Die zwager van je, zie je zeker maar HEEL zelden ?
mijn intuitie zei dat ik dat beter niet kon doen,maar toen kwam mijn zwager met zijn grote mond en toen zag ik mijn kans!!
Bram schreef:Die zwager van je, zie je zeker maar HEEL zelden ?
mijn intuitie zei dat ik dat beter niet kon doen,maar toen kwam mijn zwager met zijn grote mond en toen zag ik mijn kans!!
Haha.. BX en Daewoo allebei niet erg geliefd in de handel maar dat men al een BX neemt om van een Daewoo af te komen?? Geweldig.. en mooi dat je het hok (die Daewoo dus) gelijk hebt kunnen dumpen. Ik twijfel wel sterk aan de intelectuele vermogens van je zwager. Het is niet voor niets dat Daewoo het zo slecht doet in de handel. Dat is niet alleen omdat ze er zo smakeloos uit zien.
Groet,
Marten
Valt wel mee maar hij moet altijd even stoer doen en ik denk dat ik hem nou even goed te pakken heb,hij wil hem trouwens direct weer inruilen(weet hij veel dat ze zo`n auto niet eens willen hebben)
Maar dat ziet ie vanzelf,kan ik niet echt van wakker liggen
We zien het morgen vanzelf
groeten RJ
P.S ik denk toch dat die man een slechte ruil doet want volgens mij begon mijn bx de eerste tekenen te geven van een lekke koppakking,ik weet het niet zeker ik moest vandaag voor het eerst bijvullen,en er stond een beetje schuim in oops oops oops ,maar ja hij zal ook wel niet voor niks die daewoo voor zo`n lage prijs (mijn bx vroeg ik 950 euro voor)wegdoen
groeten rj
Ben in iedergeval wel blij dat ik hem niet met bram heb geruild,dat was wel een zeer triest verhaal geworden dan shock ? Ok ik wist het toen nog niet,maar het was niet leuk geweest! maar goed dat is in iedergeval niet gebeurd
groeten rj
RJ schreef:Ben in ieder geval wel blij dat ik hem niet met bram heb geruild,dat was wel een zeer triest verhaal geworden dan Ok ik wist het toen nog niet,maar het was niet leuk geweest! maar goed dat is in iedergeval niet gebeurd
groeten rj
Komt goed uit dan…..ik controleerde vanmiddag weer even het oliepeil…..en blijk hetzelfde verhaal te hebben als Erik Wijngaarden met z’n XM
Ik had afgelopen vrijdag t/m gisteren zo’n 750 km’s gereden en er bleek bijna 1 liter olie bij te moeten…..en ik heb goed gekeken, maar ook bij mij zie ik geen rook uit de uitlaat komen. :
En lekken doet hij absoluut niet…....dus zal het ook wel het bekende verhaal zijn van de kleprubbertjes.
Mwoah…..geen probleem…..bij de VOMAR supermarkt haal je 5 L voor een 4 euro of zo…..maar gelukkig (nog) geen koelvloeistof-probleem.
Ik dacht ook al…..af en toe bij het starten brandde alleen het Stoplampje….en ging later wel weer uit…(ik dacht meteen aan LHM).....toen keek ik eens naar die oliepeilmeter links bovenin (waar ik zelden naar kijk, omdat ik liever de peilstok eruit haal en zo mijn oliestand controleer).....en die stond verdacht dicht bij het rood. ops:
Nee Roelofjan…....ik zal de komende weken nog wel met de Chic blijven doorrijden ....en eerst maar eens afwachten hoe het NA de Vakantie gaat met het koerierswerk…...1 zwaluw maakt nog geen zomer….(vorige week dik 1200 km’s gereden).....maar vandaag weer helemaal niks.
TENZIJ…..er opeens ergens een Bloedmooie (en vooral Goede!) TZD-Turbo te koop zou staan voor (zeer) weinig geld (of weer ruilen voor de Chic )....dat zie je dan wel aan de Avatar.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Lelijke Eend schreef:Is, indien je diesel op hol slaat en je de motor niet kan smoren e.d., het beter om de versnellingsbak in z’n hoogste versnelling te zetten of om deze in de laagste versnelling te zetten ? Ik kan mij voorstellen dat als je de versnellingsbak in de hoogste versnelling zet, je minder kans hebt om per ongeluk met je auto weg te schieten, maar misschien is dit ook weer slechter voor de aandrijfassen en de versnellingsbak e.d..
Nou, ik zou toch maar de hoogste versnelling kiezen. Goed voor je aandrijflijn is het in geen geval, maar je moet toch wat in een noodsituatie. Volgens mij levert de hoogste versnelling de minste belasting op voor je aandrijflijn, met name de koppeling, omdat deze dan met een lagere koppel belast wordt. Dit wordt namelijk gereduceerd door de overbrenging van die hoogste versnelling. Daardoor zijn automatisch de krachten die op je aandrijfassen komen een stuk lager.
Hallo,ik heb nog een mooie auto voor bram gezien op autotrader.nl
Link Halbe de Meer in Friesland…tzd-turbo (edit Bram…het was een hele lange link en moest er gescrold worden. wink )
Mischien is het wat voor jou,hij is wel een beetje aan de dure kant,en mischien een beetje ver weg maar hij heeft nog niet zoveel gelopen
groeten roelofjan cevr
RJ schreef:Hallo,ik heb nog een mooie auto voor bram gezien op autotrader.nl
Link : Halbe de Meer in Friesland…tzd-turbo (edit Bram)
Mischien is het wat voor jou,hij is wel een beetje aan de dure kant,en mischien een beetje ver weg maar hij heeft nog niet zoveel gelopen
groeten roelofjan :cevr
Daar heb ik al mee gereden…net als de andere tzd-turbo die ze hadden, maar nu blijkbaar toch verkocht is.
Deze blauwe was/is niet zo’n fijne auto…ik weet niet meer wat er precies mee was….maar ik liet hem dus staan…..het was nog de periode (april jl) dat ik met de Xantia-TD reed.
Ik kijk ook regelmatig op de site’s van Autoweek, Autotrader en autoTrack e.d.
Plus Martkplaats.nl
Bram schreef:RJ schreef:Hallo,ik heb nog een mooie auto voor bram gezien op autotrader.nl
Link Halbe de Meer in Friesland…tzd-turbo (edit Bram)
Mischien is het wat voor jou,hij is wel een beetje aan de dure kant,en mischien een beetje ver weg maar hij heeft nog niet zoveel gelopen
groeten roelofjan cevrDaar heb ik al mee gereden…net als de andere tzd-turbo die ze hadden, maar nu blijkbaar toch verkocht is.
Deze blauwe was/is niet zo’n fijne auto…ik weet niet meer wat er precies mee was….maar ik liet hem dus staan…..het was nog de periode (april jl) dat ik met de Xantia-TD reed.Ik kijk ook regelmatig op de site’s van Autoweek, Autotrader en autoTrack e.d. wink
Plus Martkplaats.nl
Je hebt ook nog autoonline.nl
Het verhaal met de daewoo is niet doorgegaan,de meneer in kwestie belde af,hij was verhindert,hij wou het nu op zaterdag doen,maar dat heb ik maar geweigert,had ik geen zin in nu of nooit,toen werd het nooit.
Toen belde mijn zwager en die wou er ook al vanaf zien(natte voeten?)
Dus al met al k met p
Maar ja we zien het wel weer,of de bx ooit nog weggaat
groeten rj
winnetou schreef:Lelijke Eend schreef:Is, indien je diesel op hol slaat en je de motor niet kan smoren e.d., het beter om de versnellingsbak in z’n hoogste versnelling te zetten of om deze in de laagste versnelling te zetten ? Ik kan mij voorstellen dat als je de versnellingsbak in de hoogste versnelling zet, je minder kans hebt om per ongeluk met je auto weg te schieten, maar misschien is dit ook weer slechter voor de aandrijfassen en de versnellingsbak e.d..
Nou, ik zou toch maar de hoogste versnelling kiezen. Goed voor je aandrijflijn is het in geen geval, maar je moet toch wat in een noodsituatie. Volgens mij levert de hoogste versnelling de minste belasting op voor je aandrijflijn, met name de koppeling, omdat deze dan met een lagere koppel belast wordt. Dit wordt namelijk gereduceerd door de overbrenging van die hoogste versnelling. Daardoor zijn automatisch de krachten die op je aandrijfassen komen een stuk lager.
De koppeling zit toch tussen de versnellingsbak en de motor ? Dan maakt het voor de koppeling toch niet uit of je de versnellingsbak in z’n 1 of in z’n 5 (of 4 of 6, afhankelijk van je auto) zet ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
weer een happy end
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
dennis van der ven schreef:weer een happy end
:
Dus al met al k met p
Ik denk niet dat Roelofjan er zo *Happy* mee is.
Lelijke Eend schreef:winnetou schreef:Lelijke Eend schreef:Is, indien je diesel op hol slaat en je de motor niet kan smoren e.d., het beter om de versnellingsbak in z’n hoogste versnelling te zetten of om deze in de laagste versnelling te zetten ? Ik kan mij voorstellen dat als je de versnellingsbak in de hoogste versnelling zet, je minder kans hebt om per ongeluk met je auto weg te schieten, maar misschien is dit ook weer slechter voor de aandrijfassen en de versnellingsbak e.d..
Nou, ik zou toch maar de hoogste versnelling kiezen. Goed voor je aandrijflijn is het in geen geval, maar je moet toch wat in een noodsituatie. Volgens mij levert de hoogste versnelling de minste belasting op voor je aandrijflijn, met name de koppeling, omdat deze dan met een lagere koppel belast wordt. Dit wordt namelijk gereduceerd door de overbrenging van die hoogste versnelling. Daardoor zijn automatisch de krachten die op je aandrijfassen komen een stuk lager.
De koppeling zit toch tussen de versnellingsbak en de motor ? Dan maakt het voor de koppeling toch niet uit of je de versnellingsbak in z’n 1 of in z’n 5 (of 4 of 6, afhankelijk van je auto) zet ?
In de 1 heb je meer koppel aan de wielen. Het is dan veel moeilijker om hem op de remmen tegen te houden en de krachten op het differentieel zijn veel groter. In de hoogste versnelling dus. Het maakt niet uit: best voor je koppeling is het sowieso niet, maar dat maakt niet veel uit in een noodsituatie.
En natuurlijk zit de koppel tussen versnellingsbak en motor.
Groet,
Marten