euhm…
diesel… maar dan goedkoop
huisbrandolie.
das rooie diesel toch ? Kan je bij elke boer halen, kost ongeveer een duppie per liter aangezien er geen accijns op zit. Ff voor de slimmerikken… daar staan hoge boets op hoor als ze je pakken met dat spul in je tank…. ( geen ster rijden en dan zeker geen hoefijzer op de radiator)
Die ruitenvloeistof mag best op de rekening apart staan, maar waar ik van PEEEEP is dat ze er altijd PRECIES een liter bij krijgen ook al zit dat ding vol….
en waar ik de olie laat…. uhm euh…. ja zeg een dame vraag je toch ook niet naar de leeftijd, waarom wil je dit dan weten….
( eerlijk is eerlijk…. in de leasebak van me broertje… )
Ehm…...ik heb dus 170 euro betaald
Merde!
Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….
Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?)
Inderdaad shit zeg, snel die afspraak voor de D-riem vervangen annuleren zou ik zeggen en een eerlijke garage zoeken. Trap niet in mooie praatjes van een garage maar kijk naar de feiten en de service. De specialist waar ik mijn auto breng is gewoon eerlijk zonder mooie praatjes, maar wel altijd klantvriendelijk en duidelijk over de prijzen.
DirkJan2004 schreef:Ehm…...ik heb dus 170 euro betaald
Merde!
ja wacht ff, jij zei dat er ook een accu bijzat. Wat kost zo’n ding tegenwoordig ????? die zal toch ook snel 50-75 eurie kosten, toch ? Al tijden niet meer zo’n ding nodig gehad.
Accu was 57 euro. Dat vond ik ook erg veel, maar bij kwik-fit kwam ik op dezelfde prijs uit na het te hebben nagevraagd.
Op zich zou ik het niet erg vinden om naar een andere garage te gaan, maar ik wil onderhand eens mijn kilometertjes gaan maken met mijn “bolide”. Als ik weer een nieuwe afspraak maak moet ik weer een week wachten!
Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….
Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?)
DirkJan2004 schreef:Accu was 57 euro. Dat vond ik ook erg veel, maar bij kwik-fit kwam ik op dezelfde prijs uit na het te hebben nagevraagd.
Op zich zou ik het niet erg vinden om naar een andere garage te gaan, maar ik wil onderhand eens mijn kilometertjes gaan maken met mijn “bolide”. Als ik weer een nieuwe afspraak maak moet ik weer een week wachten!
Daar snap ik niets van. Als ik bij de dealer langskom, mag ik um zo de garage inrijden, koffie pakken en er bij blijven staan.
Elders staat dus dat ik wat gedoe had met de handrem… Gisteren bij hem langsgeweest, bleek dat de kabel rechts los was geraakt. Tsja dat viel niet onder de garantie, maaaaar ze hadden een voorstel,
JAAAAHHAAAA echt waar!!!
ze vonden m’n bakkie best mooi en ook jammer dat de naam van een beroerde garage bij d enummerplaat stond. Die garage bestaat inmiddels ook niet meer… OF ze een plaat met hun naam mochten monteren, dan werd het eufel hersteld, remmen ff schoongemaakt en handrem afgesteld en de rekening zou de versnipperaar ingaan…
tsja, drie keer raden wat er nu voor een naam op die plaathouder staat
en remmen!!!!
oh ja, cruiser, rempedaal staat nu weer lekker hoog, aantikken is voorruit bekijken
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
gompy58 schreef:
tsja, drie keer raden wat er nu voor een naam op die plaathouder staat
ehh bezoek het citroen-forum.nl ??
erik wijngaarden schreef:gompy58 schreef:
tsja, drie keer raden wat er nu voor een naam op die plaathouder staat
ehh bezoek het citroën-forum.nl ??
ops: ops: ops: die waren toen nog niet leverbaar toch ???? ops: ops:
Dat is nog eens service en een deal erbij, wat erop staat zie ik morgen wel bij de ZX-Sloop Meeting.
eerste wat ik altijd tehoren krijg bij een dealer is,“maak maar een afspraak”
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
en is die 1.6 nou al sneller als de 1.4?
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
De 1.4i is nog steeds wat sneller, maar dat heeft denk ik verschillende redenen. Één er van is dat die 1.4 een “ragbak” is. Is echt een wagen die zo afgetrapt is door een vriend van mij dat het niet zo veel uitmaakt hoe ver je dat rechterpedaal de vloer in trapt. Ik spring met mijn ZX stukken rustiger om. De 1.6 heeft haar juiste compressie nog niet omdat de klepseals nog vervangen moeten worden. Ik denk dat daar een hoop compressie aan verloren gaat. Ik ga een weekje op vakantie en na de vakantie gaat de wagen naar de garage. Ik wil ook meteen de injectoren laten schoonmaken e.d. Wel vreemd dat nu de koelvloeistof ineens een koffiekleur heeft terwijl een week geleden de vloeistof nog vrij helder was.
Het olieverbruik is wel hoog momenteel. Een halve liter olie op 500 km’s. Ik merk wel dat de 1.6 een stuk relaxter rijdt en een stuk stiller is op de snelweg. Dat is een erg groot pluspunt!!!
Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….
Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?)
uhm euhhhh euhmmmm
ik wil vooral niet de pret drukken, maar als jij over hoog olieverbuik praat (1 op 500), koelvloeistof die opeens modderig word… en dan daarbij vertelt dat je eerst er nog ff een weekje mee op vakantie gaat….
Ik krap ff achter mijn oren… en hoop dat je op vlak terrein blijft, geen bergen enzo, dat je een anwb kaart hebt die ook in het buitenland werkt en een vervangend vervoer verzekering hebt…
Eigelijk wil ik ff zeggen… zou je dat nu wel doen ? die 2 punten die je noemt zijn toch wel redelijk aanwezigingen van een koppakking die met 1 poot in het graf staat…..
Eigelijk wil ik ff zeggen… zou je dat nu wel doen ? die 2 punten die je noemt zijn toch wel redelijk aanwezigingen van een koppakking die met 1 poot in het graf staat…..
Inderdaad dit was bij mij ook het geval en ik was volgens de Citroen specialist precies op tijd om de koppakking te laten vervangen. In jouw geval kun je dan ook meteen wat aan die klepseals laten doen als de kop er toch afgaat. Wel zonde van de distributie-riem, die moet nu weer los en vervangen worden.