4 van de 35
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Diesel ... LPG of Benzine ??
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 augustus 2004 05:32 AM
  [ # 46 ]

Ik bedoel als je een vuurtje/lucifer boven een plasje Benzine, ontsnappend LPG gas houd, dan vliegt het in brand. Diesel krijg je niet zomaar aangestoken, daarvoor moet je het onder hoge druk fijn vernevelen (zoals in de cylinders van de motor).
Ik heb weleens op TV een auto op LPG in brand gezien, het vuur laaide steeds weer op door ontsnappend gas uit de tank.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 08 augustus 2004 04:28 PM
  [ # 47 ]
EW schreef:

Gezien de kilometers die ik maak is voor mij Diesel het makkelijkst: haal 1100 km (één keer in de week tanken) op een tank en het is nog net betaalbaar.

Ik hoorde trouwens een tijdje terug een verhaal van iemand die zijn XUD9 op slaolie liet lopen: de enige aanpassing was verwarming van de brandstoftank en tracing op de leiding ivm stollen onder bepaalde temperaturen.

Inmiddels is de slaolie van de aldi goedkoper dan diesel dus…..

Nu heeft zowel mijn 93’er BX, als de Xantia van mijn zoon…het brandstof-filter bovenop het Thermostaathuis zitten….zal ongetwijfeld te maken hebben met voorverwarming van de diesel. Confused:
De oudere BX-diesels hadden nog een aluminium filter tegen het rechter schutbord zitten (met de knop om te pompen er bovenop)......dus zou je denken dat die niet zo gemakkelijk op Slaolie kunnen lopen ?

En zijn die verwarmings-elementen voor de tank dan ergens te koop ??
Ik heb nog niet gekeken wat de prijs is van een liter slaolie….maar zou je dan half-om-half (diesel + slaolie) erin kunnen gooien ??

Want de prijs van zowel benzine als diesel is nu schrikbarend hoog geworden Confused ....ik zie me dus al eerdaags met 30 flessen slaolie (60-litertank) voor de deur staan ! Laughing  Wink
Mag ik bij de Gemeente-reiniging wel een extra Grijsbak gaan halen….Leve het Milieu ! Twisted Evil

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 augustus 2004 04:44 PM
  [ # 48 ]

Gewoon diesel erin en gaan met die bak. Met dit weer (aircootje aan) red ik net 1:14. Lang leve de diesel prijzen Cool

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

zx19d
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 261

Gepost: 08 augustus 2004 05:31 PM
  [ # 49 ]

Heb uiteraard voor diesel gekozen. loopt mooi rustig en is tegenwoordig bij de PSA moteren in iedergeval ook redelijk stil.

Ook de zuinigheid spreekt me aan staat niet om de haverklap bij de pomp zoals met LPG (mn broer heeft een R21 GTX op gas gehad was iedere 350 km raak)

Michael schreef:

winnetou schreef:
Nou, PSA is momenteel samen met Ford bezig om een HDI V6 te ontwikkelen, als ik de geruchten goed heb begrepen.
Volgens mij is die motor er al. Hij ligt in de Jaguar S-Type. Schijnt een inovatief ding te zijn. Gedeeltelijk van koolstofvezel gemaakt.

Is inderdaad al in produktie In de Jaguar S-type autovisie heeft er net een test meegedaan 14 landen bezocht in 24 uur was er positief over

Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 08 augustus 2004 05:34 PM
  [ # 50 ]
Rob van Loo schreef:

LPG!!!!!!!!

Als ik het voormekaar kreeg hing ik zelfs een LPG-tank aan de Yamaha…... Very Happy Maar ik vrees dat dat niet geet lukken.

In een zijspan kun je best een gastank kwijt. Had op de HTS een studiegenoot die dit gedaan had met zijn BMW.
Reed ie 1:17 op LPG. En zonder de extra wegenbelasting.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 08 augustus 2004 05:42 PM
  [ # 51 ]

Hoe moet ik me dat voorstellen….waar zit die tank dan in de zijspan…..dient die als zitting voor de pasagier ? Laughing

Overigens…..ik heb alle rijbewijzen (bcde)  maar nooit motor gehaald….dus heb ik nog een vraag (als dieselliefhebber)....Bestaan er ook motorfietsen met een Dieselmotor ? Cool  Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 08 augustus 2004 05:56 PM
  [ # 52 ]
Bram schreef:

Hoe moet ik me dat voorstellen….waar zit die tank dan in de zijspan…..dient die als zitting voor de pasagier ? Laughing

Uh, heb je die als op kamerwonende student dan nodig?

Hij had trouwens wel een enorme actieradius met die enorme bom naast zijn fiets. ik geloof dat hij alleen nog maar een rugzakje in de zijspan kon leggen.

Profiel  

PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 08 augustus 2004 08:27 PM
  [ # 53 ]

Tot een jaar of 2 geleden zou ik zeker “Diesel” gestemd hebben, aangezien ik toen BX 19 TZD reed. Een heerlijk rijdende auto met een oerdegelijke (en herkenbaar klinkende) dieselmotor aan boord.

Ik heb echter op LPG gestemd. Sinds 2 jaar rijd ik in een Xantia met LPG. Iedere keer bij het pompstation klaar voor een eurootje op 10-12. De kleine actiradius vind ik het enige nadeel. Staat wel tegenover dat je die vriendelijke dame achter de kassa wat vaker mag bewonderen. Very Happy

Storingen die terug te voeren waren tot de LPG-installatie heb ik de afgelopen 2 jaar niet meegemaakt. Tot nu toe een betrouwbare metgezel.

Hoewel ik het afgelopen jaar ook wel eens de aanschaf van een Xantia HDi heb overwogen (blijf toch wel een zwak houden voor diesel), rijd ik nog steeds tot volle tevredenheid mijn 1.8i 16V op gas.  Het financieel plaatje, toch een belangrijke factor, ziet er t.o.v. de HDi gewoon een stuk plezieriger uit.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 augustus 2004 09:42 PM
  [ # 54 ]

Overigens…..ik heb alle rijbewijzen (bcde) maar nooit motor gehaald….dus heb ik nog een vraag (als dieselliefhebber)....Bestaan er ook motorfietsen met een Dieselmotor ?

Dat heb ik mij ook altijd lopen afvragen? bestaat zoiets of is er gewoon niemand op het idee gekomen om een motor met een kleine diesel-krachtbron te bouwen Confused:

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 08 augustus 2004 09:44 PM
  [ # 55 ]

Als ik het me goed herinner waren er vroeger (jaren ‘70) wat motorfietsen op diesel. Ik zal eens zoeken ...

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 augustus 2004 11:05 PM
  [ # 56 ]

LPG… 90+% van de souplesse van benzine, voor de kosten van een diesel… en nog schoon ook.

Als het geld geen donder meer uitmaakte zou ik benzine overwegen, maar zelfs dan zou ik denk ik een LPi installatie kiezen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 augustus 2004 12:18 AM
  [ # 57 ]
Lelijke Eend schreef:

Als ik het me goed herinner waren er vroeger (jaren ‘70) wat motorfietsen op diesel. Ik zal eens zoeken ...

http://www.google.com/search?num=100&hl=nl&ie=UTF-8&newwindow=1&q=motorcycles+diesel&lr;=

http://www.peace65.freeserve.co.uk/Pictures/diesel.htm

http://forum.fok.nl/topic/584781

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 09 augustus 2004 12:48 AM
  [ # 58 ]

Schitterend…..die filmpjes en foto’s ! Wink

Bedankt voor de link’s.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten

Gepost: 09 augustus 2004 01:03 AM
  [ # 59 ]

Zelfs een motorfiets met een BX-diesel er in:

http://www.peace65.freeserve.co.uk/Pictures/privateproduction.htm

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 09 augustus 2004 03:03 AM
  [ # 60 ]
Lelijke Eend schreef:

Zelfs een motorfiets met een BX-diesel er in:

http://www.peace65.freeserve.co.uk/Pictures/privateproduction.htm

GEWELDIG !!  Twisted Evil  Laughing

Profiel  

4 van de 35
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook