al te best meer
Als prijsopgave gaf Rob Huijben: € 550 incl BTW en arbeidsuren.
Ik vind het zelf nog wel meevallen, wat jullie??
Morgenavond hoop ik mijn BX weer op te halen, met dan een aantal nieuwe onderdelen erop
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Mwoa ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. Als de APK en de grote beurt daarbij inbegrepen zit.
Zo moet ik binnenkort ook maar eens de uitlaatsteun laten lassen. En ABS sensor rechtsvoor vervangen. En eventueel mijn remschijven voor + blokken vervangen. En als ik helemaal gek zou doen de voorruit. Dat is me toch een lelijk ding en superslecht gezet ook, lelijke vochtplek in een van de hoeken. Maarja dat is allemaal bij elkaar vast wel meer dan 550,- Je moet er iets voor over hebben…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Mwoa ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. Als de APK en de grote beurt daarbij inbegrepen zit.
Zo moet ik binnenkort ook maar eens de uitlaatsteun laten lassen. En ABS sensor rechtsvoor vervangen. En eventueel mijn remschijven voor + blokken vervangen. En als ik helemaal gek zou doen de voorruit. Dat is me toch een lelijk ding en superslecht gezet ook, lelijke vochtplek in een van de hoeken. Maarja dat is allemaal bij elkaar vast wel meer dan 550,- Je moet er iets voor over hebben…
Ik vind het ook echt nog wel meevallen hoor. Had een veel groter budget vrijgemaakt voor deze dag…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Als prijsopgave gaf Rob Huijben: € 550 incl BTW en arbeidsuren.
Nuja niet te vroeg juichen, nog ff wachten op de rekening he
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
TZI wieldoppen
Kan iemand mij uitleggen waarom een BX wordt afgekeurd op een slechte voorraadbol?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom een BX wordt afgekeurd op een slechte voorraadbol?
Uh, de voorraadbol was echt helemaal op. Leeg. Klaar.
Daar hebben ze dus wel een punt…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Alcyone schreef:TZI wieldoppen
Kan iemand mij uitleggen waarom een BX wordt afgekeurd op een slechte voorraadbol?
Ik meen dat een voorraadbol er voor zorgt, als je motor opeens afslaat (en dus de HD-pomp het niet meer doet) je dan dankzij die voorraadbol nog kan remmen ?
Alleen is het de eerste keer dat ik dit lees !
Heb al die jaren nog nooit de apk-keurmeester naar de staat van de voorraadbol zien kijken…..vraag me zelfs af HOE ze dat zouden moeten controleren…..als Niet-Citroen garage.
Rob Huijben is een Citroënspecialist. Ze doen niks anders dan Citroëns, van Traction tot de nieuwe C4.
Ook klassieke Peugeots komen er.
De voorraadbol is op, dat is te merken aan onafhoudelijk tikken. Ze hebben ‘m vast ook getest.
Als Rob Huijben ‘m nu niet had vervangen, had ik volgende week een afspraak bij Chyparse gemaakt. Nu laat ik dus alles in 1 keer doen
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik had het over MIJN Apk-keurmeester en dus garage, Wouter.