Die GS die in mijn woonplaats staat (waar ik een poosje geleden melding van maakte, niet die GS achter die link) heeft een fikse deuk in z’n portier rechtsachter Het is gelukkig een ‘mooie’ deuk (geen verf er af en waarschijnlijk goed terug te duwen), maar de sierstrip die er op hoort is er nu wel af.
Schijt aan originaliteit.
verdwijnen
tja…
De GSA uit 1980 van mijn vader (na zijn begrafenis) is het vorige jaar naar de sloop gebracht omdat niemand hem wilde kopen…. was in een goede staat, achteraf gezien zonde… maartja op dat moment..
ik heb me een ons geadverteerd…. niemand belde…
zonde…
Uit Frankrijk geïmporteerd in 2003 en zelf eind 2004 aangeschaft: een 1979 GS Club Break
Dus wees voorzichtig in en om Den Haag!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Zoooo, da’s een mooie! Is de lak ook origineel of is-ie opnieuw gespoten?
(Ik kreeg ooit, lang geleden eens een GS Spécial in die kleur mee van de garage, omdat mijn 1 jaar jonge Visa daar noodgedwongen moest logeren wegens kapotte koppakking. De deuren van die GS waren ongeveer 10 cm korter geworden door de roest )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bij deze zul je geen roest vinden
De auto is volgens mij en anderen opnieuw gespoten!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Revi schreef:Bij deze zul je geen roest vinden
Houen zo!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Houen zo!
Jazeker, ik laat hem veilig onderhouden door CitroTon!
Remco
currently a fakir on his magic carpet, a BX @BX19TZS
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Den Haag—> Arnhem voor onderhoud?
Grappig, ik doe juist Venlo—> Delft (Van Bemmelen) voor mijn GSA.
CitroTon heb ik eigenlijk geen ervaring mee, en wat de boer niet kent Bij Bemmel tot nu toe altijd goed kunnen kiezen tussen nieuw/gebruikt e.d.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Het is eigenlijk grappig dat topics van 6 jaar geleden nog zo up to date zijn. Nu heb ik er nooit zo veel opgelet maar ik heb pas 1x sinds dat ik mijn GS heb er een zien rijden. Komt er uberhaupt weleens iemand een GS/A tegen uit het niets? Dus zonder meeting?
De prijzen gaan volgens mij nu wel weer omhoog van de auto`s.. Wel grappig dat ik vaker op dit forum tegen kom dat mensen hun auto voor een habbekrats te koop hebben gezet en dat er niemand voor komt en dat hij dan naar de sloop gaan en dat het eigenlijk om te janken is. Hopelijk houden liefhebbers de te koop gedeeltes beter in de gaten nu.
Apart vind ik eigenlijk dat sommige topics ineens doodvallen voor 6 jaar terwijl je net in het topic zit..
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
GS/A’s spotten in het wild is in Leeuwarden en omgeving in elk geval een uiterst zeldzaam gebeuren. Hooguit twee per jaar ofzo.
Ook bij meetings zie je nog maar zelden meer dan twee tegelijk. En dat terwijl het in mijn opinie een van de mooiste en beste auto-ontwerpen van de afgelopen 40 jaar is…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ook bij meetings zie je nog maar zelden meer dan twee tegelijk.
Jeetje, wat een armzalig gedoe bij de GS-vereniging dan….
Jeroen
PS
Afgelopen vrijdag reed een rode GSA van Vries tot aan Peize achter me aan. Kenteken begon met LK-??-??
Zo somber is het nou ook weer niet hoor! Op meetings van de GS-vereniging is een opkomst van enkele tientallen auto’s heel normaal.
Wat Leeuwarden betreft: Vanaf mijn werkplek hier in Leeuwarden kijk ik uit op het parkeerterrein. Daar staat dagelijks een mooie GSA van een collega in mijn blikveld (en die van mij staat er binnenkort ook weer regelmatig). Verder kom ik de drie GSA’s van Midfriesland zélf regelmatig tegen en dan weet ik er hier in elk geval nog drie rijdende in en rond de stad.
Maar in z’n algemeenheid wordt het wel minder, dat klopt. Maar ja, hoeveel tijdgenoten zie je nog? Renault 12, 6 of 14? Peugeot 304 of 104, Talbot Horizon? Die zie ik écht nooit meer. Allemaal verdwenen in de hoogovens.
Dan ‘doet’ de GS het eigenlijk zo slecht nog niet.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:
Ook bij meetings zie je nog maar zelden meer dan twee tegelijk.
Hoe kom je aan die wijsheid??
Meetings zijn inderdaad nooit erg druk bezocht maar 2 auto’s
Totaal aantal Berichten: 10300
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat noemen we een hyperbool.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
“De hyperbool is de stijlfiguur van overdrijving. Het tegenovergestelde is een parabool. Er zijn verschillende redenen om een hyperbool te gebruiken, meestal is het om iets sterk uit te drukken. Maar ook variatie in schrijfstijl en humor kunnen redenen zijn om de hyperbool te gebruiken. Veel staande uitdrukkingen zijn ook hyperbolen.
Het heeft eeuwen geduurd.
De regen viel bij bakken.
Ik ben in een seconde terug.
Ik kijk mijn ogen uit.
Een zee van tranen.
Zo snel als de bliksem.
Ik heb het al tienduizend keer gezegd.
Ik verga van de honger.
Hij barst van het lachen.
Ik heb een eeuw staan wachten.
Ik heb me dood gelachen.
Het is ten strengste verboden op de stoel van de suppoost te gaan zitten.
Hij heeft zich een ongeluk gehaast.
Worden hyperbolen te veel gebruikt, dan kan het gevolg zijn dat men niet meer serieus wordt genomen. Soms kan dat worden opgelost met het woord ‘letterlijk’. Indien iemand werkelijk een ongeluk kreeg doordat hij te hard reed, kan men zeggen “Hij heeft zich letterlijk een ongeluk gehaast.” Bron: Wikipedia.
Wordt er dit jaar nog een GS meeting georganiseerd?