KlaasBaas schreef:Ik dacht altijd dat mijn XM vanuit de fabriek af geen spoiler had.
Maar gister ben ik bij Le Velo (D’Haag) geweest om de hele
historie van mijn XM te vragen.
Deze kreeg ik direct, waarvoor nogmaals mijn dank !En wat bleek, de spoiler is er direct afgeschroefd, en de gaten
zijn dicht gelast. Je ziet er niets van, vandaar dat ik dacht dat het
vanaf de fabriek kwam.
Dat kan natuurlijk altijd. Maar ik ben er vrij zeker van dat ze ook af fabriek zonder spoiler geleverd zijn. Volgens mij was er in het buitenland een heel uitgekleed model wat geen spoiler had en hadden de staats-auto’s ook geen spoiler.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Kars schreef:Er staat duidelijk KPBC. Waar de C voor staat weet ik niet, maar denk dat dat te maken heeft met metallic lak :
was dat niet iets met een blanke laklaag?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Serge schreef:
Dat kan natuurlijk altijd. Maar ik ben er vrij zeker van dat ze ook af fabriek zonder spoiler geleverd zijn. Volgens mij was er in het buitenland een heel uitgekleed model wat geen spoiler had en hadden de staats-auto’s ook geen spoiler.
Klopt, in la douce france rijden 2 liter carburateur/monopoint en 2.1 diesel-modellen rond in de meest eenvoudige uitvoering
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ja ik weet dat ze zo ook uit de fabriek komen.
Ik meen dat ze in Belgie ook in een zeer kale vorm
zijn uitgegeven (1.8 Liter meen ik)
Dit ivm de belasting aldaar.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Zoals ik al aangegeven heb in een ander topic rij ik nu ook in een XM .
http://www.mijnalbum.nl/Foto=3AGMY8MJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=IN3FCBVH
http://www.mijnalbum.nl/Foto=G4MURCF6
http://www.mijnalbum.nl/Foto=LOGP4GMF
http://www.mijnalbum.nl/Foto=P4NZIKSS
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N4SOKJZJ
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ND4Y84I7
http://www.mijnalbum.nl/Foto=EEQBQBAW
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Rijdt momenteel nog in de Xantia break maar ben zoals elders te lezen op zoek naar een XM. Zal hoogstwaarschijnlijk een (de) turbo-CT worden van de 1b serie, een echte Citroen hoort volgens mij nog steeds in te zakken
Wat ik me echter afvraag, waar zijn al die XM’s : Rijdt toch dagelijks de nodige kilometers en kom er maar heel zelden eentje tegen, dit terwijl ik er toch flink op let. OK, zoveel zijn er verhoudingsgewijs natuurlijk niet gemaakt (van de Mercedes SLK zijn er al zo’n 130.000 meer gefabriceerd bijvoorbeeld) maar 2 of 3 per week spotten maakt het er natuurlijk niet mooier op onderweg. Kan natuurlijk ook zo zijn dan het Westland een XM blackspot is, hoop hier dan binnenkort toch iets aan te gaan doen
Groet,
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
t rare is dat ik laatste tijd vaker serie II XMmen rond zie rijden…
misschien is de versnelde aftakeling van de serie I ingetreden?
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
nou de prijzen van type 1 xm’s gaan wel met een noodvaart naar beneden.. echt voor een appel en een ei kan je al iets prachtigs rijden… maar daar weet je alles van..
In Amsterdam rijden er trouwens wel een boel rond. hoewel sinds vorrige week 2 minder… Ik zag eerst een v6 die in de prak werd gereden tegenover het rijksmuseum en mijn broer vertelde dat ie zaterdag een zwarte type 1 haar neus verbrijzeld zag worden…
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Tsja,
Ik ben sinds 4 jaar in het gelukkige bezit van een XM 2.0i 16V Ambiance uit 1995. Heerlijke wagen, pas 145000 km op de klok.
Ik heb m’n vrouw een Renault Clio Baccarat uit ‘96 cadeau gedaan zodat ik geen andere wagen hoefde aan te schaffen. Ze wou een wagen met airco, die heeft ze nu.
Heerlijk, de XM voor mij alleen.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Hans01 schreef:Kan natuurlijk ook zo zijn dan het Westland een XM blackspot is, hoop hier dan binnenkort toch iets aan te gaan doen
Groet,
Hans
Echt niet
ik kom er vaak genoeg, dus er rijd zowiezo een TCT in exclusive uitvoering rond…..
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ook ik ben aan de XM gegaan…
Wat een verschil is dat met een xsara Ik moet echt toegeven dat het gewoon echt een verslaving is. Vooral als je hobbels tegenkomt Gister zat ik achter een BMW die vol op zn rem moest en een hobbel met 40 nam… Ik had diezelfde hobbel een half uur eerder al met 70 gedaan. En dan voel je nog alleen maar de voorwielen er op rijden
Ik heb al menig proefrondje gereden met vrienden, en stuk voor stuk zaten ze hun ogen uit te kijken. En mijn mededeling dat de desbetreffende hobbel echt met 70 kan, konden ze maar moeilijk geloven
Maar ook het snelweg cruisen is gewoon heel relaxed…
HEERLIJK
Xsara_Coupe
Onlangs wat autofolders van mn broer achterover gedrukt (gezien zijn chaos betekent dit het behoud van de folders, vandaar). Daarbij zaten ook twee grote XM-folders.
Als je die bekijkt wordt je straalverliefd op die wagens! Wat een schitterende dingen! Als ik ruimte had ging ik op zoek naar een Type 1, V6 met leren bekleding en stalde die op blokken (vanwege de wegenbelasting).
XM is gewoon de klassieker van de toekomst. Over 30 jaar heb je bij wijze van spreke veel bekijks met een XM. ‘t Is een wagen met uitstraling.
en dat is het.
Animal triste post coitum
Ik was een XM rijder, heb haar twee weken geleden verkocht om iets goedkoper te gaan rijden (veel km’s per jaar). Wat zuinigheid betreft valt het voorlopig tegen, maar hard gezegd heb ik er nu nog even geen spijt van. Ok, na de hoeveelheid tijd, liefde en geld die erin is gestoken mis ik r wel natuurlijk en ook het comfort is een stuk minder geworden, maar 1 overeenkomst is er nog wel, ik heb nu weer een slagschip!
En voor wie het interesseert nu het geen XM meer is, het betreft een Volvo 960 2.5l 6 cylinder automaat, ambassador line.
en even ter herinnering, deze deed ik daarvoor weg…..
stom he…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Ik was een XM rijder, (..)
En voor wie het interesseert nu het geen XM meer is, het betreft een Volvo 960 2.5l 6 cylinder automaat, ambassador line.
mijn oprechte deelneming
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije