19 van de 35
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Diesel ... LPG of Benzine ??
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 mei 2006 01:12 AM
  [ # 271 ]
Ries schreef:

Is mij niet opgevallen…

Komt omdat de prijzen van Citroën’s sowieso door elkaar lopen, zo stond er laatst een Xm van 95 2.1TD met APK en 230.000 gelopen voor 950 Shocked
Daar koop je ook een 2.0 benzine met 2k erop van 91 Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 mei 2006 01:13 AM
  [ # 272 ]

Zwaardere wagens die behoorlijk aan tellen in de belasting zijn vaak goedkoop in aanschaf. Dat zie je in jouw voorbeeld dus ook terug.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 mei 2006 01:23 AM
  [ # 273 ]
EW schreef:

Ik mis toch de aanschafprijs van de auto in dit staatje: Een auto op G3 kost (C5, bij handelaar) gauw 9000 euro. Een HDI staat voor de deur voor 7000, beide met vergelijkbare km-stand. Uiteraard heb ik ze niet gezien, maar toch.

In mijn prijsklasse (waarin ik dus op zoek was toen ik constateerde dat mijn exantia einde oefening was) was op LPG-G3 alleen maar spul te krijgen met enorme kilometerstanden en in zichtbaar slechte staat. Gewoon LPG is niet goedkoper omdat de belasting hoger is dan voor een diesel en dat verdien je met het verbruik vaak niet terug.
Ook diesels waren niet te dik gezaaid, maar als ik een goede ZX-break G3 tegen was gekomen voor 3000 euro of een Xantia-Break 16V-G3 voor datzelfde bedrag had ik de gok mogelijk genomen. Alleen kom je (BX-en en Ovlov’s uitgezonderd) weinig gas- en benzinebakken tegen met 3ton+ op de klok en dat geeft te denken.
Overigens had ik ook nog een optie op een 206 1.1 op benzine. Daar had ik dan inderdaad G3 onder laten gooien, maar dan had ik het waarschijnlijk qua afschrijving nog niet gered tegen de ZX-D.
(tot zover mijn afweging)

ik snap wat je punt een ZX D kan je niet rijden voor de prijs van een LPG C5.
het is wel beetje appels en peren vergelijken.

daarom ik heb ook 3 dezelfde auto’s naast elkaar gezet met vergelijkbare opiets en vermogens.

ik keek net heel even op autotrack
de goedkoopste LPG C5 was 6900 euro met 160.000 km
de goedkoopste HDi was 7400 met 184.000 km

maar een beetje C5 zit je wel boven de 8000 euro.
en idd het grootste deel van de LPG auto’s heeft tussen de 120.000 en 160.000 gelopen aangezien dit het standaard lease contract is.
maar bij veel diesels is het hetzelfde verhaal Sad

en helaas staan ze vaak bij handelaren die weinig tot gaan garantie geven, en bij een C5 wil je dat eigenlijk wel..

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 mei 2006 01:24 AM
  [ # 274 ]

Mja, bij prijzen tellen wel meer mee dan alleen de km stand Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 mei 2006 01:29 AM
  [ # 275 ]

Persoonlijk vind ik ook dat je de kilometerstand van een lPG-bak niet kan vergelijken met een diesel.
Aan de andere kant, een eventuele revisie heb je na 3 ton oop wel weer ruim opgespaart t.o.v. diesel.

Kortom, er komen verschikkelijk veel dingen bij kijken als je werkelijk een goede vergelijking wilt maken.

Zelf vind ik diesel trouwens niet verkeerd rijden. Het gekke wat mij opvalt is dat vele dieselaars LPG “afschieten”, terwijl de LPG-ers diesel niet verkeerd vinden.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 mei 2006 01:33 AM
  [ # 276 ]

Nou? Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2006 01:35 AM
  [ # 277 ]

Dieselaars zijn narrowminded bedoel je… :moge

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 mei 2006 01:37 AM
  [ # 278 ]
Ries schreef:

Dieselaars zijn narrowminded bedoel je… :moge

Vind ik van LPG’ers ook Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 mei 2006 01:41 AM
  [ # 279 ]
Simpele Ziel schreef:

Nou? Rolling Eyes

Nou? Eh.. ik ben wel benieuwd hoe dat komt.

Ries schreef:

Dieselaars zijn narrowminded bedoel je… :moge

Dat wil ik niet zeggen. Mijn conclusie is meer dat een diesel gewoon fijne eigenschappen heeft die enkelen zo fijn vinden dat ze nooit meer anders willen. Laat staan een LPG-bak.
Andersom is dat dus anders.

Simpele Ziel schreef:

Vind ik van LPG’ers ook Rolling Eyes

Waarmee SZ Ries zijn stelling bevestigd.  Very Happy Wink

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 16 mei 2006 01:50 AM
  [ # 280 ]
Simpele Ziel schreef:
Ries schreef:

Dieselaars zijn narrowminded bedoel je… :moge

Vind ik van LPG’ers ook Rolling Eyes

Maar dat zou dan weer kunnen komen dat jij een simpele ziel bent.. Wink

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 16 mei 2006 01:53 AM
  [ # 281 ]

hoezo?
niet iedereen die op diesel rijd is een dieselaar en met lpg ook zo..

ik hoor trouwens niemand over de walm die diesels maken.
ik woon in een soort stadje Wink en meer dan de helft van mijn 15k per jaar maak ik daar dus ook.

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 mei 2006 02:00 AM
  [ # 282 ]
Jeroen28 schreef:

hoezo?
niet iedereen die op diesel rijd is een dieselaar en met lpg ook zo..

Is er iemand die hiervan het tegendeel heeft geschreven dan?

Ik constateerde slechts dat er vele diesel-rijders niets met LPG hebben, daarentegen zijn er meerdere LPG-rijders die wel iets met diesel hebben. De keuze voor LPG is vaak gebaseerd op financiele gronden.

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 16 mei 2006 02:15 AM
  [ # 283 ]

Maar wat is nu het beste voor je motor (heb ik ‘t niet eens over het milieu..)? Na 10000 km is de olie van m’n gasgestookte Saxo mooi goudkleurig. Toen ie nog op benzine reed en de olie 10.000 km oud was al aardig bruin. Octaangehalte van gas ligt boven de 100. Verbranding is dus mooi gelijkmatig. Bij benzine is het hoogste 98 ron (diesel weet ik niet, wie wel?). Binnenkant van het kleppendeksel: Geen aangekoekte resten, maar mooi blank Smile . Ja. Benzine heeft een lagere verbrandingstemperatuur. Ik dacht 800 gr, tegen gas 950.
Zolang een auto op gas niet wordt afgejakkerd, lijkt me een levensduur mogelijk gelijk als die van een benzinemotor (of meer).
‘t Lijkt me ieder geval duidelijk dat een LPG-variant van binnen schoner blijft. Ook dat geeft me wel een prettig gevoel Wink En dat alles van een restproduct….

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 mei 2006 02:44 AM
  [ # 284 ]
patje74 schreef:

Ik constateerde slechts dat er vele diesel-rijders niets met LPG hebben, daarentegen zijn er meerdere LPG-rijders die wel iets met diesel hebben. De keuze voor LPG is vaak gebaseerd op financiele gronden.

Sommige dieselaars zijn wel narrow-minded t.o.v. LPG, zeker als ze uit Haarlem komen Wink. Ik heb 2 auto’s op LPG gehad en ik vond het niet verkeerd rijden. Voornaamste irritatie blijft voor mij dat je om de haverklap moet tanken. Het gemist aan ruimte in de kofferbak is niet echt “killing”. Hoe meer ruimte in mijn kofferbak, hoe meer troep ik erin laat liggen.

Nu ik na een half jaartje benzine rijden wer in mijn diesel rij, merk ik wel dat ik het karakter van een diesel hoger inschat dan van een LPG/benzine auto. MAar benzine of LPG dat is me qua rij karakter om het even. Bij LPG blijft de motor schoner, wat ik wel fijn vind.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 16 mei 2006 12:27 PM
  [ # 285 ]
M&M schreef:
Jeroen28 schreef:

ik hoor trouwens niemand over de walm die diesels maken.

Welke walm .... FAP   Cool

Rolling Eyes Niet alle diesels walmen Razz

Profiel  
 
 
19 van de 35
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook