Even een nieuw topic geopend hiervoor…...
Ik heb sinds gisteren een donor Xm V6 U9 uit 1990 om er enkele onderdelen vanaf te halen voor mijn eigen XM.
Allereerst de vraag hoe de achterspoiler vast zit aan de klep, hoe krijg ik deze los? Het is de hoge versie…..
Vervolgens wilde ik het slotmeganisme van het dashbordkastje er vanaf hebben, echter je krijg hier enkele schroeven aan de linkerkant niet los, omdat je er niet bijkomt, iemand een idee?
En nog even de laatste vraag voor nu; het betreft hier dus ook een V6, maar wel uit 1990 ipv. 1993, kun je desondanks alle motorische delen uit wisselen?
Bedankt alvast en ik houd jullie op de hoogte.
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Donor XM uit elkaar halen…...
Remco-xm- schreef:Even een nieuw topic geopend hiervoor…...
Ik heb sinds gisteren een donor Xm V6 U9 uit 1990 om er enkele onderdelen vanaf te halen voor mijn eigen XM.
Allereerst de vraag hoe de achterspoiler vast zit aan de klep, hoe krijg ik deze los? Het is de hoge versie…..
Vervolgens wilde ik het slotmeganisme van het dashbordkastje er vanaf hebben, echter je krijg hier enkele schroeven aan de linkerkant niet los, omdat je er niet bijkomt, iemand een idee?
En nog even de laatste vraag voor nu; het betreft hier dus ook een V6, maar wel uit 1990 ipv. 1993, kun je desondanks alle motorische delen uit wisselen?
Bedankt alvast en ik houd jullie op de hoogte.
Groeten, Remco
Je zegt het wel als je iets overhoudt?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
By the way, is het die XM V6 van die Oostenrijker van marktplaats.nl?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
mooi idee voor een club meeting…
het demonteren van een xm v6
Ik ga zo weer even kijken of ik de spoiler eraf krijg.
Van een Oostenrijker weet ik niets af…...
Weet iemand overigens hoe je het moet aanpakken als je de auto maar 2-3 weken wilt houden (op eigen grond) en daarna wilt verkopen/naar de sloop brengen. Het schorsen is dan eigenlijk best prijzig vind ik, iemand een tip?
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
geef hem als gestolen op?!
Haha, lijkt me niet zo’n goede optie. Laat hem toch maar schorsen denk ik. Anders krijg je ook weer boetes voor verlopen apk etc.
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
en even serieus…
je kan volgens mij gewoon het kenteken opsturen naar rdw met de mededeling dat deze auto gesloopt is.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Uw auto of motor (laten) demonteren/slopen
Wanneer u uw auto of motor wilt laten demonteren/slopen dan moet u zorgen dat het voertuig niet meer op uw naam geregistreerd staat. Gebeurt dit niet dan blijft u aansprakelijk voor de voertuiggebonden verplichtingen (motorrijtuigenbelasting, verzekering en APK) en eventuele bekeuringen. U moet er voor zorgen dat u bij sloop/demontage een officieel vrijwaringsbewijs krijgt.
U kunt uw voertuig alleen laten demonteren/slopen door een autodemontagebedrijf dat door de RDW is erkend. Zo’n bedrijf herkent u aan het groen-wit gestreepte schild. Let u er op dat u een officieel vrijwaringsbewijs ontvangt.
Zelf demonteren/slopen
Voor enkele categorieën voertuigen geldt een uitzondering op deze demontage/sloop-regeling. Dat zijn:
* voertuigen van 15 jaar en ouder
* motorfietsen
* bedrijfsvoertuigen met een maximum toegestane massa van meer dan 3.500 kg
Voor het zelf slopen van een voertuig kunt u bij de RDW een verzoek tot beëindiging van de registratie indienen. In een begeleidende brief zult u dan de reden van uw verzoek moeten vermelden. Tevens moet u de originele kentekenbewijzen en een kopie van uw legitimatiebewijs opsturen. Het is ter beoordeling aan de RDW of uw registratie beëindigd kan worden.Kentekenbewijs niet compleet
Wordt een voertuig voor sloop aangeboden bij een RDW-erkend bedrijf en is het kentekenbewijs niet compleet of mist een kentekenplaat (kentekenplaten), dan kan dit worden aangegeven op een ‘Verklaring Demontage’. Deze verklaring moet door de geregistreerde eigenaar/houder van het betreffende kenteken worden ondertekend.
Het is echter ter beoordeling aan het demontagebedrijf of zij hiermee akkoord gaan. Is dit niet het geval, dan moet men wel een aanvraag voor een vervangend kentekenbewijs indienen.
Op de RDW website vindt u alle informatie over de producten en diensten van de RDW. Wilt u desondanks de desbetreffende brochure ontvangen, maak dan gebruik van de RDW-aanvraagpagina.
Bron: http://www.rdw.nl
Een Oostenrijker (voorheen) woonachtig in Delft, biedt z’n 3.0 V6 nog steeds aan. Kreeg net een mailtje van ‘m, ik ben reeds voorzien…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
wat moet ie voor dat ding hebben dan?
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
erik wijngaarden schreef:wat moet ie voor dat ding hebben dan?
Hm, staat niet meer op marktplaats… ff kijken of ik t nog kan vinden…
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ieksEmmu schreef:erik wijngaarden schreef:wat moet ie voor dat ding hebben dan?
Hm, staat niet meer op marktplaats… ff kijken of ik t nog kan vinden…
T.E.A.B…. 218.000 km, Bj 1990, kleur grijs
Ik zit te twijfelen om toch te gaan kijken… ops: Echt jammer dat ik geen stalling heb…
Hoi IeksEmmu, wat heb je dan nodig qua onderdelen voor je xm?
ps. stallingprobleem heb ik inderdaad ook, anders was het allemaal een stuk eenvoudiger en leuker…..
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Remco-xm- schreef:Hoi IeksEmmu, wat heb je dan nodig qua onderdelen voor je xm?
ps. stallingprobleem heb ik inderdaad ook, anders was het allemaal een stuk eenvoudiger en leuker…..
Tsja, eigenlijk niks om ‘m rijdend te houden…
1 grille (type I, evt. stadslichten)
2 electrisch zonnedak (mechanisme rechterkant verrot)
3 rolgordijntje linksachter
4 gasveer(?) handschoenenvak (+klep + bak, waarsch. opengebroken)
5 mistlampen
6 rubber voor afstandsbedieningsleutel
7 verhoogde armsteun
8 lederen interieur
1 t/m 3 hebben hoogste prioriteit, nou ja hoogste…
Trouwens Erik, iedereen die het demonteren van een V6 leuk vind is van harte welkom hoor
....zelfs het eraf halen van onderdelen is in mijn beginnersstadium geen echte gemakkelijke klus, maargoed spoiler is er in ieder geval af. Hij zal alleen nog wel gespoten moeten worden en de benodigde gaten moeten in de boonacker gemaakt worden, daar wacht ik allemaal nog even mee.
Het electrische zonnedak (werkt helemaal prima) doe ik waarschijnlijk weg. Ik denk niet dat het handig is om de verlengde nog meer te verzwakken door er een electrisch dak in te zetten….
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Remco,
Je hebt een PM-tje. Ik wil je wel helpen met demonteren.
Kan het hier wel uitleggen, maar dan ben ik 3 dagen bezig met typen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002