Hey hallo allemaal
ik heb ene bx 19 tgd brak nu is het een fijne wagen goede motor maar ik heb en blijf problemen houden met mn vering bah bah nu is het volgende aan de hand als ik ontlucht heb kan ik 2 dagen lekvrij rijden nu hebben de (geleerden) me verteld dat ik overdruk heb en dat mn bollen niet goed zijn (hmmzz) nu ben ik gister naard e sloop gegaan en heb 2 andere opgehaald nu stuieteren deze over de weg dus die zijn niet goed maar nu is mijn vraag als ik nu weer 2 andere bollen erop zet wat kan ik dan weer verwachten is het de druk regelaar of iets anders?? ik wil hem dolgraag klaar hebben ivm kleine beurs
wie kan mij helpen….
[/img][/list]
Ben citroen rijder in dit geval bx 19 tgd brak
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Bx vering
Bovenstaande is niet te lezen. Gebruik interpunctie aub.
Re: Bx vering
arjenvdbeek schreef:Hey hallo allemaal
ik heb ene bx 19 tgd brak
Dat type ken ik nog niet…maar je zult wel de BREAK bedoelen.
nu is het een fijne wagen goede motor maar ik heb en blijf problemen houden met mn vering bah bah nu is het volgende aan de hand als ik ontlucht heb kan ik 2 dagen lekvrij rijden nu hebben de (geleerden) me verteld dat ik overdruk heb en dat mn bollen niet goed zijn (hmmzz) nu ben ik gister naard e sloop gegaan en heb 2 andere opgehaald nu stuieteren deze over de weg dus die zijn niet goed maar nu is mijn vraag als ik nu weer 2 andere bollen erop zet wat kan ik dan weer verwachten is het de druk regelaar of iets anders??
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoeld met *lekvrij rijden*.....komt er ergens LHM onder vandaan….zo ja, waar dan ??
En bollen van de sloop lijkt me zowiezo niet zo verstandig….ik weet niet waar je woont….maar er zijn genoeg Citroen-specialisten die voor een 40.- euro al je 5 bollen opnieuw vullen.
Of er (indien nodig) z.g. *ruilbollen* onder zetten.
ik wil hem dolgraag klaar hebben ivm kleine beurs
Kleine BeurS of kleine BeurT ?
Adressen van specialisten :
Chyparse te Soest….....Rene Spaan in Krommenie…...en zo zijn er meer in het hele land.
Moet je wel even vertellen waar je woont….in welke provincie.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hallo Arjen, hartelijk welkom op het Citroen Forum!!
Als je een kleine beurs hebt is Citroen rijden niet altijd even leuk. Problemen zoals jij die beschrijft komen nogal eens voor als iemand anders met een kleine beurs zijn/ haar BX verkoopt omdat ze er geen geld voor over hebben om fatsoenlijk onderhoud te plegen. Niet persoonlijk bedoeld hoor! Maar dat is momenteel de gang van zaken een beetje wat de Citroen BX betreft.
Die sloopbollen die je hebt gehaald is dus pure geldverspilling. Navullen heeft geen zin meer, aangezien de restdruk in die sloopbollen te laag is om nog behandeld te worden. Vandaar dat ze ook zo stuiteren.
Ik adviseer je hetzelfde als wat Bram al heeft gezegd: laat je veerbollen (ook de voorraadbol) op druk brengen bij een van de genoemde bedrijven. Ook Van der Laan uit Abbenes kan veerbollen vullen, is trouwens een prima garage!
Verder is jouw beschrijving inderdaad nogal vaag. Begin eens met een beschrijving van wat jouw BX nu precies wel of niet doet. Hoor je de pomp vaak tikken, heeft ze moeite met opstijgen, rare geluiden en dergelijke… Wie zijn trouwens die geleerden waar je het over hebt?
En Handjes heeft gelijk. Het gebruik van punten en hoofdletters kan verwarring voorkomen. Niet dat we alles foutloos verwachten hoor, we zijn geen neerlandici…
Hij had mij een paar PM’s gestuurd en heeft ook de provincie genoemd waar hij woont.
Daar wist ik toevallig ook een Citroen-specialist zitten en heb hem daar naartoe verwezen.
Hij mag evt zelf vertellen in welke (fraaie) Provincie het is.
Want wellicht wil hij dat niet…..omwille van Privacy-redenen.