Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Toch geweldig dat ongeveer 1/3 van de bezoekers het meest ononderbouwde argument uitkiezen. Maar ja… Wat moet je dan kiezen, er is weinig keuze.
Ik laat deze poll maar links liggen, mijn antwoord staat er niet bij.
(zodra ik tijd heb om het in te bouwen in mijn eend)
Misschien is het tijd voor een Cit-fo-poll met meerdere antwoorden.
-Als de installatieprijs wordt gehalveerd
-Wanneer LPG goedkoper wordt
-Zodra mijn moderne wagen er normaal op kan lopen
-Zodra ik geld heb
-Als de verkrijgbaarheid beter is geworden
-Nooit! LPG, da’s niet mijn kopje thee / is om op te…..
Iemand nog suggesties?
Vandaag weer 200km gereden voor €9,-!
In Noord Scharwoude was de LPG €0,45/l. En da’s niet duur tegenwoordig. Vroegâh… tsja, toen was het de helft! En da’s eigenlijk nog niet eens zo lang geleden.
Toch raar dat de LPG procentueel gezien het meest gestegen is.
Ik vind de poll ook zeer suggestief!
Ik zou namelijk mogelijk op LPG overstappen op het moment dat de ZX er uit piept. (is toch een heel voor de hand liggende optie: als mijn huidige auto vervangen moet worden).
en over dat koken: sinds ik op de camping op benzine kook mis ik de eerste twee weken na mijn vakantie mijn benzinebrander. Dus gas is helemaal niet zo geschikt om op te koken….
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
wie winnen er tijdens de 24 van le mans?
diesels!
groet!
Tja, LPG-tankinstallaties mochten niet geplaatst worden zo in de bebouwde kom
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
patje74 schreef:Toch geweldig dat ongeveer 1/3 van de bezoekers het meest ononderbouwde argument uitkiezen. Maar ja… Wat moet je dan kiezen, er is weinig keuze.
Ik laat deze poll maar links liggen, mijn antwoord staat er niet bij.
(zodra ik tijd heb om het in te bouwen in mijn eend)Misschien is het tijd voor een Cit-fo-poll met meerdere antwoorden.
-Als de installatieprijs wordt gehalveerd
-Wanneer LPG goedkoper wordt
-Zodra mijn moderne wagen er normaal op kan lopen
-Zodra ik geld heb
-Als de verkrijgbaarheid beter is geworden
-Nooit! LPG, da’s niet mijn kopje thee / is om op te…..Iemand nog suggesties?
Vandaag weer 200km gereden voor €9,-!
In Noord Scharwoude was de LPG €0,45/l. En da’s niet duur tegenwoordig. Vroegâh… tsja, toen was het de helft! En da’s eigenlijk nog niet eens zo lang geleden.
Toch raar dat de LPG procentueel gezien het meest gestegen is.
Mijn antwoordt:
Zodra ik mijn ideale betaalbare auto vind waar wel in installatie in zit
En ik ben heel dichtbij geweest
Ik blijf aan het argument vasthouden dat je met 1 liter gas, (wat nu ongeveer de helft kost van een liter diesel)....ook ongeveer de helft aan km’s kunt rijden, dus is het qua kostprijs gelijk.
Voordeel van de diesel is, dat je geen extra tank in je auto hebt, of in het geval van een ringtank je reservewiel gewoon kunt laten waar hij zit…en in het geval van een turbodiesel (TD, HDI e.d.) vrijwel net zo’n acceleratie hebt als met LPG.
En dan natuurlijk het probleemloos rijden met een diesel…..zolang je accu en gloeibougie’s maar goed zijn is het Starten en rijden geblazen.
Ik kon in het verleden ook BX 1.9’s kopen met een LPG installatie (geen G3), maar koos vanwege deze argumenten toch maar weer voor een diesel.
Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat de laatste auto die ik had met LPG….een heerlijk karretje was, namelijk een 86’er VISA 1100 RE (ook de enige Visa die ik heb gehad)...die reed op de snelweg zo’n 1 op 11 a 12.
(die gastank was wel heel bijzonder, leek wel op een Scudraket en zat in dwarsrichting tegen het achterschutbord aan)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Bram schreef:Ik blijf aan het argument vasthouden dat je met 1 liter gas, (wat nu ongeveer de helft kost van een liter diesel)....ook ongeveer de helft aan km’s kunt rijden, dus is het qua kostprijs gelijk.
Dat klopt natuurlijk van geen kanten, de houdersschapsbelasting is aanzienlijk duurder voor een diesel dan die voor een G3.
Daardoor ligt het omslagpunt voor een diesel veel hoger dan dat voor een lpg-auto.
Ries schreef:Dat klopt natuurlijk van geen kanten, de houdersschapsbelasting is aanzienlijk duurder voor een diesel dan die voor een G3.
Daardoor ligt het omslagpunt voor een diesel veel hoger dan dat voor een lpg-auto.
Klopt, maar ik had het over oudere auto’s die nog geen G3 hebben, dus de gewone LPG.
En qua verbruik klopt het wel.
Toch blijf ik mij dan afvragen waarom er niet veel meer mensen met G3 rijden i.p.v. diesel….zou dat dan toch te maken hebben met die eerdere punten die ik hierboven aangaf ?
Ik stop nogal eens langs de snelweg bij benzinepompen (bak koffie halen, toilet e.d.)...en bij drukke pompstations vind ik altijd wel een plekje bij de LPG pomp.
En ik lees nogal eens dit soort verhalen hier, die mij ook niet echt enthousiast maken voor een gasbak http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180563&highlight;=
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bram schreef:Ik blijf aan het argument vasthouden dat je met 1 liter gas, (wat nu ongeveer de helft kost van een liter diesel)....ook ongeveer de helft aan km’s kunt rijden, dus is het qua kostprijs gelijk.
Hoeveel neemt een BX diesel eigenlijk bij gemengd gebruik?
Bram schreef:En dan natuurlijk het probleemloos rijden met een diesel…..zolang je accu en gloeibougie’s maar goed zijn is het Starten en rijden geblazen.
Tja, op LPG geldt natuurlijk de regel “zolang je verdamper OK is dan is het starten en rijden geblazen. (carb. blokje natuurlijk, bij ingewikkelde nieuwerwetse gecomputeriseerde wagens is het andere koek)
Bram schreef:Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat de laatste auto die ik had met LPG….een heerlijk karretje was, namelijk een 86’er VISA 1100 RE (ook de enige Visa die ik heb gehad)...die reed op de snelweg zo’n 1 op 11 a 12.
Tja, een wagen met carburateur hé!
Vandaag heb ik weer getankt, nu ergens en Drenthe. De LPG was wederom €0,45. Met een gemiddeld verbruik van 1 op 10 krijg ik zo weer fantastisch lage kilometerprijzen!
De dieselprijs lag op €1,02, een vergelijkende diesel moet dus al zuiniger zijn dan 1 op 20 wil hij goedkoper zijn. In mijn geval gaat het belastingvoordeel-vliegertje niet op, ik betaal de volle mep voor de BX.
Dat is ‘t bij mij ook inderdaad. De Xantia blijft nog wel even maar daarna zou ik ‘t liefst een G3 auto hebben, ik ben alleen nog niet overtuigd van de bedrijfszekerheid van de gemiddelde franse auto op LPG G3.
(het zou dan een Xsara, C5 of Laguna ph.2 moeten worden denk ik, maar dat is nog toekomstmuziek hoor..)
Ik reageerde trouwens hierop:
Bram schreef:En ik lees nogal eens dit soort verhalen hier, die mij ook niet echt enthousiast maken voor een gasbak Confused http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180563&highlight;=
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
voge schreef:Dat is ‘t bij mij ook inderdaad. De Xantia blijft nog wel even maar daarna zou ik ‘t liefst een G3 auto hebben, ik ben alleen nog niet overtuigd van de bedrijfszekerheid van de gemiddelde franse auto op LPG G3.
(het zou dan een Xsara, C5 of Laguna ph.2 moeten worden denk ik, maar dat is nog toekomstmuziek hoor..)
Ik reageerde trouwens hierop:
Bram schreef:En ik lees nogal eens dit soort verhalen hier, die mij ook niet echt enthousiast maken voor een gasbak Confused http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180563&highlight;=
Volgens mij zijn dat beide beruchte auto’s
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Zeker die Laguna, laat die maar staan, voor hij jou laat staan. (serieus!)
patje74 schreef:Zeker die Laguna, laat die maar staan, voor hij jou laat staan. (serieus!)
Tsja, ‘k vind het wel één van de mooiste auto’s die er op het moment gemaakt wordt. Familie van me rijdt met een 1.8 16v uit 2001 tot nu toe probleemloos (op benzine dan…) Ik geloof ook dat er met de C5 aardig wat soortgelijke problemen zijn.
Maar goed, voorlopig blijft ‘t zeker nog een jaar de Xantia hoor!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij heeft Renault zelf toegegven dat de Laguna een probleem auto is
Citroën heeft dat bij de C5 nog niet gedaan.
Xsara daar in tegen is juist erg betrouwbaar
Raar eigenlijk want er zijn zat dingen die in beide auto’s terug te vinden zijn
Laguna 2002 was een ramp idd en bij de nieuwe Laguna houden ze weer hun hart vast, vertelde een verkoper