1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Distributie riem
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 15 juli 2004 05:38 PM

Las net ergens op het forum over de D-riem. Ik heb dat ding laten vervangen bij een km stand van ongeveer 117000. De garage heeft toen een stikker in het stookhok geplakt met de opmerking “vervangen bij 247000 of in 2007”

heb er nooit bij stilgestaan, maar die riem gaat toch geen 120000 mee ?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 15 juli 2004 05:49 PM
  [ # 1 ]

Re: Distributieriem

M&M schreef:

Normaal gesproken gaat zo’n riem 120000 km mee of ongeveer 6 jaar ( dit is bij de Xantia ook zo ) , bij de BX weet ik , moet deze riem eerder vervangen worden .... n.m bij 60000 km

Nah, als dat idd zo is dan ben ik er verder vanaf. Geloof niet dat ik met standje 247000 nog in bezit zal zijn van deze zx….

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 15 juli 2004 05:59 PM
  [ # 2 ]

mijn vorige had er maar kort ingezeten hoor. Bij aanschaf, 75000 is er een nieuwe ingezet en die is er dus bij de 117000 uitgegaan omdat de wagen 2 jaar echt stil had gestaan…

maar goed, ik kan weer ff gerust zijn.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juli 2004 08:36 PM
  [ # 3 ]

Instructie Boekje van de ZX zegt om de 120.000 km of 60.000km bij zware omstandigheden of om de 6 jaar. Tot zover zou ik zeggen duidelijk.
Nee dan nog even de volgende zin in het boekje “Citroen acht de omstandigheden in Nederland zwaar”. M.a.w. maak ons lekker rijk en verwissel de D-Riem lekker om de 60.000km.

Profiel  
 
harry
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 444
Geregistreerd: 21-11-2003

Gepost: 15 juli 2004 08:37 PM
  [ # 4 ]

inderdaad, beter te vroeg dan te laat Wink

en als een auto koopt altijd laten vervangen of controleren

C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 26 september 2006 09:46 PM
  [ # 5 ]

Misschien wat vreemd dat ik deze post oprakel, maar ik zit nu met de issue dat bij de mijne met 112000 de d-riem is vervangen. Nu staat ie op 175000 en zoals ik al zei in een ander onderwerp (  ) piept ie bij het starten en ligt dat volgens een bevriende monteur aan de d-riem spanrol. Is het dan verstandig gelijk de d-riem zelf mee te nemen? Of kan dat nog wel even Confused:

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 september 2006 09:50 PM
  [ # 6 ]
Michelangelo schreef:

Misschien wat vreemd dat ik deze post oprakel, maar ik zit nu met de issue dat bij de mijne met 112000 de d-riem is vervangen. Nu staat ie op 175000 en zoals ik al zei in een ander onderwerp (  ) piept ie bij het starten en ligt dat volgens een bevriende monteur aan de d-riem spanrol. Is het dan verstandig gelijk de d-riem zelf mee te nemen? Of kan dat nog wel even Confused:

Als je je spanrol moet vervangen zou je zowieso de riem moeten vervangen, je mag ze nooit ontspannen en weer opnieuw monteren (althans, dat wordt zeer sterk afgeraden) verder als je toch al de spanrol vervangt, dan neem je natuurlijk meteen de D-riem mee, dat is evenveel werk, het wordt vaker andersom gedaan, dat men de spanrol laat zitten, maar goed.
Gewoon vervangen die riem!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 26 september 2006 09:52 PM
  [ # 7 ]

en een waterpomp? Daar had ie het ook over omdat die pomp in hetzelfde circuit zit?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 september 2006 10:21 PM
  [ # 8 ]
Michelangelo schreef:

en een waterpomp? Daar had ie het ook over omdat die pomp in hetzelfde circuit zit?

Als je pomp slecht is vervang je hem, als ie dat niet is, dan is dat lijkt me niet echt nodig, ik weet niet hoe het bij de zx zit, maar als dat een onderdeel is dat vrij vaak kapot is bij zxjes bij een dergelijke km-stand, en het is iets waarbij de D-riem persé los moet om hem te vervangen, dan kan het geen kwaad, als je dan toch zover bent…..
Maar dat zou je dan ff moeten navragen!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 september 2006 10:23 PM
  [ # 9 ]
Mechuccio schreef:
Michelangelo schreef:

en een waterpomp? Daar had ie het ook over omdat die pomp in hetzelfde circuit zit?

Als je pomp slecht is vervang je hem, als ie dat niet is, dan is dat lijkt me niet echt nodig, ik weet niet hoe het bij de zx zit, maar als dat een onderdeel is dat vrij vaak kapot is bij zxjes bij een dergelijke km-stand, en het is iets waarbij de D-riem persé los moet om hem te vervangen, dan kan het geen kwaad, als je dan toch zover bent…..
Maar dat zou je dan ff moeten navragen!

waterpompaltijd vervangen kost je de kop niet en als hij gaat lekken achteraf ben je echt een heel stuk duurder uit Wink

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 26 september 2006 11:47 PM
  [ # 10 ]

kost me kop niet nee, maar als student zijnde heb ik dat geld niet direct voorradig. Hoe erg is een kapotte waterpomp en hoe weet ik of ie stuk gaat binnenkort? Als ie stuk is lijkt me dat ie water lekt, maar nooit blijven er vloeistoffen achter op de parkeerplaats oid…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 september 2006 11:49 PM
  [ # 11 ]

hij hoef nu niet stuk te zijn maar denk zo als hij over 5000 km stuk gaat moet weer je hele motor open terwijl je nu voor +- 80 euro meer klaar bent

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 26 september 2006 11:53 PM
  [ # 12 ]

ik ben niet erg op de hoogte van zx-en maar waarom zou je meteen vervangen wat je allemaal kunt vervangen? wat goed is, is toch goed?
als je af en toe de mensen moet geloven hier, dan moet je eerst de halve motor vervangen voor je weer verder kunt rijden na aanschaf, alle sensors, thermostaten en meteen ook maar de klepsteelrubbers, alle pompen… laat je niet gekmaken, het is wel handig om goedkope zaken die nauwelijks extra tijd kosten mee te pakken, maar goed is goed.. geen paniek

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 26 september 2006 11:55 PM
  [ # 13 ]
hel1 schreef:

ik ben niet erg op de hoogte van zx-en maar waarom zou je meteen vervangen wat je allemaal kunt vervangen? wat goed is, is toch goed?
als je af en toe de mensen moet geloven hier, dan moet je eerst de halve motor vervangen voor je weer verder kunt rijden na aanschaf, alle sensors, thermostaten en meteen ook maar de klepsteelrubbers, alle pompen… laat je niet gekmaken, het is wel handig om goedkope zaken die nauwelijks extra tijd kosten mee te pakken, maar goed is goed.. geen paniek

ben ik het niet mee eens een waterpomp kan je niet met die dingen van jou vergelijken weet je wat het zou kosten als hij lekt raak je bent zo weer een dag arbeidsloon kwijt

maar als je zo denk waarom zou je de riem vervangen dan zolang die er nog om zit zit ie er nog om Wink

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 27 september 2006 12:00 AM
  [ # 14 ]

ik zal in ieder geval de spanrol en de d-riem vernieuwen. Die waterpomp zie ik nog wel, mocht dat nodig zijn zal het vast goed komen.

Dan misschien een andere vraag: heeft iemand tijd/zin om dit samen met mij te doen? Als ik die vriend van me vraag wil ie toch gewoon loon hebben plus dat de auto dan naar Tiel moet en ik dan dus een deel weekend kwijt ben. Wel goedkoper dan een garage, maar toech.. Misschien dat iemand van het forum het voor een kratje bier doet oid? Wink  omg rotterdam?

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 september 2006 12:28 AM
  [ # 15 ]

Ik heb weleens over waterpompen gehoord dat je ze in ieder geval “om de distributieriem” moet vervangen (dus één distririemwissel niet, dan de volgende wel etc.).


Vervangen waterpomp als de distririem eraf ligt is werk dat je eenvoudig mee kunt nemen en kost je dan in feite nauwelijks meer dan een pomp (was voor mijn xantia 80 euro).
Gaat de pomp kapot, moet sowieso de distributie vervangen en dat is inderdaad gauw een dag werk.

Soms kun je met weinig meerkosten (preventief onderhoud) veel kosten voorkomen.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook