als het goed is wordt de waterpomp gewoon standaard vervangen bij een dealer
Geplaatst 26 Sep 2006 2028 Onderwerp Soms kun je met weinig meerkosten (preventief onderhoud) veel kosten voorkomen.
helemaal mee eens als je iets doet doe het dan goed. wink
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
citroenc2 schreef:als het goed is wordt de waterpomp gewoon standaard vervangen bij een dealer
Deed mijn dealer anders niet (net zomin als de spanrollen en daar staat wel ergens een draadje over)
EW schreef:citroenc2 schreef:als het goed is wordt de waterpomp gewoon standaard vervangen bij een dealer
Deed mijn dealer anders niet (net zomin als de spanrollen en daar staat wel ergens een draadje over)
dan heb jij geen goede dealer in mijn ogen ben van mening dat jou dealer jou moet voorlichten over deze dingen en als je dan besluit het niet te doen dan ik dat de keuze van de klant en de dealer heeft geen risico dan
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Normaal hou ik als vuistregel 120dkm voor een riem.
Waterpomp en spanrol zouden 2 driemen mee kunnen gaan voor een diesel. Echter voor een wagen die veel stilstaat /weinig rijd is het aan te bevelen elke d riem de spanrol en de waterpomp te vervangen.
Hoezo preventief? Normaliter is iets met de driem een halve dag werk. Oftewel waterpomp / spanrol niet vervangen kan wel, maar dan betaal je later een halve dag werk als het wel moet.
Verder kan een kapotte waterpomp blokeren en je driem daardoor knappen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
citroenc2 schreef:
dan heb jij geen goede dealer in mijn ogen ben van mening dat jou dealer jou moet voorlichten over deze dingen en als je dan besluit het niet te doen dan ik dat de keuze van de klant en de dealer heeft geen risico dan
Sterker nog: ik heb er expliciet naar gevraagd (denken jullie aan de spanrollen en de waterpomp) en ze bleken het niet gedaan te hebben. Nou was de beurt zo duur dat ik geen zin had moeilijk te doen, maar het was wel de druppel om over te stappen naar garage Lubbers in Hengelo.
EW schreef:citroenc2 schreef:
dan heb jij geen goede dealer in mijn ogen ben van mening dat jou dealer jou moet voorlichten over deze dingen en als je dan besluit het niet te doen dan ik dat de keuze van de klant en de dealer heeft geen risico dan
Sterker nog: ik heb er expliciet naar gevraagd (denken jullie aan de spanrollen en de waterpomp) en ze bleken het niet gedaan te hebben. Nou was de beurt zo duur dat ik geen zin had moeilijk te doen, maar het was wel de druppel om over te stappen naar garage Lubbers in Hengelo.
ok maar stel dat je riem geknapt was binnen 6 maanden wie zou er dan verantwoordelijk zijn
Inderdaad, maar wie zou er met een kapotte auto zitten (ik heb dus gedonder gehad met de spanrollen…....)
ja welles nietes, het zou fijn zijn als een expert hier eens wat over laat weten… en hou op met dat knipogen, of meen je het allemaal niet?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Waterpomp bij de automaterialenhandel voor mijn XU motor kostte 46 Euro…........ incl BTW!
Jos van der Voort
Waterpomp wissel bij een distributieriem wissel is nogal afhankelijk van het aantal kilometers dat je met een riem doet heb ik begrepen. Wissel je om de 60k, dan is eens in de twee wissels genoeg. Wissel je de riem eens in de 120k, dan is het verstandig de waterpomp iedere keer mee te nemen. Het is wel niet zeker dat ie kapot gaat, maar als ie kapot gaat ben je, zoals eerder gezegd, gewoon de tijd van een distributiewissel kwijt. En das heel wat meer dan die 46 euro die hierboven genoemd wordt
Let wel, ik ben zelf geen expert, maar dit is wat mij is vertelt door verschillende personen…
Xsara_Coupe
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
nou ik ga in ieder geval informeren voor de materiaalkosten.
Edit: iemand een tip over waar ik de onderdelen kan halen?
maar dan heb ik nog wel een vraag: Hoe makkelijk is het om zelf te doen? Of dat een forummer me een handje kan helpen? Want daar leer je toch ook het meest van!:)
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Als je een goed boek erbij hebt is het een eitje.. staat het stap voor stap in.
En je kan weinig fout doen als je aan de gebruiks aanwijzing houd…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Rotterdam = Sohail zun territorium toch??
Jos van der Voort
tja, als ik distributie doe, bij mezelf en ook in de garage op me werk, is het standaard waterpomp bij het vervangen van distributie, en uiteraard ook span en looprollen.
zeker met kunststof schoepen van de waterpomp, die zijn toch vrij kwetsbaar.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap