7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
   
Ervaringen met de BX 1.6 i ??
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 juli 2004 02:20 AM
  [ # 91 ]

Ik dacht dat bij onze vorige auto’s (nissan en toyota) de ventilator ook wel eens bleef draaien. Het lijkt mij ook beter, ventilator zou in mijn ogen niet via het contact geschakeld moeten worden.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 24 juli 2004 03:14 AM
  [ # 92 ]

Bram,

Bij alle BX-en loopt de fan over het motorcontact; zo ook bij de 1600.


Kijk voor meer info over BX-en eens op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 24 juli 2004 04:29 AM
  [ # 93 ]
karel schreef:

Bram,

Bij alle BX-en loopt de fan over het motorcontact; zo ook bij de 1600.


Kijk voor meer info over BX-en eens op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL

Karel….ik ben sinds een maand lid van de BXclub….heb ook het lidmaatschapkaartje ontvangen met lid.nr en wachtwoord….maar weet absoluut niet wat ik er mee moet doen. Confused
Je moet daar inloggen….en is toch voor leden ?
Dat wachtwoord werkt dus niet.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 juli 2004 04:31 AM
  [ # 94 ]

Wel onderscheid gemaakt tussen hoofd- en kleine letters ? Of staat je toetsenbord nog op capslock ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 24 juli 2004 01:10 PM
  [ # 95 ]
Bram schreef:
karel schreef:

Bram,

Bij alle BX-en loopt de fan over het motorcontact; zo ook bij de 1600.


Kijk voor meer info over BX-en eens op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL

Karel….ik ben sinds een maand lid van de BXclub….heb ook het lidmaatschapkaartje ontvangen met lid.nr en wachtwoord….maar weet absoluut niet wat ik er mee moet doen. Confused
Je moet daar inloggen….en is toch voor leden ?
Dat wachtwoord werkt dus niet.

De BX Club Nederland en BXNL hebben in principe niets met elkaar te maken. Dus voor BXNL (internetforum) dien je je gewoon aan te melden op internet.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 24 juli 2004 02:57 PM
  [ # 96 ]
Eric Vertogen schreef:

De BX Club Nederland en BXNL hebben in principe niets met elkaar te maken.
Dus voor BXNL (internetforum) dien je je gewoon aan te melden op internet.

Ah…bedankt Eric.
Ze lijken ook wel verdacht veel op elkaar.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 29 juli 2004 05:53 PM
  [ # 97 ]

Maar toen ik even bij een pompstation stopte (voor een koel drankje…pff wat was het warm )...en het contact uitzette…..ging de koelvin ook uit.
Bij de Xantia blijft hij dan doordraaien, ondanks dat je de sleutel eruit haalt.

En toen ik weer terugkwam…en het contact weer aanzette….ging het gele Temp-lampje branden….wat na 100 meter rijden weer netjes uitging en tijdens het rijden (ook even met hoge snelheid getest)....ook uit bleef.

Nu is de vraag : hoort de koelvin van een 1.6i niet gewoon nog even te blijven draaien als het contact wordt uitgezet…. ??

Joh ik precies hetzelfde gehad, vorige week bij de terugrit vanuit Frankrijk.. lekker warm weer, tijdje snelweg, motor uit…
Inderdaad, bij contact aan ging het oranje lampje branden… ik schrok me natuurlijk wild (de week daarvoor koelvloeistof verloren),  maar later bedacht ik me dat het logisch was, ineens stilstaan zonder rijwind…
De fan draait niet door bij uitzetten contact, bij mij niet in elk geval.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 29 juli 2004 07:52 PM
  [ # 98 ]
Harm schreef:

De fan draait niet door bij uitzetten contact, bij mij niet in elk geval.

Dat los ik met deze warme dagen op, door bij stilstand (en motor uit) het contact even aan te houden en luisteren of de fan nog draait….en dan wacht ik even een paar tellen tot hij afslaat…..wel zo fatsoenlijk voor hem, nietwaar ?  Cool

Het lijkt me overigens een simpel klusje voor alle BX’en..(tip)...inplaats van via het contact…de 12V + leiding (met zekering !) direct op de accu te zetten….zodat hij altijd even blijft nakoelen (als de zender hem aanstuurt).

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 augustus 2004 09:37 PM
  [ # 99 ]

Oke…......m’n *oude* 93’er (opera-rouge) TZD-turbo staat weer naast de deur. Cool  Surprisedops:

Omdat ik toch weer meer kilometers maakte dan ik ruim een maand geleden verwachtte….was ik al aan het zoeken.
Totdat ik Knopper belde, eind vorige week….die zei dat de olie-lekkage voorbij moest zijn want er was een andere Carterpan + pakking op gekomen.
Dat zal ik de komende dagen dan wel merken….heeft ie nog steeds lekkage, dan maar laten repareren in Haarlem.

Hij stond zogezegd dus nog trouw op me te wachten. Cool
(*...begin nu niet opnieuw met pratende BX’en….NEE hoor….doe ik niet meer Mr. Green )

Tsjonge zeg…wat is dat wennen…van een Turbodiesel naar een 1.6i…..en dan na 4 weken weer *turbo’en*. Wink

Er staat me overigens nog iets te wachten v.w.b. het Rijbewijs…..ik heb van de Reumatoloog een verklaring gekregen dat ik geen gordel moet dragen i.v.m. mijn nek…..de kans is nu groot dat ik vanaf februari 2005 alleen DAN nog auto mag rijden (zonder gordel te dragen) als ik een auto met Airbag heb.
Nou ja…..dat zien we dan wel weer…..de ZX heeft een goede indruk achtergelaten bij mij…..en die hebben sinds 1995 meestal wel een airbag…..EN TD-motor. Smile

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 augustus 2004 09:46 PM
  [ # 100 ]

Re: BX

M&M schreef:

Rolling Eyes  je blijft lekker bezig zo Laughing

Ja…alleen *houd het je niet van de straat* Surprisedops: .....elke keer de radio in en uitbouwen met dit warme weer is geen lolletje. Cool
Maar goed….de gaten zaten er nog in Wink

En nu mogen ze me weer 2X in 1 week naar Brussel laten rijden….en ik ga voortaan ook maar die goedkope diesel tanken…..want het loopt de laatste tijd de spuigaten uit bij de Pomp. Shocked
(zowel benzine als diesel)

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 04 augustus 2004 10:15 PM
  [ # 101 ]

Ehh, gefeliciteerd dan maar weer.
Tsja, als je eenmaal diesel gek bent kom je er niet meer vanaf Wink Rijdt toch een stuk beter of niet? Toch wel de orginele middenarmsteun overgezet mag ik hopen?

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 04 augustus 2004 10:19 PM
  [ # 102 ]

Veel plezier met je BX, de ZX die hem opvolgt, je BX die je weer terugkoopt, dan je Xantia-om-nog-es-te-proberen, en de drie BX-turbo’s die hem opvolgen!  Very Happy Wink

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 augustus 2004 10:27 PM
  [ # 103 ]
zandvoorta schreef:

Toch wel de orginele middenarmsteun overgezet mag ik hopen?

Ja ja…...heb ik wel even netjes gevraagd….maar dat was geen probleem…heb de Halford-armsteun in de Chic gelegd.
Inmiddels al ingebouwd ook.

Tsja…..ik heb het al eerder beschreven hier….die 1.6i is geen verkeerde uitvoering hoor…..maar je mist toch wel de *power* tijdens het accelereren.

Maar goed….we gaan weer dieselen…..maar ik zal voortaan maar niet meer beloven voor hoe lang. Laughing

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 05 augustus 2004 12:03 AM
  [ # 104 ]

Ja ja, voordat je het weet is het weer xantia Wink  Laughing
ik weet nog een heel leuk forum….

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 augustus 2004 01:09 AM
  [ # 105 ]
Bram schreef:

Oke…......m’n *oude* 93’er (opera-rouge) TZD-turbo staat weer naast de deur. Cool  Surprisedops:

Omdat ik toch weer meer kilometers maakte dan ik ruim een maand geleden verwachtte….was ik al aan het zoeken.
Totdat ik Knopper belde, eind vorige week….die zei dat de olie-lekkage voorbij moest zijn want er was een andere Carterpan + pakking op gekomen.
Dat zal ik de komende dagen dan wel merken….heeft ie nog steeds lekkage, dan maar laten repareren in Haarlem.

Hij stond zogezegd dus nog trouw op me te wachten. Cool
(*...begin nu niet opnieuw met pratende BX’en….NEE hoor….doe ik niet meer Mr. Green )

Tsjonge zeg…wat is dat wennen…van een Turbodiesel naar een 1.6i…..en dan na 4 weken weer *turbo’en*. Wink

Er staat me overigens nog iets te wachten v.w.b. het Rijbewijs…..ik heb van de Reumatoloog een verklaring gekregen dat ik geen gordel moet dragen i.v.m. mijn nek…..de kans is nu groot dat ik vanaf februari 2005 alleen DAN nog auto mag rijden (zonder gordel te dragen) als ik een auto met Airbag heb.
Nou ja…..dat zien we dan wel weer…..de ZX heeft een goede indruk achtergelaten bij mij…..en die hebben sinds 1995 meestal wel een airbag…..EN TD-motor. Smile

Toch weer wijs geworden Wink Weer zo’n lekkere stinkdiesel voor de deur…

Dat van die airbag vind ik een beetje vreemd. Een airbag is een extra veiligheid, maar is beslist een aanvulling op een gordel en kan een gordel zelfs niet ten dele vervangen.

Groet,
Marten

Profiel  
 
 
7 van de 9
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook