Ik dacht dat bij onze vorige auto’s (nissan en toyota) de ventilator ook wel eens bleef draaien. Het lijkt mij ook beter, ventilator zou in mijn ogen niet via het contact geschakeld moeten worden.
Schijt aan originaliteit.
Bram,
Bij alle BX-en loopt de fan over het motorcontact; zo ook bij de 1600.
—
Kijk voor meer info over BX-en eens op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Bram,
Bij alle BX-en loopt de fan over het motorcontact; zo ook bij de 1600.
—
Kijk voor meer info over BX-en eens op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL
Karel….ik ben sinds een maand lid van de BXclub….heb ook het lidmaatschapkaartje ontvangen met lid.nr en wachtwoord….maar weet absoluut niet wat ik er mee moet doen.
Je moet daar inloggen….en is toch voor leden ?
Dat wachtwoord werkt dus niet.
Wel onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters ? Of staat je toetsenbord nog op capslock ?
Schijt aan originaliteit.
Bram schreef:karel schreef:Bram,
Bij alle BX-en loopt de fan over het motorcontact; zo ook bij de 1600.
—
Kijk voor meer info over BX-en eens op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNLKarel….ik ben sinds een maand lid van de BXclub….heb ook het lidmaatschapkaartje ontvangen met lid.nr en wachtwoord….maar weet absoluut niet wat ik er mee moet doen.
Je moet daar inloggen….en is toch voor leden ?
Dat wachtwoord werkt dus niet.
De BX Club Nederland en BXNL hebben in principe niets met elkaar te maken. Dus voor BXNL (internetforum) dien je je gewoon aan te melden op internet.
Eric Vertogen schreef:De BX Club Nederland en BXNL hebben in principe niets met elkaar te maken.
Dus voor BXNL (internetforum) dien je je gewoon aan te melden op internet.
Ah…bedankt Eric.
Ze lijken ook wel verdacht veel op elkaar.
Maar toen ik even bij een pompstation stopte (voor een koel drankje…pff wat was het warm )...en het contact uitzette…..ging de koelvin ook uit.
Bij de Xantia blijft hij dan doordraaien, ondanks dat je de sleutel eruit haalt.En toen ik weer terugkwam…en het contact weer aanzette….ging het gele Temp-lampje branden….wat na 100 meter rijden weer netjes uitging en tijdens het rijden (ook even met hoge snelheid getest)....ook uit bleef.
Nu is de vraag : hoort de koelvin van een 1.6i niet gewoon nog even te blijven draaien als het contact wordt uitgezet…. ??
Joh ik precies hetzelfde gehad, vorige week bij de terugrit vanuit Frankrijk.. lekker warm weer, tijdje snelweg, motor uit…
Inderdaad, bij contact aan ging het oranje lampje branden… ik schrok me natuurlijk wild (de week daarvoor koelvloeistof verloren), maar later bedacht ik me dat het logisch was, ineens stilstaan zonder rijwind…
De fan draait niet door bij uitzetten contact, bij mij niet in elk geval.
Harm schreef:De fan draait niet door bij uitzetten contact, bij mij niet in elk geval.
Dat los ik met deze warme dagen op, door bij stilstand (en motor uit) het contact even aan te houden en luisteren of de fan nog draait….en dan wacht ik even een paar tellen tot hij afslaat…..wel zo fatsoenlijk voor hem, nietwaar ?
Het lijkt me overigens een simpel klusje voor alle BX’en..(tip)...inplaats van via het contact…de 12V + leiding (met zekering !) direct op de accu te zetten….zodat hij altijd even blijft nakoelen (als de zender hem aanstuurt).
Oke…......m’n *oude* 93’er (opera-rouge) TZD-turbo staat weer naast de deur. ops:
Omdat ik toch weer meer kilometers maakte dan ik ruim een maand geleden verwachtte….was ik al aan het zoeken.
Totdat ik Knopper belde, eind vorige week….die zei dat de olie-lekkage voorbij moest zijn want er was een andere Carterpan + pakking op gekomen.
Dat zal ik de komende dagen dan wel merken….heeft ie nog steeds lekkage, dan maar laten repareren in Haarlem.
Hij stond zogezegd dus nog trouw op me te wachten.
(*...begin nu niet opnieuw met pratende BX’en….NEE hoor….doe ik niet meer )
Tsjonge zeg…wat is dat wennen…van een Turbodiesel naar een 1.6i…..en dan na 4 weken weer *turbo’en*.
Er staat me overigens nog iets te wachten v.w.b. het Rijbewijs…..ik heb van de Reumatoloog een verklaring gekregen dat ik geen gordel moet dragen i.v.m. mijn nek…..de kans is nu groot dat ik vanaf februari 2005 alleen DAN nog auto mag rijden (zonder gordel te dragen) als ik een auto met Airbag heb.
Nou ja…..dat zien we dan wel weer…..de ZX heeft een goede indruk achtergelaten bij mij…..en die hebben sinds 1995 meestal wel een airbag…..EN TD-motor.
Re: BX
M&M schreef:je blijft lekker bezig zo
Ja…alleen *houd het je niet van de straat* ops: .....elke keer de radio in en uitbouwen met dit warme weer is geen lolletje.
Maar goed….de gaten zaten er nog in
En nu mogen ze me weer 2X in 1 week naar Brussel laten rijden….en ik ga voortaan ook maar die goedkope diesel tanken…..want het loopt de laatste tijd de spuigaten uit bij de Pomp.
(zowel benzine als diesel)
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ehh, gefeliciteerd dan maar weer.
Tsja, als je eenmaal diesel gek bent kom je er niet meer vanaf Rijdt toch een stuk beter of niet? Toch wel de orginele middenarmsteun overgezet mag ik hopen?
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Veel plezier met je BX, de ZX die hem opvolgt, je BX die je weer terugkoopt, dan je Xantia-om-nog-es-te-proberen, en de drie BX-turbo’s die hem opvolgen!
zandvoorta schreef:Toch wel de orginele middenarmsteun overgezet mag ik hopen?
Ja ja…...heb ik wel even netjes gevraagd….maar dat was geen probleem…heb de Halford-armsteun in de Chic gelegd.
Inmiddels al ingebouwd ook.
Tsja…..ik heb het al eerder beschreven hier….die 1.6i is geen verkeerde uitvoering hoor…..maar je mist toch wel de *power* tijdens het accelereren.
Maar goed….we gaan weer dieselen…..maar ik zal voortaan maar niet meer beloven voor hoe lang.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Ja ja, voordat je het weet is het weer xantia
ik weet nog een heel leuk forum….
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Bram schreef:Oke…......m’n *oude* 93’er (opera-rouge) TZD-turbo staat weer naast de deur. ops:
Omdat ik toch weer meer kilometers maakte dan ik ruim een maand geleden verwachtte….was ik al aan het zoeken.
Totdat ik Knopper belde, eind vorige week….die zei dat de olie-lekkage voorbij moest zijn want er was een andere Carterpan + pakking op gekomen.
Dat zal ik de komende dagen dan wel merken….heeft ie nog steeds lekkage, dan maar laten repareren in Haarlem.Hij stond zogezegd dus nog trouw op me te wachten.
(*...begin nu niet opnieuw met pratende BX’en….NEE hoor….doe ik niet meer )Tsjonge zeg…wat is dat wennen…van een Turbodiesel naar een 1.6i…..en dan na 4 weken weer *turbo’en*.
Er staat me overigens nog iets te wachten v.w.b. het Rijbewijs…..ik heb van de Reumatoloog een verklaring gekregen dat ik geen gordel moet dragen i.v.m. mijn nek…..de kans is nu groot dat ik vanaf februari 2005 alleen DAN nog auto mag rijden (zonder gordel te dragen) als ik een auto met Airbag heb.
Nou ja…..dat zien we dan wel weer…..de ZX heeft een goede indruk achtergelaten bij mij…..en die hebben sinds 1995 meestal wel een airbag…..EN TD-motor.
Toch weer wijs geworden Weer zo’n lekkere stinkdiesel voor de deur…
Dat van die airbag vind ik een beetje vreemd. Een airbag is een extra veiligheid, maar is beslist een aanvulling op een gordel en kan een gordel zelfs niet ten dele vervangen.
Groet,
Marten