Onze auto ( C5 Break ) heeft erg last van piepende remmen. De dealer kan hier op de 1 of andere manier niets aan doen, flink remmen op de rembank bracht ook geen oplossing. Het gebeurd eigenlijk altijd en net voordat je stilstaat, dus bij hoge snelheid afremmen hoor je ze niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Een dealer moet dit toch weten neem ik aan…
Zo weer wat geleerd, heb ik nog nooit gedaan na het wissellen van de blokken cq. schijven…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Garage?
Mag ik ook verwchten dat de garage gewoon een auto in onderhoud heeft den er voor zorgt dat ie niet piept en ook niet weer gaat piepen ?
piepende rem C5 break
Na enige malen blokken vervangen en eenmaal schijven wat niets uithaalde,heeft men nu een groef in de blok gezaagd over dwars zodat daar remslijpsel in kan gaan zitten die men er na 30000 km uitblaast.
Tot nu toe(24000 KM) helpt dit goed.
Dat is ook wel een leuke vraag voor mij, hoe kan ik dat bij mijn BX oplossen? Als het droog weer is heb ik af en toe ook last van dat gepiep
de remklauwen demonteren. deze zijn namelijk van alu en de draagarm van staal en dat gaat niet samen en gaan daardoor scheef staan en een krimpkousje over het metaal veertje plaatsen (horizontaal) en dan verwarmen
Koossie je moet het wel goed uitleggen:D
Je moet de klauwen demonteren en de oxidatie weghalen.
Gaten van de bouten schoonmaken van binnen, door een boor erdoor heen te halen.
Tussen draagarm en Remklauw lekker veel kopervet doen.
Bouten weer vastzetten.(opletten dat bijde delen nog goed rechtzitten)
Nieuwe blokken erin met de anti trillingsplaatjes.!!
En dan om het veertje krimpkous doen.
En als laatste goed ontluchten.
Als je dit hebt gedaan heb je voorlopig geen last meer van piepende remmen.Het zal ooit wel weer een keer terug komen maar dan moet je het weer over nieuw doen en is het weer weg.
Suc6
Speed is Nothing Whitout Control!
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
donnsie heeft gelijk
maar het gaat alleen niet zo makkelijk want er is locktight gebruikt.
maar ik denk dat het wel een garantie kwestie is want het is echt een probleem van de c5 ook na 2jaar.
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
donssie schreef:Koossie je moet het wel goed uitleggen:D
Je moet de klauwen demonteren en de oxidatie weghalen.
Gaten van de bouten schoonmaken van binnen, door een boor erdoor heen te halen.
Tussen draagarm en Remklauw lekker veel kopervet doen.
Bouten weer vastzetten.(opletten dat bijde delen nog goed rechtzitten)
Nieuwe blokken erin met de anti trillingsplaatjes.!!
En dan om het veertje krimpkous doen.
En als laatste goed ontluchten.
Als je dit hebt gedaan heb je voorlopig geen last meer van piepende remmen.Het zal ooit wel weer een keer terug komen maar dan moet je het weer over nieuw doen en is het weer weg.
Suc6
hey dons wie denk je wel niet dat je bent…deze info heb je gestolen van van het TD-team(rob,koos,loek)
beter oud en japans dan nieuw en FRANS!!!!
Re: donnsie heeft gelijk
dennis van der ven schreef:maar het gaat alleen niet zo makkelijk want er is locktight gebruikt.
maar ik denk dat het wel een garantie kwestie is want het is echt een probleem van de c5 ook na 2jaar.
suc6 dennis
er wordt idd lock tight gebruikt…maar een beetje vent met een beetjuh luchttol heeft em zo los….en garantie?? D8 HET NIET!!!
MZZZZLL het TD-team!
beter oud en japans dan nieuw en FRANS!!!!
/Oftopic: TD-team ik heb niks van jullie gestolen ik ben in opleiding bij jullie:P Maar jullie kunnen eigenlijk meer van mij leren dan ik van julie!
Speed is Nothing Whitout Control!
donssie schreef:Koossie je moet het wel goed uitleggen:D
Je moet de klauwen demonteren en de oxidatie weghalen.
Gaten van de bouten schoonmaken van binnen, door een boor erdoor heen te halen.
Tussen draagarm en Remklauw lekker veel kopervet doen.
Bouten weer vastzetten.(opletten dat bijde delen nog goed rechtzitten)
Nieuwe blokken erin met de anti trillingsplaatjes.!!
En dan om het veertje krimpkous doen.
En als laatste goed ontluchten.
Als je dit hebt gedaan heb je voorlopig geen last meer van piepende remmen.Het zal ooit wel weer een keer terug komen maar dan moet je het weer over nieuw doen en is het weer weg.
Suc6
weet je dat zeker?
vraag me af hoelang die klauwen op hun plaats blijven dan..
een paar micron olie, vaseline oid of wat oldenhage doet, bakpapier lijkt me een slimmere oplossing.
dat krimpmofverhaal mag je me eens uitleggen wat dat voor effect moet sorteren?
mvgr wupke:of was het overdrijven maakt de zaak duidelijk, getypt?
De C5 van mijn vader had ook last van piepende remmen. Materiaalkwestie gewoon; de blokken worden geacht veel te lang mee te gaan en derhalve krijg je te hard materiaal. De oplossing? Mijn Citroen specialist heeft andere zachtere blokken die niet piepen, simpel dus. Voor een paar tientjes ben je de man, en van het gepiep af…....
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
SLINDEN schreef:Sorry,
maar mijn nieuwe C5 (5000km) piept ook. Belachelijk voor een auto van die prijs. Ik lees hier dat het toch echt heel veel voorkomt. Ik heb veel andere wagens gehad (Opel, Renault) maar geen enkele piepte.. Lijkt mij echt een ontwerpfout.
bij mij ‘t zelfde!alsik mijn rempedaal lichtjes aanraak hoor ik een kort gepiep! als ik doorrem niks(idem km stand = 5000km)
maar zwijg over opel hoor!! ik heb een zafira 2.0 dti gehad,mijn zus ook en heeft hem nogsteeds!! daar piepten de remmen zonder dat je het pedaal aanraakte!! bij alle 2, vooral als je achteruit reed!en om dan nog maar te zwijgen van mijn schoonbroer zijn astra,als die remde klonk er net een trompetgeschal
fftopic heb jij uw oliepeil al eens nagekeken?? zakt uw oliepeil???
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hertogjan schreef:De C5 van mijn vader had ook last van piepende remmen. Materiaalkwestie gewoon; de blokken worden geacht veel te lang mee te gaan en derhalve krijg je te hard materiaal. De oplossing? Mijn Citroen specialist heeft andere zachtere blokken die niet piepen, simpel dus. Voor een paar tientjes ben je de man, en van het gepiep af…....
in begin werden mijn voorste aluvelgen nogal vlug zwart!! maar nu blijven ze al langer netjes. dus ik geloof dat de remblokken nu pas goed ingesleten zijn op de remschijven,en dat ‘t inderdaad harde blokken zijn