1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
wat kost een uitlaat?
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 13 juli 2004 08:09 PM

wat kost een uitlaat… van voor naar achter.
wat kost d aincl montage en wat kost dat ex?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 20 augustus 2004 09:17 PM
  [ # 1 ]

Re: uitlaat

M&M schreef:

alleen de achterdemper is € 210,-

citroën achterdemper

De rest + € 130,=  ex BTW ex Montage

Oplichters, originele imitatie is goedkoper.

Bij de sprint was ik 260 euro kwijt voor een middendemper en een einddemper.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 augustus 2004 03:11 AM
  [ # 2 ]

Re: uitlaat

M&M schreef:
Willem schreef:

originele imitatie is goedkoper.

Dat is dus niet orgineel , en bij Citroën zelf is het idd 9 v/d 10 keer duurder ......

duh, zelfs bij de kwikshit kostte een middendemper en een einddemper voor m’n V6 totaal 500 euro, je moet gewoon een beetje rondbellen. Ik heb ze bij De Sprint gehaald, met klantenkorting (pas aanvragen op http://www.desprint.nl) voor 260 euro, doodgewone Bosal dempers

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 30 augustus 2004 11:01 PM
  [ # 3 ]

Ik hoor anders veel verschillende verhalen over duurzaamheid. De goedkopere modellen zouden de ton niet halen, terwijl de goede gemakkelijk 2 ton meegaan (e.e.a. afhankelijk van autogebruik).

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 31 augustus 2004 12:41 AM
  [ # 4 ]
Richard Kruizinga schreef:

Ik hoor anders veel verschillende verhalen over duurzaamheid. De goedkopere modellen zouden de ton niet halen, terwijl de goede gemakkelijk 2 ton meegaan (e.e.a. afhankelijk van autogebruik).

Uitlaten verslijten niet door de kilometers, maar juist door weinig te rijden. Veel korte ritjes waardoor er water in de uitlaat achter blijft, maakt vaak een einde aan de uitlaat.
Veel lange stukken rijden en je zult zien dat een uitlaat een stuk langer meegaat (in tijdsduur dan en dus ook in kilometers).

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 augustus 2004 01:00 PM
  [ # 5 ]

Dit doet mij denken, heeft iemand ervaring met RVS uitlaten voor XM’s? Ik zou best wel een paar honderd euro meer er voor over hebben als het ding wat beter tegen water kon…

Ben namelijk binnenkort ook aan een nieuwe toe. De siliconekit waarmee te vorige eigenaar de gaten mee gedicht heeft houdt het nog wel even, maar bij de volgende APK zal ik er denk ik wel aan moeten geloven.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 augustus 2004 02:47 PM
  [ # 6 ]

EPS in Hoogezand, kan je helemaal naar smaak laten maken.

Ik wil zelf nog een dubbele uitlaat a la nieuwe type V6 hebben

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 augustus 2004 03:00 PM
  [ # 7 ]

Dat zal wel een aardige bon duiten kosten dan… ben wel benieuwd… ik ga eens naar een site zoeken.

 

Is hun site zo te zien. Ziet er wel goed uit moet ik zeggen. Als ik dat zo bekijk zal het een keer ongeveer 2x zo duur zijn om het goed te doen in RVS.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 augustus 2004 07:32 PM
  [ # 8 ]

Voor die centen koop je een andere XM V6 en als je geluk hebt (like me) dan zit er een splinternieuwe uitlaat onder.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 augustus 2004 07:39 PM
  [ # 9 ]

Hehe, maar geen RVS variant. Ik houd er ook wel een beetje van om gewoon m’n eigen auto aan de gang te houden en langzaam te vernbeteren, niet de hele tijd nieuwe te kopen. Heb ooit een keer een BX naar de sloop gebracht… zit niet op een herhaling te wachten.

Maar goed, hoe meer mensen elk jaar weer voor 1500 euro een andere XM kopen en de andere naar de sloop brengen (en ik krijg toch wel de indruk dat er voornamelijk op die manier met XM’s wordt omgegaan) des te bijzonderder de mijne wordt. Zeker met een handgemaakte RVS uitlaat Smile.

Nee, blijft hier gewoon lekker gestaag geld in pompen totdat ik niet meer weet wat ik er aan zou willen doen. Over 5 jaar gaan de V6 prijzen toch de kant op van de CX Gti Turbo’s. Ik mik gewoon lekker op klokje rond, en ik denk dat ik daar nog 25 jaar voor nodig heb bij het huidige tempo, en tegen die tijd is ie wel erg bijzonder.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 augustus 2004 07:58 PM
  [ # 10 ]

Hoezo naar de sloop brengen? Een 2 liter wel, een V6 niet, als hij het nog goed doet moet je zoiets stallen. Beste is om een 94-er serie 1 V6 exclusive of een 2000-er V6 exclusive te scoren voor weinig. Daar zijn er relatief weinig, van een 90-er V6 zijn er zat en van een 2 liter comfort zijn er veel. Exclusiviteit heeft zijn prijs.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 augustus 2004 08:18 PM
  [ # 11 ]

ja ach, ik ben helemaal voor de 90’ers. Was 13 op de ICCCR 1989 toen ik daar de XM V6 Ambiance meemaakte, en da’s degene waar ik voor val. Ik heb de eerste XM folder, en de auto die daarin staat is precies degene die ik nu heb - voor mij is dat echt de mooiste. Zodra er een 2 spaaks stuur op zit hoeft het voor mij niet zo nodig. En dan vallen ze in 93’ al af. Kan natuurlijk wel een ander stuur er op doen dan, maar ja gut, da’s een beetje zoiets als een na oorlogse traction uitdossen als een vooroorlogse met kleppenmotorkappen en kromme bumpers.

Bovendien, ik ga deze als bedrijfsauto rijden, en dan moet ie zsm 15 jaar oud zijn. Hoe eerder ie 15+ is des te sneller is ie voordeliger dan mijn zantia, die hij moet vervangen. Voor mij dus, de 90’er V6 Ambiance. (maar er mag wel een keer stiekum een V6-24 PRV motor in).

Maar over op-> naar de sloop. IK krijg toch de indruk dat een heleboel mensen zo met BX’en en XM’s omgaan. De BX is een beetje als GS staat tot CX, en ik begrijp dat ook wel een beetje (als de speciale versies het maar overleven, maar er zijn gewoon te weinig XM’s gebouwd om dat soort grappen mee uit te halen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 31 augustus 2004 09:49 PM
  [ # 12 ]

Gelukkig ben ik niet de enige die het zonde vind om een auto naar de sloop te brengen…

Ik ben met mn 2.0i van plan om er heel erg lang mee te doen… En wil er een V6 voor zondagse ritten bij nemen…  Razz
Het probleem is echter dat ik ook nog een Lada Niva (met wat werk) heb die ik ook niet weg wil doen en oja twee Ducs (geen gloedjenieuwe, maar wel één toekomstige klassieker Very Happy )...

Word wel een beetje te gek als ik dan ook nog eens naar RVS uitlaten ga kijken, wat gelukkig nog niet nodig is, toch….Rolling Eyes

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 augustus 2004 09:52 PM
  [ # 13 ]

Ja goedkoop is het niet, maar ach ik heb eigenlijk maar een auto nodig… alhoewel als je citroen rijdt een reserve nooit weg is (mijn cx wou vandaag niet starten… accu zal wel weer eens leeg zijn, en net vandaag staat uiteraard de rest van mijn wagenpark bij Le Garage van der Velde.)

Maart goed, ik heb er liever een helemaal uitgedoste, dan tig staan… maar de CX blijft ook nog even.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 01 september 2004 11:17 AM
  [ # 14 ]
sans-pareil schreef:

ja ach, ik ben helemaal voor de 90’ers. Was 13 op de ICCCR 1989 toen ik daar de XM V6 Ambiance meemaakte, en da’s degene waar ik voor val. Ik heb de eerste XM folder, en de auto die daarin staat is precies degene die ik nu heb - voor mij is dat echt de mooiste. Zodra er een 2 spaaks stuur op zit hoeft het voor mij niet zo nodig. En dan vallen ze in 93’ al af. Kan natuurlijk wel een ander stuur er op doen dan, maar ja gut, da’s een beetje zoiets als een na oorlogse traction uitdossen als een vooroorlogse met kleppenmotorkappen en kromme bumpers.

Behalve een 2-spaaks stuurwiel en een andere verlichtingsschakelaar zie ik aan de buitenkant geen verschillen tussen een 90-er en een 93-er. De grootste verschillen zitten onderhuids. Als je de bedrading van de motor vergelijkt, zie je waar ik het over heb. M’n 9e-er start meteen als hij loeiheet is en dat doet een 90-er niet

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 september 2004 11:40 AM
  [ # 15 ]

Hmm, misschien maar eens de bekabeling van een 93’er in mijn 90’er inbouwen dan Smile. (/einde onverbeterlijk modus)

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook