12 van de 35
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Diesel ... LPG of Benzine ??
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 19 juni 2005 08:49 PM
  [ # 166 ]
Flapdrol schreef:

LPG

3 keer zo goedkoop als Euro 95 op het ogenblik Very Happy

Vanmiddag getankt na een week…..diesel nu al Euro 1.06 ! Shocked  Evil or Very Mad

Je zou haast aan het GAS gaan Twisted Evil

Maar ja….jullie weten het…Gas is…... Confused:

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 19 juni 2005 09:00 PM
  [ # 167 ]
Bram schreef:
Flapdrol schreef:

LPG

3 keer zo goedkoop als Euro 95 op het ogenblik Very Happy

Vanmiddag getankt na een week…..diesel nu al Euro 1.06 ! Shocked  Evil or Very Mad

Je zou haast aan het GAS gaan Twisted Evil

Maar ja….jullie weten het…Gas is...... Confused:

Ja, om op te WOKKEN. Cool

 

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 19 juni 2005 09:03 PM
  [ # 168 ]
Bram schreef:

Maar ja….jullie weten het…Gas is…... Confused:

Om te BBQ ConfusedConfusedRolling Eyes  Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 juni 2005 10:42 AM
  [ # 169 ]

Re: Diesel @ € 1.06

M&M schreef:

Ja ... ga ik een keer diesel rijden motten ze van die prijs afblijven hoor Twisted Evil  anders komt er een C5 V6 Laughing

OP GAS Mr. Green

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juni 2005 01:11 PM
  [ # 170 ]
René van Maren schreef:
zandvoorta schreef:

En nu bram nog in een xantia lpg Twisted Evil  Laughing

Dan vreet ik mijn pet op!

hé bram, is dit niet alleen al een rede om even een maandje een LPG auto te rijden Laughing

leuk iets om mee naar de meeting te komen, kan iedereen getuigen Laughing

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 20 juni 2005 01:18 PM
  [ # 171 ]

Shocked  Evil or Very Mad

Wink

 

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 juni 2005 04:46 PM
  [ # 172 ]

En toch blijf ik enorm LPG-fan. Gisteren even een dagje weg geweest, koste mij €10,- voor 230 kilometer.
Ik stap op LPG sneller in de auto om een aantal “nutteloze” kilometers te maken, voor de fun dus. Om de simpele reden dat mijn beurs dan niet direct uitgeput is.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 juni 2005 05:02 PM
  [ # 173 ]

Tsja, ik krijg bijna zin om een LPG tank achterop m’n motorfiets te bouwen (= de enige benzinestoker thuis). Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).  Sad

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 20 juni 2005 07:28 PM
  [ # 174 ]
winnetou schreef:

Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).  Sad

Ahum…kuch Smile


Benzineprestaties

Deze diesel motorfiets, genaamd ThunderStar 1200 TDI, is een 1200cc, 3-cilinder, turbo-dieselmotorfiets. Als je denkt dat deze diesel trager is dan een benzinemotor of langzamer optrekt, dan heb je het mis.

Dit is de eerste motorfiets die de zuinigheid en trekkracht van moderne dieselmotoren combineert met het gewicht, de snelheid en de sportieve rij-eigenschappen van de hedendaagse hypersport motorfietsen.

http://www.motorxperience.tv/emagazine.asp?editie=3

Cool

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 20 juni 2005 07:50 PM
  [ # 175 ]
Bram schreef:
winnetou schreef:

Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).  Sad

Ahum…kuch Smile


Benzineprestaties

Deze diesel motorfiets, genaamd ThunderStar 1200 TDI, is een 1200cc, 3-cilinder, turbo-dieselmotorfiets. Als je denkt dat deze diesel trager is dan een benzinemotor of langzamer optrekt, dan heb je het mis.

Dit is de eerste motorfiets die de zuinigheid en trekkracht van moderne dieselmotoren combineert met het gewicht, de snelheid en de sportieve rij-eigenschappen van de hedendaagse hypersport motorfietsen.

http://www.motorxperience.tv/emagazine.asp?editie=3

Cool

alleen jammer dat hij na een paar jaar nog steeds een proto is

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 juni 2005 07:52 PM
  [ # 176 ]

Precies!! Ik had deze al op de MotoRAI gezien, maar wanneer gaat ‘ie dan eindelijk eens de markt op? En het schijnt dat leger-eenheden in de VS en Groot Brittanie op een Kawasaki KLE500 met dieselblok rijden, maar daar is geen civiele versie van. Als die er ooit komt zal deze zeker op mijn verlanglijstje komen. Lijkt me wel wat, zo’n tractor op 2 wielen.  Laughing

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 20 juni 2005 11:09 PM
  [ # 177 ]
M&M schreef:

Precies Laughing  ... verslag over hoe hij tzt bevalt komt nog wel Wink

Xantia was ik echt niet zat maar wel de onderhoudskosten en benzine rekening Laughing  , valt wel op dat mijn auto’s meestal het veld ruimen wanneer deze net 100 % zijn Surprisedops:

Groet,

Menno.

Geef je even een seintje wanneer je deze weg doet????

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 21 juni 2005 12:49 AM
  [ # 178 ]

Tuurlijk, mijn Xant moet nog tigduizend kilometer.

Maar als je een HDi-exclusive C5 break automaat wegdoet die net 100% is…..

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 03 juli 2005 07:56 PM
  [ # 179 ]

Ik hou niet van roetmetingen

Ik vind elk motorprincipe mooi (behalve tweetakt en tweetakt diesel met kleppen)

Ik hou niet van de stank die een diesel produceert

ik hou wel van het robuuste ontwerp van een diesel

ik hou niet van de hoge kosten als zo’n diesel een keer stuk gaat

ik hou niet van de hoge kosten ivm wegenbelasting, ik rijd niet genoeg kilometers.

Ik zou zeker kiezen voor een Oldtimer CX 2200 Diesel, er komt LPG in mijn GS uit 1975…

Maar voor normaal gebruik vind ik benzine echt goed genoeg.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 juli 2005 08:08 PM
  [ # 180 ]
Alcyone schreef:

Ik vind elk motorprincipe mooi (behalve tweetakt en tweetakt diesel met kleppen)

Ah Joh…dat meen je niet ? Shocked

Heb je ooit weleens naast een 6 of 8-cylinder Tweetakt Detroit diesel gestaan die aan het draaien was. Cool
(ik wel dus….sterker nog, ik heb er ooit mee gereden….in een M-113 van het Leger)  Wink

Als ik ooit een Auto kan kopen die een 4-cylinder tweetakt diesel heeft (bestaan die wel ? Shocked )....dan zou ik hem graag willen hebben.

ZO MOOI (regelmatig) als dat loopt ! :whoohoo

Ik vond op Google een tweetakt Ster-dieselmotor van een vliegtuig :

Nu en dan steekt de dieselmotor de kop op in de luchtvaart, zij het met weinig succes.  Tussen 1918 en 1942 produceerde Junkers (D) met succes duizenden tweetakt boxermotoren.

In 1945 ontwikkelde Napier een tweetakt diesel die verbonden was met een axiale turbine (een compound motor), maar schrapte het project nadat noch de civiele noch de militaire authoriteiten interesse hadden.  Iedereen was op dat moment “high” door de komst van de gasturbine.

In de afgelopen jaren zijn er een aantal dieselmotoren op de markt gebracht (Zoche - boven / Renault - hieronder) voor toepassing in ULM (Ultra lights).  Dit vooral om redenen van hoge kostprijs van standaard aviation fuel.

Profiel  
 
 
12 van de 35
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook