Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Das toevallig, er staan nu twee XM V6 te koop op marktplaats en allebei met een kapotte automaat…
Ik heb zelf geen automaat ervaring..
@Willem, Hoe is dat verschil?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Een V6 met een handbak is sneller dan een automaat, hij trekt sneller door de toeren. De automaat is net een dikke amerikaan, geef gas en hij trekt tot 3000 toeren en schakeld onmerkbaar over naar 3 en 4.
Dit is een goeie automaat, als een kapotte dit doet, dan gaat het alles behalve onmerkbaar.
Ik ben wel benieuwd hoeveel de automaat verbruikt, ik denk dat de handbak een stukje zuuniger is. Alhoewel ik volgens de verbruiksmeter 9,5-10 liter/100 km rijd als ik 130km/uur aanhou.
De automatenbak heeft echt onderhoud nodig, in principe elke 10.000 km nieuwe olie. De olie in mijn automaat is een tikkeltje bruin/zwart, dus die wordt morgen vervangen.
Als je ermee rijd, dan moet hij netjes schakelen, van N naar D moet meteen inschakelen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Van Jaguar XJ naar Citroen XM…eerste impressie….wtf! Kan niet tot moeilijk sturen, laat los een poef stuur in center….bocht; en `t idee dat ik constant aan het tegensturen was. Na 2 dagen toch wel wel `n beetje gewend aan dat gedrag; hey….alles moet geleerd worden toch ?
Trouwens automaat…....the only way to drive. Hij mag dan duurder zijn in gebruik an langszamer dan `n schakelbak, maar het gemak en comfort van `n automaat; klasse.
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)