Oei zeg je me wat Erik, ik zal eens kijken of ik een digicam kan bemachtigen, is inderdaad wel leuk.
Wordt er wel een beetje moedeloos van moet ik bekennen. Ik wist dat het als beginnen sleutelen aan een V6 lastig zou worden, maar dit is gewoon ergenis. Ik heb het nog niet eens over het technische deel, waar ik kan gaan zeggen; ‘dit is er aan de hand, want dit en dat…’ maar als ik het uit elkaar halen van zo’n ding zelfs niet kan ops:
Ik hoop eigenlijk dat het aan mijn gereedschap ligt, maar ben vandaag opzoek gegaan naar ratel en inbus-bitje maar die zijn er niet…...
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb ze hier wel hoor.. en ook een set torx bitjes voor op de ratel want die heb je ook echt nodig voor een xm
Hmm, en niet alleen kleine maten?
Ik heb vandaag wel beweging in de auto gekregen, maar niet in de inbus…
Torx bitjes heb ik inderdaad ook. Gewoon even een goedkoop gamma pakketje gekocht. Ik weet dat het niets in en wil ook in de loop der jaren investeren in goed gereedschap, maar dan wil ik iets meer van de materialen afweten en weten wat nu echt goed is en wat niet.
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Heb je al
geprobeerd op de boutjes? http://www.wd40.com
En erna op getikt? Of verhit?
WD40 wordt hier in grote hoeveelheden gebruikt, net als de scrubzeep
^Update^ de startmotor is er in z’n geheel af!
Ik heb hiervoor wel het oliefilter verwijderd, het omhulsel van de
oliepeilstok los gemaakt en een stuk verschoven en zoals eerder
vermeld de rembol of hoofdbol (die verticaal zit met zijn kop naar
onderen) los gehaald en het mechanisme er omheen ook.
In totaal heb ik er inclusief gereedschap kopen, forum posten/lezen
etc circa 1 1/2 dag over gedaan (schaam!).......vertel nu eens
hoelang doen jullie ervaren sleutelaars er nu over, zonder brug?
Gelukkig dat het nu dan toch gelukt is, dit geeft wel voldoening ja.
Alleen zie ik een beetje op tegen het wederom uitbouwen van de
startmotor in de boonacker en het er weer inzetten van deze donor-
starter.
Verder staan er nog op het programma; remblokken, uitlaat/kat,
voorruit…..
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 25596
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Starmotor in/uit de SM: ( is ook een V6) drie dagen…...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Remco-xm- schreef:(...)vertel nu eens
hoelang doen jullie ervaren sleutelaars er nu over, zonder brug?(...)
3 avonden om een nieuwe CO scroef in de carburateur van mijn Eend te zetten.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Doodzonde van die strak in de blauwe lak zittende donor-XM….
Je hebt een PB-tje.
Ik weet het Stefan, maar toch is de boonacker mooier : - )
En tja hoe het nu met de motor ervan zit weet ik ook niet…..
In ieder geval zijn de remblokken er rondom af, de schijven achter, alle computers (abs, hydro etc) en ga ik nu een slijptol kopen om de uitlaat eronder uit te halen…...
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
De dynamo? Ik las net op de XMNL mailinglist verhalen van gesneuvelde dynamo’s in Duitsland…
Mms, de dynamo schijnt een ontzettend rotwerk te zijn om deze los te krijgen, dus denk dat ik die dan maar laat zitten als ik in tijdnood kom.
Boonacker XM V6
Er zijn door Stefan enkele foto’s gemaakt van de donor-xm van mij. Wanneer er interesse in is zou ik ze weer naar iemand moeten mailen die ze online kunt zetten…....(ikzelf kan ze niet eens openen van wege computer probleem grrrr).
Groeten, Remco
Boonacker XM V6
De foto’s zijn verstuurd.
Boonacker XM V6
Is dat ding nou blauw of grijs?
Ik zoek nog een paar plaatwerkdelen in Gris Fulminator namelijk…
Hij is donker blauw met een grijze gloed, kleurtype: EMQ cR.
Leken de foto’s erg op elkaar zx cruiser? Ik dacht namelijk dat het er een stuk meer waren.
De foto’s met de bruine stekker komen van de Boonacker. Iemand een idee waar deze voor dient en of deze vast hoort te zitten? Zit dus tussen het luchtfilter, de accu en het LHM-reservoir.
Boonacker XM V6