1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Automaat
smitssan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64

Gepost: 13 juli 2004 04:11 PM

Ik rijdt nu een maand of wat rond met mijn C5-Break. Ik vind het nog steeds een hele mooie auto (de mooiste stationwagon die je op dit moment kunt kopen).

Ik vind alleen dat mijn automaat niet echt fijn schakelt. De ene keer wat soepeler dan de andere. Maar soms voel je echt een flinke schok. Komt dit bij iemand bekent voor?

C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968

Profiel  

Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1003

Gepost: 13 juli 2004 04:30 PM
  [ # 1 ]

Automaat + Diesel

Ben zeer benieuwd naar ervaringen met de HDI met automaat. Krijg over 2 dagen mijn nieuwe lease C5. Is de eerste keer dat het zowiezo een Citroen is maar ook de eerste keer dat ik een diesel genomen heb met automaat.

Heb proefgereden in de Diesel zonder de automaat en dat was al een hele fijne auto. Maar zit op internet verschillende berichten. Sommige testen zijn lyrisch, andere boren de auto (en de combinatie diesel + automaat) compleet de grond in.

Iemand anders ervaring mee????  ?  ?

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 13 juli 2004 04:40 PM
  [ # 2 ]

Hope so

Laten we dat dan maar hopen. Heb er wel vertrouwen in eigenlijk. Voordeel van de C5 is dat ie al een aantal jaren in productie is en dat de “kinderziektes” er al wel uit zullen zijn…......

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 13 juli 2004 04:41 PM
  [ # 3 ]

Potent????

Nou ja, potent…... Ik heb gekozen voor de 2.0 HDI dus “maar” 110 PK. Alles is beter dan de tractor die ik nu rijdt (Renault Scenic DTI 80 PK). P

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 13 juli 2004 04:47 PM
  [ # 4 ]

FUN, FUN, FUN

Thnx. Heb hard moeten vechten om het voor elkaar te krijgen hier op de zaak…... Ben de enige Citrofiel hierzo dus koste wat overredingskracht voordat ik deze mocht rijden.

Nog een paar daagjes wachten en dan zullen we het wel zien. Had vroeger een DS, dit zal iets compleets anders zijn..

D D D

Profiel  

breakie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

Gepost: 09 augustus 2004 02:25 AM
  [ # 5 ]

Re: Automaat

smitssan schreef:

Ik rijdt nu een maand of wat rond met mijn C5-Break. Ik vind het nog steeds een hele mooie auto (de mooiste stationwagon die je op dit moment kunt kopen).

Ik vind alleen dat mijn automaat niet echt fijn schakelt. De ene keer wat soepeler dan de andere. Maar soms voel je echt een flinke schok. Komt dit bij iemand bekent voor?

Ik vind die automaat een puinhoop er is altijd wel iets aan dat ding het scakelt nooit hetzelfde en mijn C5 2.0 16V is een slak.
Er had minstens een 5-traps automaat gemonteerd moeten zijn.
Hopenlijk doen ze dat bij de facelift in september 2004.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 09 augustus 2004 02:32 AM
  [ # 6 ]

[offtopic]Welkom Breakie ! Very Happy [/offtopic]

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Higgy
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 augustus 2004 01:16 PM
  [ # 7 ]

De automaat in de C5 heeft vooral in het beging ERG veel fouten gekend.
Autrans in Lunteren heeft ovv Citroen Frankrijk veel fouten er uit kunnen halen en deze zijn bij de nieuwe modellen (lopende productie) verholpen. De reeds op de weg rijdende C5’s hebben daar waar mogelijk nieuwe software gekregen, wat veel (maar niet alle) fouten heeft verholpen. Wellicht kun je eens langs je garage rijden en hen vragen welke softwareversie er in de computer van jouw automaat zit.
Normaalgesproken krijg je tijdens een reguliere beurt automatisch en stilzwijgend (Citroen vertelt jou dat dus niet) nieuwe software.
Navragen doet wonderen!

groet,

Paul-Ivo

Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 17 augustus 2004 04:39 PM
  [ # 8 ]

Fijn ?

Ja, toch een fijne automaat ondanks het feit dat mijn auto (C5 break 2.0 automaat) inhoudt tussen de 50 en 60 km per uur.

Vreemd vindt ik wel dat cruise control afslaat als de motor moet terug schakelen bij het stijgen op een berg. Het rare is dat ie wel kan opschakelen terwijl de automaat erop blijft.

Gragae vindt het allemaal normaal, ik twijfel daaraan

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 20 augustus 2004 07:21 PM
  [ # 9 ]

Die van mij doet het ook prima hoor. Er zit alleen een ratel in de bak tijdens het optrekken die ze er niet uit kunnen halen.

De bak denkt zelf mee, schakelt op wanneer ik dat ongeveer zelf ook zou doen, geen klachten. Hij heeft alleen de vreemde neiging om bij het her-inschakelen van de cruise control om naar een eerder gereden snelheid terug te keren, vol gas te geven, een versnelling lager te kiezen om op deze manier zo snel mogelijk die snelheid te bereiken.

Profiel  

smitssan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 64

Gepost: 06 september 2004 04:22 PM
  [ # 10 ]

Vooral het terugschakelen gaat niet erg soepel, heb ik het idee.

Wanneer ik tussen de 50 en 60 rijd, schakeld de automaat erg vaak op en neer.

C5 HDi 110pk Break Ligne Prestige Automaat 293.000km + DS21 Pallas 1968

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 07 september 2004 11:17 AM
  [ # 11 ]

Dat probleem van schakelen heb ik ook met de mijne maar dat gebeurt nog veel vaker als ik rond de 80 rijdt omdat dat precies het punt is waar de automaat doorschakelt van 3 naar 4.

Verder vind ik het echt een prima ding. Hij denkt zelf mee, houd rekening met het feit of je hard op wil trekken of niet, of je bergop of bergaf rijdt. Enige nadeel is dat de mijne een vervelende ratel in de bak heeft zitten tussen de 2000 en 2200 toeren. Vooral mijn passagiers horen dat vrij goed. Volgens de garage is er niets aan te doen.

Ik zou het iedereen aan willen raden, een automaat.

Profiel  

Bas
> 1000 berichten

Gepost: 03 januari 2005 01:50 PM
  [ # 12 ]

Opgelost!!!!!!!!

Jaaaaaaaaaaaaa, het is opgelost. Ik ben verlost van mijn ratel in de versnellingsbak. Het bleek niet de versnellingsbak te zijn (gelukkig anders moest die in zijn geheel vervangen worden) maar het hitteschild. De garage heeft deze een klein beetje verbogen zodat deze nergens meer tegen aan komt…....

Eindelijk heb ik een probleemloze (nou ja bijna dan) C5. Nadeel is dat ik weer terug moet omdat die idioten bij de garage zonodig de kentekenplaat omlijsting wilden vervangen waarbij ze een paar schroefjes naar binnen geduwd hebben zodat ik nu geconfronteerd wordt met rollende schroefjes in mijn achterklep iedere keer als die open en dicht gaat. Nee meneer, wij doen helemaal niets aan de achterklep tijdens de beurt dus hoe dit kan weten we niet. amehoela, 6 januari terug, geen rekening en een fatsoenlijke kop koffie.

Profiel  

koossie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43

Gepost: 17 januari 2005 08:43 PM
  [ # 13 ]

laat door de dealer controleren of er geen update voor de veercomputer is

Profiel  

Higgy
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 23 januari 2005 03:34 PM
  [ # 14 ]

Die update is er afhankelijk van de leeftijd van de C5 wel: is ontwikkeld en geschreven door Autrans in Lunteren (experts!) voor Citroen Frankrijk en daarna via Cit. ter beschikking gesteld aan alle dealers. Problemen met de automaat bij de C5 zijn zeer bekend maar gelukkig grotendeels te verhelpen.

Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996

Profiel  

Pbreed
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 18 februari 2005 09:48 PM
  [ # 15 ]

mijn 2,.3 HDI automatic doet het erg fijn, remt goed af als ik het gas loslaat, werkt goed samen met de cruisecontrol.
Alleen als hij steenkoud is, scghakeld hij iets te vroeg door, ik zet hem dan even in sport, zodat de motot wat meer toern houd, maar na even opwatrmen of bij buitentemperaturen boven 5 graden geen problemen
pbreed

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook