Flapdrol schreef:LPG
3 keer zo goedkoop als Euro 95 op het ogenblik
Vanmiddag getankt na een week…..diesel nu al Euro 1.06 !
Je zou haast aan het GAS gaan
Maar ja….jullie weten het…Gas is…... :
Bram schreef:Flapdrol schreef:LPG
3 keer zo goedkoop als Euro 95 op het ogenblik
Vanmiddag getankt na een week…..diesel nu al Euro 1.06 !
Je zou haast aan het GAS gaan
Maar ja….jullie weten het…Gas is...... :
Ja, om op te WOKKEN.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Bram schreef:
Maar ja….jullie weten het…Gas is…... :
Om te BBQ : :
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Re: Diesel @ € 1.06
M&M schreef:Ja ... ga ik een keer diesel rijden motten ze van die prijs afblijven hoor anders komt er een C5 V6
OP GAS
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René van Maren schreef:zandvoorta schreef:En nu bram nog in een xantia lpg
Dan vreet ik mijn pet op!
hé bram, is dit niet alleen al een rede om even een maandje een LPG auto te rijden
leuk iets om mee naar de meeting te komen, kan iedereen getuigen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En toch blijf ik enorm LPG-fan. Gisteren even een dagje weg geweest, koste mij €10,- voor 230 kilometer.
Ik stap op LPG sneller in de auto om een aantal “nutteloze” kilometers te maken, voor de fun dus. Om de simpele reden dat mijn beurs dan niet direct uitgeput is.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, ik krijg bijna zin om een LPG tank achterop m’n motorfiets te bouwen (= de enige benzinestoker thuis). Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).
winnetou schreef:Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).
Ahum…kuch
Benzineprestaties
Deze diesel motorfiets, genaamd ThunderStar 1200 TDI, is een 1200cc, 3-cilinder, turbo-dieselmotorfiets. Als je denkt dat deze diesel trager is dan een benzinemotor of langzamer optrekt, dan heb je het mis.
Dit is de eerste motorfiets die de zuinigheid en trekkracht van moderne dieselmotoren combineert met het gewicht, de snelheid en de sportieve rij-eigenschappen van de hedendaagse hypersport motorfietsen.
http://www.motorxperience.tv/emagazine.asp?editie=3
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Bram schreef:winnetou schreef:Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).
Ahum…kuch
BenzineprestatiesDeze diesel motorfiets, genaamd ThunderStar 1200 TDI, is een 1200cc, 3-cilinder, turbo-dieselmotorfiets. Als je denkt dat deze diesel trager is dan een benzinemotor of langzamer optrekt, dan heb je het mis.
Dit is de eerste motorfiets die de zuinigheid en trekkracht van moderne dieselmotoren combineert met het gewicht, de snelheid en de sportieve rij-eigenschappen van de hedendaagse hypersport motorfietsen.
http://www.motorxperience.tv/emagazine.asp?editie=3
alleen jammer dat hij na een paar jaar nog steeds een proto is
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Precies!! Ik had deze al op de MotoRAI gezien, maar wanneer gaat ‘ie dan eindelijk eens de markt op? En het schijnt dat leger-eenheden in de VS en Groot Brittanie op een Kawasaki KLE500 met dieselblok rijden, maar daar is geen civiele versie van. Als die er ooit komt zal deze zeker op mijn verlanglijstje komen. Lijkt me wel wat, zo’n tractor op 2 wielen.
M&M schreef:Precies ... verslag over hoe hij tzt bevalt komt nog wel
Xantia was ik echt niet zat maar wel de onderhoudskosten en benzine rekening , valt wel op dat mijn auto’s meestal het veld ruimen wanneer deze net 100 % zijn ops:
Groet,
Menno.
Geef je even een seintje wanneer je deze weg doet????
Tuurlijk, mijn Xant moet nog tigduizend kilometer.
Maar als je een HDi-exclusive C5 break automaat wegdoet die net 100% is…..
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik hou niet van roetmetingen
Ik vind elk motorprincipe mooi (behalve tweetakt en tweetakt diesel met kleppen)
Ik hou niet van de stank die een diesel produceert
ik hou wel van het robuuste ontwerp van een diesel
ik hou niet van de hoge kosten als zo’n diesel een keer stuk gaat
ik hou niet van de hoge kosten ivm wegenbelasting, ik rijd niet genoeg kilometers.
Ik zou zeker kiezen voor een Oldtimer CX 2200 Diesel, er komt LPG in mijn GS uit 1975…
Maar voor normaal gebruik vind ik benzine echt goed genoeg.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Ik vind elk motorprincipe mooi (behalve tweetakt en tweetakt diesel met kleppen)
Ah Joh…dat meen je niet ?
Heb je ooit weleens naast een 6 of 8-cylinder Tweetakt Detroit diesel gestaan die aan het draaien was.
(ik wel dus….sterker nog, ik heb er ooit mee gereden….in een M-113 van het Leger)
Als ik ooit een Auto kan kopen die een 4-cylinder tweetakt diesel heeft (bestaan die wel ? )....dan zou ik hem graag willen hebben.
ZO MOOI (regelmatig) als dat loopt ! :whoohoo
Ik vond op Google een tweetakt Ster-dieselmotor van een vliegtuig :
Nu en dan steekt de dieselmotor de kop op in de luchtvaart, zij het met weinig succes. Tussen 1918 en 1942 produceerde Junkers (D) met succes duizenden tweetakt boxermotoren.
In 1945 ontwikkelde Napier een tweetakt diesel die verbonden was met een axiale turbine (een compound motor), maar schrapte het project nadat noch de civiele noch de militaire authoriteiten interesse hadden. Iedereen was op dat moment “high” door de komst van de gasturbine.
In de afgelopen jaren zijn er een aantal dieselmotoren op de markt gebracht (Zoche - boven / Renault - hieronder) voor toepassing in ULM (Ultra lights). Dit vooral om redenen van hoge kostprijs van standaard aviation fuel.