heej,
ik zag op dit topic enkele fotos van bx met peugeot 205 gti velgjes..
kunnen deze velgjes zonder problemen onder elke type bx?
moet je dan je velgjes uit laten lijnen of kan dat er gewoon zo op en karre maar?
Alvast bedankt voor de reacties
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Thiezz schreef:heej,
moet je dan je velgjes uit laten lijnen of kan dat er gewoon zo op en karre maar?
zie andere topic!!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Thiezz schreef:heej,
Het schijnt dat die velgen achter een beetje aan kunnen lopen.
Heb je al velgen op het oog?
Misschien dat het met 195 of 185 bandjes wel past.
Maar meestal zitten die velgen onder een Peus 205 i.c.m. met 205 bandjes (of breder) onder, dacht ik
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BasisBIX schreef:Thiezz schreef:heej,
Alvast bedankt voor de reactiesHet schijnt dat die velgen achter een beetje aan kunnen lopen.
Heb je al velgen op het oog?
Misschien dat het met 195 of 185 bandjes wel past.Maar meestal zitten die velgen onder een Peus 205 i.c.m. met 205 bandjes (of breder) onder, dacht ik
zoals ik al had gepost:
de 205 GTi velgen passen zonder problemen onder een B type 2/3
bandenmaat 195 breed!
oowjah zonder enige aanpassing! en mijne waren uitgelijnd!
en liepen niet aan!
Hmmmm…...
Die Peus velgen zie ik denk ik ook nog wel eens een keer onder mijn BX verschijnen.
Maar dan wel in het wit
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BasisBIX schreef:Hmmmm…...
Die Peus velgen zie ik denk ik ook nog wel eens een keer onder mijn BX verschijnen.
Maar dan wel in het wit
denk dat het heel gaaf staat!
Vraagje: Hebben alle wielbouten dezelfde maat/grootte voor alle soort originele bx sportvelgen? En zijn dit dezelfde bouten die ook passen op de XM LM velgen?
Groeten
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik weet wel dat BX lichtmetaal en 205 lichtmetaal hetzelfde is!
alles zelfde maat (lichtmetaal)
past trouwens ook een 17 inch velg met een 195/30/VR17 band er op er ook onder ??
17inch past namelijk wel maar ik weet niet of je dan ook nog normalen banden er onder hebben kan ??
van die platte banden wil wel..
dat hangt er vanaf wat de ET waarde en hoeveel J die velgen zijn
- BX Sport MK2
- AX GT chic
let wel op dat als je platte bandjes monteerd dat de km teller dan waarschijnlijk een grotere afwijking krijgt!
mooie 17 inch maat is 205/40/17
Volgens mij was dat de goede maat (en doorgaande maat) voor 17 inch velgen. deze raak je ook nog wel kwijt als de ET goed is! (en je adals goed zijn)
Onder mijn GTI zitten deze velgen, maar ik zie ze eigenlijk maar heel zelden. Zijn deze nooit standaard onder de GTI geleverd, of maar heel kort? Ik vind ze met die grijze binnenrand wel heel fraai staan onder een grijze BX. En hè, hè, eindelijk is het me gelukt om een plaatje goed bij mijn post te krijgen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
zijn het wel orginele bx velgen?
ik zie ze eigenlijk voor het eerst. maar ze staan er idd mooi onder
Het zijn in elk geval originele Citroën-velgen, op het centrale plaatje staat de double chevron. Die waren trouwens erg verweerd en ik heb ze nu schoon geschuurd en met Hammerite in vrijwel mijn carrosseriekleur gelakt, wat op zich erg mooi staat. Ik wil alleen nog even een sjabloon maken met het Citroën-logo en dit er weer terug op spuiten met zwarte lak. Nog mooier zou het zijn om de echte chromen erop te lijmen, maar hoe kom je eraan? Ik kan ze moeilijk van andere citroentjes gaan jatten.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
bearwil schreef:Ik wil alleen nog even een sjabloon maken met het Citroën-logo en dit er weer terug op spuiten met zwarte lak. Nog mooier zou het zijn om de echte chromen erop te lijmen, maar hoe kom je eraan? Ik kan ze moeilijk van andere citroentjes gaan jatten.
Je kan ook naafstickertjes met het chevron erop plakken