7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Break: achterruit
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 02 april 2006 05:14 PM
  [ # 91 ]

Achterruitenwisser en sproeier doen het ook niet meer….
Begint nu toch echt vreemd te worden. Voor doet alles het wel.
Toch te verkeerde soldeerpunt?
Trouwens: ik heb het afdekkapje van de schakelaar eraf gehad. Betekend nieuwe schakelaar dat dat hele ding van de ruit moet? Of is het alleen het kleine schakelaartje (met draadjes) zelf? En in het eerste geval: hoe krijg ik dat element van de ruit? Moet de ruitenwisserschroef los en komt-ie dan vanzelf eraf?

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 02 april 2006 06:54 PM
  [ # 92 ]

gelukt!

Nou, het is dan toch gelukt…
En let op, want dit kan belangrijk zijn voor mensen die ook aan de kopertape gaan…
Na een beetje nadenken leek het er toch op dat er ergens sluiting was. De twee soldeerpunten doorgemeten bleek er minder weerstand dan 1. Dat was al raar. Mijn vermoeden bleek juist en zat ‘m in het feit dat ik de koperdraad teveel aan de binnenkant van de ruit had gelegd en zodoende waarschijnlijk bij het vertinnen van de punten waar de tape-uiteinden bij elkaar komen, in contact was gekomen met de opgestoomde draden van de achterruitverwarming… Hele boel er weer af gehaald en opnieuw beplakt, deze keer zoveel mogelijk aan de buitenkant van de ruit. Et voila! Alles werkt zoals het werken moet! Alles doet het weer! Overigens wilde de tape voor geen meter meer plakken de tweede keer (wel nieuwe tape gebruikt natuurlijk), ondanks 100 x ontvetten met van alles! Daarop de boel maar aan elkaar gesoldeerd en isolatietape erover geplakt en dat bleek gelukkig nog wel te plakken. Dus kopertape zoveel mogelijk aan de buitenkant van de ruit bevestigen en zorgen dat er geen “lekstroom” ontstaat…
Eind goed al goed en bedankt voor alle tips en het meedenken iedereen!

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 03 april 2006 03:01 PM
  [ # 93 ]

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe de achterruitvergrendeling zich tijdens de verschillende klimatologische omstandigheden gedraagt… Wink Voorlopig doet-ie het in ieder geval goed (vanochtend natuurlijk nog even getest).

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 05 april 2006 03:16 PM
  [ # 94 ]

Achterruit doet het ook goed bij lichte vorst, zo constateerde ik heden ochtend, alleen heb ik het id dat de achterruitverwarming het heeft begeven…..Sad denk dat ik die dan maar eens moet gaan doormeten…

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 06 april 2006 11:39 AM
  [ # 95 ]

Gelukkig, vanochtend geconstateerd dat achterruitverwarming het gewoon doet (op het ene draadje na dat het al niet deed, daar ga ik nog maar eens met een loep naar kijken….).

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 798
Geregistreerd: 24-07-2005

Gepost: 06 april 2006 12:08 PM
  [ # 96 ]
Geo schreef:

Gelukkig, vanochtend geconstateerd dat achterruitverwarming het gewoon doet (op het ene draadje na dat het al niet deed, daar ga ik nog maar eens met een loep nar kijken….).

Het kan beter nog een paar nachten vriezen tot alles in orde is… Wink

Greetz Cool

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  
 
BertC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 08 april 2006 10:17 PM
  [ # 97 ]

Hallo allemaal

Met al mijn goede bedoelingen ben ik eindelijk aan de
achterruit van mijn C5 begonnen om die te maken.

Nu heb ik al jullie tips een beetje bekeken en ben dus maar eens
voorzichtig begonnen.

Het palletje om het raam te openen heb ik gevonden en het
raam ging idd open. Toen ik echter het palletje een keer in
drukte met mijn vingers kwam deze niet meer terug.

Nu zit ik dus met een raam dat niet meer dicht wil. Maar
erger nog de auto wil ook niet meer op slot.

HELP!!!!! Weet iemand raad??

Bert
C5 Break 2.0 16V exclusive

Profiel  
 
BertC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 08 april 2006 11:15 PM
  [ # 98 ]

Bedankt voor je antwoord.

Dus alleen een garage kan dat doen. Dat is vervelend want ik woon aan
de straat dus geen garage.. Kan ik de auto wel op slot krijgen??


Bert

Profiel  
 
BertC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 08 april 2006 11:25 PM
  [ # 99 ]

Ik ga het nu meteen proberen.

De auto moet natuurlijk wel op slot kunnen.
Ik dacht dat doe ik zo even op een zaterdagavond maar dat valt weer tegen.

Bert

Profiel  
 
BertC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 08 april 2006 11:35 PM
  [ # 100 ]

Krijg de auto wel op slot nu.

Je moet het knopje van de verlichting indrukken en dan op slot zetten.

Ik ga even wat bedenken hoe ik mijn ruit dicht hou tot morgen.
Het is al bijna donker. Ik hoop dat er nog tips binnenkomen die me
verder kunnen helpen buiten de garage om want die zit morgen ook dicht.


Bert

Profiel  
 
BertC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 09 april 2006 03:40 PM
  [ # 101 ]

Nou ik heb het voor elkaar. Het palletje heb ik wat
geforceerd teruggehaald.

Nu ben ik aan het kijken hoe het kapje eraf moet. Wil het
natuurlijk zonder te beschadigen verwijderen. Er wordt gezegd
dat je een lipje moet indrukken met een schroevendraaier.
Kan echter het lipje niet vinden. Zit dit bij de ruitewisser
opening of de linkse waar je het raam mee vergrendeld?

Heb het slot verder open gekregen door een naald links
boven in de draad te steken en deze door te verbinden met een
directe massa(goeie tip)

Ben al weer wat verder dus.

Bert

Profiel  
 
BertC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 09 april 2006 05:18 PM
  [ # 102 ]

Dankzij jullie tips heb ik mijn achterruit weer werkend.

Heb het even met een draadje gedaan. Ga dit natuurlijk nog
even netjes weg werken. Bedankt voor alle tips. Mochten er mensen
in de buurt van Zutphen zijn met hetzelfde probleem dan wil
ik best een handje helpen. Ik weet nu precies hoe het
allemaal in elkaar zit.

Thanx all

Bert

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 15 april 2006 03:44 AM
  [ # 103 ]
M&M schreef:

Mooi zo , wel zo handig dat alles nu goed werkt Wink

Ben benieuwd of jij ( of andere ) ook last hebben met wat kouder weer ( gaat weer even duren hoop ik ) dat het raam heel soms wel open gaat bij ontgrendeling van de sloten ...


Razz

Als je ruit open springt bij het ontgrendelen van de sloten dan betekent dit dat er een verbinding bestaat tussen de draden naar de ruitschakelaar dit mag ook een hoogohmige slechte verbinding zijn.

Bij mij was het corrosie in het stekkertje wat tussen de schakelaar en de aansluitingen op de ruit zit hierdoor onstond er een lekstroom tussen de twee draden.  Dit stekkertje los maken en goed reinigen of er tussen uit halen. (zie mijn bericht van 5 dec. 2005 in dit draadje)
Na reiniging en inspuiten met contactspray (kontakt 60) geen probleem meer gehad.

Groet, Ton

Profiel  
 
BertC5
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 05-03-2006

Gepost: 15 april 2006 03:47 AM
  [ # 104 ]

Hoi Ton

Heb het inmiddels opgelost.
Het stelt niets voor als je het eenmaal weet.


Bert

Profiel  
 
TonK
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 07-10-2005

Gepost: 15 april 2006 08:25 PM
  [ # 105 ]
BertC5 schreef:

Hoi Ton

Heb het inmiddels opgelost.
Het stelt niets voor als je het eenmaal weet.


Bert

Harstikke mooi dat het allemaal is gelukt. Ik beweer ook steeds dat de hele ingreep niets voorstelt en dat wordt ook bevestigd door mensen die het hebben gedaan maar desondanks is het toch voor vele een probleem maar ik zou werkelijk niet weten wat ik nog kan doen om het duidelijker te maken.
Ik heb hier nog de losse ruit lggen waarop de modificatie (kopertape) is aangebracht. Misschien dat wat extra foto´s (buiten die van Menno) nog wat toevoegen????

Wat denk je?

Overigens is mijn bovenstaande berichtje bedoeld voor Menno en geeft de oorzaak als de ruit ten onrechte open gaat i.p.v het niet willen openen.

Groet, Ton

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook