2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Onthuld… de nieuwe Citroën C4
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 18 juli 2004 11:31 PM
  [ # 16 ]

het driehoekje onderin de A-stijl, in het verlengde van de zijruit, is trouwens ook iets om op te letten; zou er glas in zitten ?

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
widjai
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 25-07-2004

Gepost: 25 juli 2004 11:50 PM
  [ # 17 ]

Mooie auto, die nieuwe C4. Behoud familietrekjes met de C3 met die bollende achterkant, coupe heeft lekkere radicale kont. Zeker een auto om nader te bekijken als ik over een jaar of twee aan wat nieuws toe ben.
Maar goed dat Citroen zijn imago de laatste jaren heeft kunnen bijpoetsen, ze kunnen niet het lelijke eendje binnen PSA blijven. De C4 is weer een stap voorwaarts. Nog even en Citroen heeft niet alleen een neus voor innovatie en creatieve oplossingen, maar ook voor betrouwbaarheid en degelijkheid.

-WvD-
Xantia 2.0i SX bleu mondial

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 28 juli 2004 02:26 PM
  [ # 18 ]

Wel, ik vind de C4 mooi! Behalve de kont dan, niet lelijk maar doet me wel teveel denken aan de kont van een oude Mazda 323 Coupe. Jatwerk wat design betreft mogen ze wel aan de Japanners over laten, Citroen zou toch beter moeten kunnen…
Tevens vind ik het erg jammer dat ze dat digitale display weer in het midden moesten plaatsen. Wat is er mis met de instrumenten recht voor je neus? Het is geen mini…  Dat het digitaal is vind ik best, dat hebben ze wel eens eerder gedaan (BX Digit), en is op zich wel een leuke moderne reincarnatie van het ‘oog’ zoals we die hebben gekend uit de CX, BX en GS/GSA.
En nu nog hydraupneumatische vering. Zal er wel niet opzitten… Crying or Very sad .. Ik vraag me af waarom Citroen dit steeds minder toepast. Is het werkelijk zo’n duur systeem om te fabriceren?  Confused Of is dit een knieval voor de gewone consument die bang is voor die techniek?

Maar het uiterlijk vind ik erg geslaagd, meer nog dan de C5, als ik heel eerlijk ben.

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 28 juli 2004 02:35 PM
  [ # 19 ]
winnetou schreef:

En nu nog hydraupneumatische vering. Zal er wel niet opzitten… Crying or Very sad .. Ik vraag me af waarom citroën dit steeds minder toepast. Is het werkelijk zo’n duur systeem om te fabriceren?  Confused

Dat wordt wel steeds gezegd, maar ik twijfel er ook aan. De BX en GS(A) waren toch ook niet duurder dan de concurrentie. Ik denk dat Citroën de ‘algemene koper’ op zoekt en die heeft liever gevoel met de weg en een zeer stabiele wegligging dan comfort. Desondanks was de BX een erg geliefde auto, maar de C5 wordt in neutrale testen (zelfs Franse!) steeds beoordeeld met een niet al te goede wegligging. Het blijft een compromis. De 407 ligt een enorm stuk stabieler op de weg en geeft je een fantastsch gevoel, dat je de auto voor 100% beheerst zonder de minste inspanning. Dat gevoel geeft de pneumatische vering van Citroën niet. Die geeft comfort, maar dat valt buiten de doelgroep van de C4. Daarnaast loop je risico’s wat betreft het imago. Velen denken nog steeds dat je problemen krijgt met de vering.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 28 juli 2004 03:07 PM
  [ # 20 ]
Richard Kruizinga schreef:

....Ik denk dat Citroën de ‘algemene koper’ op zoekt en die heeft liever gevoel met de weg en een zeer stabiele wegligging dan comfort. Desondanks was de BX een erg geliefde auto, maar de C5 wordt in neutrale testen (zelfs Franse!) steeds beoordeeld met een niet al te goede wegligging. Het blijft een compromis. De 407 ligt een enorm stuk stabieler op de weg en geeft je een fantastsch gevoel, dat je de auto voor 100% beheerst zonder de minste inspanning. Dat gevoel geeft de pneumatische vering van Citroën niet. Die geeft comfort, maar dat valt buiten de doelgroep van de C4. Daarnaast loop je risico’s wat betreft het imago. Velen denken nog steeds dat je problemen krijgt met de vering.

Daar ben ik ook een beetje bang voor, ja. Terwijl ik mijn BX toch een heel stuk communicatiever vindt dan bijv. een VW Golf. Ik heb 2 jaar geleden eens een weekendje een VW Golf TDI (110PK) meegekregen van de zaak. Motorisch niets op aan te merken, maar stuurgevoel was er absoluut niet, de vering voelde erg wollig en slap aan terwijl de verkeersdrempels wel goed werden doorgegeven (en spoilertje de grond raakte..). Kortom, #$%^ met peren wat mij betreft. Het enige wat qua sturen een beetje in de buurt kwam van mijn BX kwam was een BMW 3 serie. Een oudere dan hoor, ik heb het alleen over auto’s waar ik zelf mee gereden heb.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 28 juli 2004 03:50 PM
  [ # 21 ]

Het niet toepassen van hydraupneumatische vering voor kleine middenklassers als de Xsara en C4 is puur een technische en marketingtechnische aangelegenheid. In de eerste plaats streeft PSA een grote kostenreductie na door het gebruik van standaard platforms. De 307/C4 is op hetzelfde platform gebaseerd. Nu kan daar natuurlijk met aanpassingen wel hydraupneumatiek op toegepast worden (alles is mogelijk), maar dat wordt dan duurder. Ze hebben uitgerekend dat de Xsara 1500 euro (of gulden) duurder zou worden met hydraupneumatische vering. En de kleine middenklasse waarin Xsara, golf en 307 vallen, is de felst bevochten klasse. Elke cent die bespaart kan worden en waardoor de wagen goedkoper kan worden is daar van belang. En laten we eerlijk zijn: de ZX/Xsara/306/307 hebben allemaal een superonderstel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 05 augustus 2004 08:10 PM
  [ # 22 ]

als ik zo naar die foto van de C4 kijk, komt het me bekend voor dat lijnenspel…....  ipv ford focus citroën crocus…...
Da’s niet echt erg, als ie kwalitatief maar net zo goed/ beter is.
Ik zal er zelf niet gauw eentje kopen, want het comfort zal een stuk minder zijn dan dat van mijn DS….... en al die nieuwe dingen erop en eraan, die kunnen allemaal stuk Evil or Very Mad
Ja,ja, aan de DS kan ook een hoop stuk, is bekend…...... Surprisedops:

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 06 augustus 2004 01:17 PM
  [ # 23 ]
superpetur schreef:

als ik zo naar die foto van de C4 kijk, komt het me bekend voor dat lijnenspel…....  ipv ford focus citroën crocus…...
Da’s niet echt erg, als ie kwalitatief maar net zo goed/ beter is.
Ik zal er zelf niet gauw eentje kopen, want het comfort zal een stuk minder zijn dan dat van mijn DS….... en al die nieuwe dingen erop en eraan, die kunnen allemaal stuk Evil or Very Mad
Ja,ja, aan de DS kan ook een hoop stuk, is bekend…...... Surprisedops:

Als ik zo de belevenissen van Citroën-rijders in het algemeen (en Xantia-rijders in het bijzonder) volg op de verschillende fora, dan ben ik soms best content met mijn “kale” 18i X-uitvoering. Inderdaad, wat er niet op zit aan electronica, kan ook niet kapot.
Enne….dat van die DS kan heel erg meevallen. Wij hebben er 10 jaar een gehad (DSpécial ‘72), en buiten het reguliere onderhoud hebben we aan “echte” storingen alleen een keer hydrauliek-lekkage gehad door een lekke treiterslang en een keer moest de carburateur uit elkaar en schoongemaakt worden omdat-ie vol rommel zat en de Godin daardoor alles behalve bevallig over het asfalt schreed. Dus dat viel mee (of we hadden gewoon een hele goeie Cool ) Al ben ik daar in het begin wel een beetje bang voor geweest, nadat ik een technische avond had bezocht Rolling Eyes

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 augustus 2004 02:43 PM
  [ # 24 ]

Met een DSpecial heb je -volgens mij dan- in het algemeen minder problemen dan met een DS23 Pallas ofzo…

Daarom zou ik zo graag een DSpecial (of DSuper5) willen, en geen DS23IE Pallas Smile

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 06 augustus 2004 03:01 PM
  [ # 25 ]
rocco schreef:

Met een DSpecial heb je -volgens mij dan- in het algemeen minder problemen dan met een DS23 Pallas ofzo…

Daarom zou ik zo graag een DSpecial (of DSuper5) willen, en geen DS23IE Pallas Smile

Klopt, en dat was dan ook de reden dat ik destijds bewust voor een DSpécial ben gegaan en beslist geen 21 of 23 IE wilde. Ik had -en heb- nog wel eens de beelden voor ogen van de prachtige groene 23 IE Pallas van een vriend van me die begin jaren ‘80 op de Duitse Autobahn brandend aan haar einde kwam door een probleempje in het injectiesysteem Shocked
Daarnaast is er bijna niets mooier dan de pure eenvoud van een simpele ‘67 (2e neus) ID 19 in bijvoorbeeld Gris Kandahar Cool

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 augustus 2004 04:45 PM
  [ # 26 ]

Pfff…zeg, zit me niet zo lekker te maken!! ‘k Ben al blij dat ik m’n BX nog kan betalen met die tarieven van tegenwoordig…  Sad .

superpetur schreef:

als ik zo naar die foto van de C4 kijk, komt het me bekend voor dat lijnenspel…....  ipv ford focus citroën crocus…...

Ja, dat gevoel kreeg ik ook een beetje. Maar de Focus is op zich ook best goed (efficient) ontworpen, en aangezien PSA en Ford tegenwoordig al op motorengebied samenwerken zal dit misschien wel een klein beetje gejat zijn. Maar de uitstraling van de C4 is duidelijk Citroen. Als ik een lease-auto mocht uitzoeken zou dat best wel ‘s een C4 kunnen zijn, zo leuk vind ik ‘m toch wel. Maar de baas wil me geen leasebak geven Rolling Eyes .... Ben ik eerlijk gezegd niet echt rouwig om hoor, heb toch geen auto nodig voor m’n werk.  Wink

Profiel  
 
Richard Kruizinga
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 194
Geregistreerd: 14-07-2004

Gepost: 06 augustus 2004 07:14 PM
  [ # 27 ]
Bassman schreef:

Als ik zo de belevenissen van Citroën-rijders in het algemeen (en Xantia-rijders in het bijzonder) volg op de verschillende fora, dan ben ik soms best content met mijn “kale” 18i X-uitvoering. Inderdaad, wat er niet op zit aan electronica, kan ook niet kapot.

Wij hadden een hele luxe Xantia, daar ging ook niks aan kapot.

Wat betreft die kosten van hydraulisch: een C5 kost minder dan een 407. Toch zijn op het plaatwerk na, de auto’s grotendeels gelijk.

Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 06 augustus 2004 10:40 PM
  [ # 28 ]
Richard Kruizinga schreef:

Wij hadden een hele luxe Xantia, daar ging ook niks aan kapot.

Tuurlijk zal het meeste wel OK zijn; alleen lees ik soms dingen over starblokkeringen, ramen die het niet meer doen en weet ik wat nog meer. Op dat moment denk ik wel eens: handig dat dat bij mij gewoon niet stuk kan Wink

Richard Kruizinga schreef:

Wat betreft die kosten van hydraulisch: een C5 kost minder dan een 407. Toch zijn op het plaatwerk na, de auto’s grotendeels gelijk.


Hmm…zou Citroën dan gewoon willens en wetens om de wet van de grote getallen langzamerhand de hydrauliek gaan uitfaseren? Lijkt me niet slim. Er is al vaker over gediscussieerd, maar ik ben met enkele anderen nog steeds de mening toegedaan dat een hydraulische Citroën in de trant van GSA/BX een welkome aanvulling zou zijn Rolling Eyes , of ben ik nou bezig vroegere tijden te romantiseren Surprisedops:

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 augustus 2004 02:21 AM
  [ # 29 ]
Bassman schreef:

...of ben ik nou bezig vroegere tijden te romantiseren Surprisedops:

Voor een deel wel,
hoewel ik ook weer wat simpel wil.
Ik kan toch niet m’n hele leven met ouwe rommel als eenden blijven rondrijden?  Wink  Very Happy

Zo bijvoorbeeld de grote gezinnen,
een C8?
sorry, te duur… moeten ze dan meteen een bestelbus kopen?
dat staat weer zo stom.
Gewoon een kale auto, die toch best aangekleed is…
Geen elektronische prulletjes en overbodige luxe,
maar een comfortabele en betaalbare auto, die ook nog simpel is.
Maar tja, iedereen heft geld tegenwoordig… Rolling Eyes

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 07 augustus 2004 01:00 PM
  [ # 30 ]
rocco schreef:

Ik kan toch niet m’n hele leven met ouwe rommel als eenden blijven rondrijden?  Wink  Very Happy

Jaja, het idee van “jongen, word toch eens volwassen”  Wink  Wink

rocco schreef:

Gewoon een kale auto, die toch best aangekleed is…
Geen elektronische prulletjes en overbodige luxe,
maar een comfortabele en betaalbare auto, die ook nog simpel is.

Hmm, een soort BX of zo Wink  Wink

rocco schreef:

Maar tja, iedereen heeft geld tegenwoordig… Rolling Eyes

Nou ja, de banken in elk geval wel. Ik wil inderdaad niet weten hoeveel zwaar gefinancierd nieuw spul er rondrijdt. Doet me denken aan de stickers vroeger achterop eenden: “lach maar, deze is betaald!” Laughing

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook