Vanmiddag maar eens naar de *Huissloop* geweest…..RUTTE in de Velserbroekpolder…(vlak bij het Noordzeekanaal)....en eens kijken wat er zoal is bijgekomen….of er misschien een paar mooie (alu) velgen voor een BX tussen zaten.
(nee dus)
Maar wel dit :
Ach gut… (dit eendje zegt geen KWAK meer)
RENZ !!!.....staat je Xant nog voor de deur ??
Een XM…(er staan er 2, een berline en break)...misschien nog iets bruikbaars voor Erik bij ??
:
Wel verdorie nog aan toe….. ....Hé Sloper !!......ik zei nog zo tegen je….*laat je wel mijn BX staan*...NEE NEE….hij is (nog) NIET rijp voor de sloop ........ enfin…..ik loop naar achteren toe…en wat zie ik ?
Ik hoef zeker niet meer te gaan?
Alles is zeker opgekocht?
René van Maren schreef:Ik hoef zeker niet meer te gaan?
Alles is zeker opgekocht?
Er staat nog een mooie blauwe Sloop-Xant ook
(Berline)
Er moet wel wat *rommel* van binnen opgeruimd worden.
(ik heb trouwens nog meer foto’s gemaakt, maar om nu de hele sloop hier af te beelden….lijkt me niet ....ehhh…*Promotie* voor deze site.)
das mooi! trilt ie?? zo nee dan kan ik de hele zooi van mij dáárop zetten!
René van Maren schreef:das mooi! trilt ie?? zo nee dan kan ik de hele zooi van mij dáárop zetten!
Ik durfde er niet tegen aan te schoppen…...wat jij wel graag doet bij mijn BX.
En volgens mij mist hij wat voorin…...maakt dat nog wat uit ?
(je kan hem op de overzichtsfoto zien staan.)
Die grijze bx van je heb ik allang gehad haha maare dat verhaal van die pratende bxen geloof ik hoor!
René van Maren schreef:maare dat verhaal van die pratende bxen geloof ik hoor!
Dat staat eerdaags in het clubblad En Avant van de BXclub.
Ik zal het wel eens opzoeken op het Xantiaforum….weet niet meer in welke draad het precies was. ops:
Dan plaats ik het wel hier : http://www.citroen-forum.nl/forum/viewtopic.php?t=1126
Tja bram ik moet bekennen (ik loop er al lang mee hoor dus niet lachen)
een paar dagen voor mijn verhuizing hoorde ik om een uurtje of 3:00 buiten gekwebbel! dus ik mn raam open en bleren “hee koppen dicht ik wil slapen” maar niemand, kwartier later kon ik nog niet slapen want dat wijvengeouwehoer hield maar niet op!
ben de trap afgeslopen en heb aan de deur staan luisteren en ik dacht verdomd dat de xant aan het praten was! maar met wie dan??
ik heb maar een emmer water over haar gegooid en ben gaan slapen
volgende ochtend loop ik naar buiten en mn xant stond te schreeuwen tegen me! toen ik vroeg tegen wie ze stond te praten en of er geen rode bx langs was gekomen zag ik het ineens!!!!
ze stond te praten met haar oudere zus!!!!
kijk maar zelf! die linkse is van mij!
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Een middagje op de Sloop.
Bram schreef:
Een XM…(er staan er 2, een berline en break)...misschien nog iets bruikbaars voor…..
Zat er een zonnedak op die XM?
Ik moet ook maar eens op slopenbezoek…
ieksEmmu schreef:Zat er een zonnedak op die XM?
Ja….op de Break :
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Bram schreef:ieksEmmu schreef:Zat er een zonnedak op die XM?
Dat weet ik niet meer…...helaas.
Ik heb eigenlijk geen sloperijenervaring, hoe loop je daar rond, met al je gereedschap en breekijzer in je rugzak? ops:
En als je bv een grill en zonnedakje wilt hebben, begin je dan eerst over de prijs te onderhandelen voordat je uren zit te klooien om ze te demonteren?
Is verschillend van sloop tot sloop. Mijn ervaring is wel dat de meeste sloperijen niet meer te vergelijken zijn met dat wat het vroeger was, een veldje met wat auto’s.
Ze zijn over het algemeen volwassen geworden. In principe meld je je bij de receptie, geeft aan wat je hebben wilt. afhankelijk van de hangbaarheid van je wens heeft men het al gedemonteerd en schoon op de plank liggen. Mocht dat niet zo zijn dan word je aangewezen waar de gewenste auto staat en kan je het erzelf afhalen. Spreek van te voren even af wat de prijs ongeveer gaat worden.
Zomaar het terrein oplopen is meestal verboden en soms erg slecht voor je gezondheid
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
gompy58 schreef:Is verschillend van sloop tot sloop. Mijn ervaring is wel dat de meeste sloperijen niet meer te vergelijken zijn met dat wat het vroeger was, een veldje met wat auto’s.
Ze zijn over het algemeen volwassen geworden. In principe meld je je bij de receptie, geeft aan wat je hebben wilt. afhankelijk van de hangbaarheid van je wens heeft men het al gedemonteerd en schoon op de plank liggen. Mocht dat niet zo zijn dan word je aangewezen waar de gewenste auto staat en kan je het erzelf afhalen. Spreek van te voren even af wat de prijs ongeveer gaat worden.
Zomaar het terrein oplopen is meestal verboden en soms erg slecht voor je gezondheid
Okeej ik krijg er zin in
Was vanmiddag ff bij de doe het zelf voor een torx doppen setje… 160 euro was dan wel van Gedore… heb maar een paar van die losse dingetjes genomen van 2,50… anders krijg ik dat zonnedakkie noooit los natuurlijk…
Een zonnedak van de sloop? Wil je dat echt van de sloop halen ?
In elke auto die ik tot nu toe heb gereden zat altijd ene zonnedak, heb er meestal veel plezier mee gehad dus snap waarom je het graag wil. Uit ervarimng weet ik echter ook dat de rubbers het allerbelangrijkste zijn en het zeer moeilijk is te zien of die nu goed of slecht zijn.
Als je dat ding er uiteindelijk in hebt zitten en de boel lekt, ben je echt goed in de aap gelogeerd hoor. Is het niet te overwegen dat te laten doen door een profi bedrijf met een nieuw dak ?
heb zelf 1 keer het genot van een lekkend dak mogen mee maken en geloof me, dat is niet wat jij wil…
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
gompy58 schreef:Een zonnedak van de sloop? Wil je dat echt van de sloop halen ?
In elke auto die ik tot nu toe heb gereden zat altijd ene zonnedak, heb er meestal veel plezier mee gehad dus snap waarom je het graag wil. Uit ervarimng weet ik echter ook dat de rubbers het allerbelangrijkste zijn en het zeer moeilijk is te zien of die nu goed of slecht zijn.
Als je dat ding er uiteindelijk in hebt zitten en de boel lekt, ben je echt goed in de aap gelogeerd hoor. Is het niet te overwegen dat te laten doen door een profi bedrijf met een nieuw dak ?
heb zelf 1 keer het genot van een lekkend dak mogen mee maken en geloof me, dat is niet wat jij wil…
Ik heb nu een elektrisch zonnedak, doet het maar half, mechanisme/ kettinkje(?) is verroest aan een kant… ik weet ook niet of het orgineel Citroen is… iig geen lekkage, schijnen kanalen te lopen onder het dak door die uitmonden in de randen/goten langs de achterklep…
ieksEmmu schreef:Ik heb eigenlijk geen sloperijenervaring, hoe loop je daar rond, met al je gereedschap en breekijzer in je rugzak? ops:
En als je bv een grill en zonnedakje wilt hebben, begin je dan eerst over de prijs te onderhandelen voordat je uren zit te klooien om ze te demonteren?
Nou….niet bij RUTTE i.i.g. ....daar loop je gewoon het terrein op…meestal staat er wel iemand in een overal met de naam van de Sloperij bij de uitgang…..en IK neem alleen dat gereedschap mee wat ik denk nodig te hebben om er iets af te halen…en pas bij terugkeer laat je bij de uitgang zien wat je wilt hebben….en vraagt *was kost me dit*.....als ze zeggen *20 euro voor jou*....dan zeg je met een uitermate vriendelijk maar ook zielig gezicht….*Ach….ik ben maar een arme sloeber…..maak er aub 15 euro van*
Het ligt er dan maar net aan HOE overtuigend je overkomt…..draag je op dat moment een maatkostuum van e.o.a. bekend merk….dan geef ik je weinig kans met afdingen.
Dus trek ouwe rotzooi aan…(je een paar dagen vergeten te scheren helpt ook)..kortom, zorg ervoor dat je eruit ziet als of je in een achterbuurt woont of zo….tenzij dat al het geval is ....dan hoef je niets te doen aan je uiterlijk.
En Ieksemmu…..ik had op de vorige pagina mijn bijdrage veranderd…op die groen XM-break zit dus wel een zonnedak, zag ik na bestudering van de andere foto.
Of het een Electrische is, weet ik niet.
In onze omgeving heb je ook de bekende Sloperij *Haarlemmerliede* wat vlak naast de A9 ligt bij het Rottepolderplein…..dat is een hele grote Sloop….met allemaal verschillende eigenaren….maar daar heb ik slechte ervaringen mee…..is ook erg onoverzichterlijk.
Bij RUTTE staan de auto’s per merk gesorteerd….en ik weet al jaren (met de ogen dicht) waar ik naartoe moet.
EN…..(nog een voordeel) ...daar kennen ze mij al jaren…vraag alleen maar aan iemand *ken je een magere lange vent met een BX*....wedden dat ze zeggen…*JA hoor….dat is Bram*