Hallo, dit is dus mijn eerste post, en graag had ik wat meer info gehad van jullie
volgende week komt onze nieuwe citroen C5 berline 2.0 HDi eraan. Zijn er aan deze wagens minpunten waar men mee moet opletten?
En hoe rij je deze wagen eigenlijk het beste in?
Want begin augustus zullen we ermee naar spanje rijden, kan dit kwaad voor de wagen?
hehe bedankt, hier ben ik al een stuk wijzer mee
hoe zit het dan met dat inrijden?
volgende week komt onze nieuwe citroën C5 berline 2.0 HDi eraan. Zijn er aan deze wagens minpunten waar men mee moet opletten?
Welkom op het forum.
Er is één groot minpunt aan deze auto, heeft de dealer je hier niet voor gewaarschuwd.
Rijden in een Citroen en zeker een Hydraulisch geveerde C5 is verschrikkelijk lekker, comfortabel en verslavend. Waarschijnlijk wil je de rest van je leven niets anders meer, weet waar je aan begonnen ben
hehe dat heb ik al mogen ondervinden bij de testrit. Ik vind het zitcomfort van deze wagens zelfs beter dan bv een mercedes of een bmw.
hehe dat heb ik al mogen ondervinden bij de testrit. Ik vind het zitcomfort van deze wagens zelfs beter dan bv een mercedes of een bmw.
Hehehe, Kijk voor de mensen die het dus niet geloven, nu hoor je het eens van een ander
Ik vind een C5 veel eleganter dan zo een arrogante patserige duitse wagen.
jep jep wees er maar zeker van
nen duitse wagen is toch harder afgeveerd, omdat ze vaak meer vermogen hebben, ze dienen alleen voor rijplezier en sportieve prestaties. Maar hier in ons belgenlandje ben je er niks mee. Daarom ben ik blij dat mijn pa zich niet heeft laten verleiden door de duitse merken en hun knalprestaties , maar hij heeft nen goeie stevige fransman genomen
Ik vind de C5 vering niet zo confortabel als die van mijn vorige Citroens (DS, BX Xantia, Xantia-Break). Eerlijk gezegd valt het mij een beetje tegen.
C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968
Hmm? ik vind de vering in een Xantia en C5 best wel lekker zo. Ik heb nog nooit een BX gereden, maar zo te lezen heeft deze een nog comfortabelere (zachte) vering. Vandaar dat er van die Citrofielen zijn die zweren bij een BX en niets anders
Om nog maar niet te spreken van de vering van de dé es
Je kan zelfs verschil merken in een Xantia van 93 en 97 om het nog maar niet te spreken over de T2…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hehehe en dan te bedenken dat de Hydro/pneum. vering gepatenteerd is door Citroen, dus “Only Citroen”
Andere merken zouden maar al te graag deze techniek onder hun auto willen hebben, maar helaas gepatenteerd
Ik dacht dat Mercedes en de topmodellen van Audi ook een systeem hebben waarmee de wagenhoogte aangepast kan worden, maar dat werkt met lucht/lucht en is lang niet zo goed als hydro/lucht
Rolls Royce heeft een stukkie mogen kopiëren
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Yep!! Is het trouwens niet zo dat patenten na 50 jaar of zoiets aflopen? Als dat zo is ben ik benieuwd of er nog een japanse fabrikant zich geroepen voelt om het systeem te kopieren en verder te ontwikkelen.. Mazda is daar best succesvol mee geweest in het geval van de Wankelmotor….
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
.... overigens wil ik daarmee niet zeggen dat ik liever Japans rij hoor!! Voor het geval er misverstanden ontstaan gezien mijn vorige post…. ops:
Jaja… Nou vooruit je krijgt het voordeel van de twijfel
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Yep!! Is het trouwens niet zo dat patenten na 50 jaar of zoiets aflopen? Als dat zo is ben ik benieuwd of er nog een japanse fabrikant zich geroepen voelt om het systeem te kopieren en verder te ontwikkelen.
)*&^%@$#@& : Nee toch? Dat zou gewoon heilig-schennis zijn als andere auto fabrikanten dat systeem gingen over kopieren.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Simpele Ziel schreef:Jaja… Nou vooruit je krijgt het voordeel van de twijfel
Dank.. heel veel dank!!