30 van de 35
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

Diesel ... LPG of Benzine ??
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 mei 2007 03:42 AM
  [ # 436 ]

Toch geweldig dat ongeveer 1/3 van de bezoekers het meest ononderbouwde argument uitkiezen. Maar ja… Wat moet je dan kiezen, er is weinig keuze.
Ik laat deze poll maar links liggen, mijn antwoord staat er niet bij.  Laughing
(zodra ik tijd heb om het in te bouwen in mijn eend)

Misschien is het tijd voor een Cit-fo-poll met meerdere antwoorden.

-Als de installatieprijs wordt gehalveerd
-Wanneer LPG goedkoper wordt
-Zodra mijn moderne wagen er normaal op kan lopen
-Zodra ik geld heb
-Als de verkrijgbaarheid beter is geworden
-Nooit! LPG, da’s niet mijn kopje thee / is om op te…..  Laughing

Iemand nog suggesties?  Wink

Vandaag weer 200km gereden voor €9,-!  whistle
In Noord Scharwoude was de LPG €0,45/l. En da’s niet duur tegenwoordig. Vroegâh… tsja, toen was het de helft! En da’s eigenlijk nog niet eens zo lang geleden.
Toch raar dat de LPG procentueel gezien het meest gestegen is.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 28 mei 2007 11:48 AM
  [ # 437 ]

Ik vind de poll ook zeer suggestief!

Ik zou namelijk mogelijk op LPG overstappen op het moment dat de ZX er uit piept. (is toch een heel voor de hand liggende optie: als mijn huidige auto vervangen moet worden).

en over dat koken: sinds ik op de camping op benzine kook mis ik de eerste twee weken na mijn vakantie mijn benzinebrander. Dus gas is helemaal niet zo geschikt om op te koken….

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 mei 2007 11:56 AM
  [ # 438 ]

wie winnen er tijdens de 24 van le mans?
diesels!

groet!

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 28 mei 2007 12:15 PM
  [ # 439 ]

Tja, LPG-tankinstallaties mochten niet geplaatst worden zo in de bebouwde kom Laughing  Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 mei 2007 01:16 PM
  [ # 440 ]
patje74 schreef:

Toch geweldig dat ongeveer 1/3 van de bezoekers het meest ononderbouwde argument uitkiezen. Maar ja… Wat moet je dan kiezen, er is weinig keuze.
Ik laat deze poll maar links liggen, mijn antwoord staat er niet bij.  Laughing
(zodra ik tijd heb om het in te bouwen in mijn eend)

Misschien is het tijd voor een Cit-fo-poll met meerdere antwoorden.

-Als de installatieprijs wordt gehalveerd
-Wanneer LPG goedkoper wordt
-Zodra mijn moderne wagen er normaal op kan lopen
-Zodra ik geld heb
-Als de verkrijgbaarheid beter is geworden
-Nooit! LPG, da’s niet mijn kopje thee / is om op te…..  Laughing

Iemand nog suggesties?  Wink

Vandaag weer 200km gereden voor €9,-!  whistle
In Noord Scharwoude was de LPG €0,45/l. En da’s niet duur tegenwoordig. Vroegâh… tsja, toen was het de helft! En da’s eigenlijk nog niet eens zo lang geleden.
Toch raar dat de LPG procentueel gezien het meest gestegen is.

Mijn antwoordt:

Zodra ik mijn ideale betaalbare auto vind waar wel in installatie in zit Sad

En ik ben heel dichtbij geweest Wink

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 mei 2007 05:44 PM
  [ # 441 ]

Ik blijf aan het argument vasthouden dat je met 1 liter gas, (wat nu ongeveer de helft kost van een liter diesel)....ook ongeveer de helft aan km’s kunt rijden, dus is het qua kostprijs gelijk.

Voordeel van de diesel is, dat je geen extra tank in je auto hebt, of in het geval van een ringtank je reservewiel gewoon kunt laten waar hij zit…en in het geval van een turbodiesel (TD, HDI e.d.) vrijwel net zo’n acceleratie hebt als met LPG.
En dan natuurlijk het probleemloos rijden met een diesel…..zolang je accu en gloeibougie’s maar goed zijn is het Starten en rijden geblazen. Cool

Ik kon in het verleden ook BX 1.9’s kopen met een LPG installatie (geen G3), maar koos vanwege deze argumenten toch maar weer voor een diesel.

Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat de laatste auto die ik had met LPG….een heerlijk karretje was, namelijk een 86’er VISA 1100 RE (ook de enige Visa die ik heb gehad)...die reed op de snelweg zo’n 1 op 11 a 12. Razz
(die gastank was wel heel bijzonder, leek wel op een Scudraket en zat in dwarsrichting tegen het achterschutbord aan) Wink

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 28 mei 2007 05:56 PM
  [ # 442 ]
Bram schreef:

Ik blijf aan het argument vasthouden dat je met 1 liter gas, (wat nu ongeveer de helft kost van een liter diesel)....ook ongeveer de helft aan km’s kunt rijden, dus is het qua kostprijs gelijk.

Dat klopt natuurlijk van geen kanten, de houdersschapsbelasting is aanzienlijk duurder voor een diesel dan die voor een G3.
Daardoor ligt het omslagpunt voor een diesel veel hoger dan dat voor een lpg-auto.

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 mei 2007 06:03 PM
  [ # 443 ]
Ries schreef:

Dat klopt natuurlijk van geen kanten, de houdersschapsbelasting is aanzienlijk duurder voor een diesel dan die voor een G3.
Daardoor ligt het omslagpunt voor een diesel veel hoger dan dat voor een lpg-auto.

Klopt, maar ik had het over oudere auto’s die nog geen G3 hebben, dus de gewone LPG.
En qua verbruik klopt het wel.

Toch blijf ik mij dan afvragen waarom er niet veel meer mensen met G3 rijden i.p.v. diesel….zou dat dan toch te maken hebben met die eerdere punten die ik hierboven aangaf ?

Ik stop nogal eens langs de snelweg bij benzinepompen (bak koffie halen, toilet e.d.)...en bij drukke pompstations vind ik altijd wel een plekje bij de LPG pomp. Cool

En ik lees nogal eens dit soort verhalen hier, die mij ook niet echt enthousiast maken voor een gasbak Confused  http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180563&highlight;=

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 mei 2007 08:22 PM
  [ # 444 ]
Bram schreef:

Hoeveel neemt een BX diesel eigenlijk bij gemengd gebruik?

Bram schreef:

En dan natuurlijk het probleemloos rijden met een diesel…..zolang je accu en gloeibougie’s maar goed zijn is het Starten en rijden geblazen. Cool

Tja, op LPG geldt natuurlijk de regel “zolang je verdamper OK is dan is het starten en rijden geblazen. (carb. blokje natuurlijk, bij ingewikkelde nieuwerwetse gecomputeriseerde wagens is het andere koek)

Bram schreef:

Alhoewel ik eerlijk moet toegeven dat de laatste auto die ik had met LPG….een heerlijk karretje was, namelijk een 86’er VISA 1100 RE (ook de enige Visa die ik heb gehad)...die reed op de snelweg zo’n 1 op 11 a 12. Razz

Tja, een wagen met carburateur hé!  Wink

Vandaag heb ik weer getankt, nu ergens en Drenthe. De LPG was wederom €0,45. Met een gemiddeld verbruik van 1 op 10 krijg ik zo weer fantastisch lage kilometerprijzen!  Cool
De dieselprijs lag op €1,02, een vergelijkende diesel moet dus al zuiniger zijn dan 1 op 20 wil hij goedkoper zijn. In mijn geval gaat het belastingvoordeel-vliegertje niet op, ik betaal de volle mep voor de BX.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 28 mei 2007 08:25 PM
  [ # 445 ]

Dat is ‘t bij mij ook inderdaad. De Xantia blijft nog wel even maar daarna zou ik ‘t liefst een G3 auto hebben, ik ben alleen nog niet overtuigd van de bedrijfszekerheid van de gemiddelde franse auto op LPG G3.

(het zou dan een Xsara, C5 of Laguna ph.2 moeten worden denk ik, maar dat is nog toekomstmuziek hoor..)

Ik reageerde trouwens hierop:

Bram schreef:

En ik lees nogal eens dit soort verhalen hier, die mij ook niet echt enthousiast maken voor een gasbak Confused http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180563&highlight;=

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 mei 2007 09:15 PM
  [ # 446 ]
voge schreef:

Dat is ‘t bij mij ook inderdaad. De Xantia blijft nog wel even maar daarna zou ik ‘t liefst een G3 auto hebben, ik ben alleen nog niet overtuigd van de bedrijfszekerheid van de gemiddelde franse auto op LPG G3.

(het zou dan een Xsara, C5 of Laguna ph.2 moeten worden denk ik, maar dat is nog toekomstmuziek hoor..)

Ik reageerde trouwens hierop:

Bram schreef:

En ik lees nogal eens dit soort verhalen hier, die mij ook niet echt enthousiast maken voor een gasbak Confused http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=180563&highlight;=

Volgens mij zijn dat beide beruchte auto’s Rolling Eyes

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 28 mei 2007 09:22 PM
  [ # 447 ]

Zeker die Laguna, laat die maar staan, voor hij jou laat staan.  Wink  (serieus!)

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 28 mei 2007 09:26 PM
  [ # 448 ]
patje74 schreef:

Zeker die Laguna, laat die maar staan, voor hij jou laat staan.  Wink  (serieus!)

Tsja, ‘k vind het wel één van de mooiste auto’s die er op het moment gemaakt wordt. Familie van me rijdt met een 1.8 16v uit 2001 tot nu toe probleemloos (op benzine dan…) Ik geloof ook dat er met de C5 aardig wat soortgelijke problemen zijn.

Maar goed, voorlopig blijft ‘t zeker nog een jaar de Xantia hoor!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 28 mei 2007 10:16 PM
  [ # 449 ]

Volgens mij heeft Renault zelf toegegven dat de Laguna een probleem auto is Wink

Citroën heeft dat bij de C5 nog niet gedaan.

Xsara daar in tegen is juist erg betrouwbaar Wink

Raar eigenlijk want er zijn zat dingen die in beide auto’s terug te vinden zijn Rolling Eyes

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 28 mei 2007 10:33 PM
  [ # 450 ]

Laguna 2002 was een ramp idd Wink  en bij de nieuwe Laguna houden ze weer hun hart vast, vertelde een verkoper Wink

Profiel  

30 van de 35
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook