33 van de 35
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende > 

Diesel ... LPG of Benzine ??
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 16 juli 2007 10:09 PM
  [ # 481 ]

is weer een leuke ballon maar helaas niet erg haalbaar

bpm wordt binnen nu en een paar jaar afgeschaft dus dit plan is na een paar jaar weer hopeloos
daarbij om hoeveel auto zou het gaan per jaar extra op lpg of aardgas
daarbij kan de gewone man niet mee doen aan dit plan want heel veel mensen kunnen geen nieuwe auto kopen Sad

ik zie liever dat de de wegenbalasting verlagen voor lpg en aardgas en bijv voor diesel en benzine duurder maken Wink dit alleen voor auto die vervuilend zijn Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 juli 2007 10:42 PM
  [ # 482 ]
citroenc2 schreef:

ik zie liever dat de de wegenbalasting verlagen voor lpg en aardgas en bijv voor diesel en benzine duurder maken Wink dit alleen voor auto die vervuilend zijn Wink

De houderschapsbelasting voor auto’s met een G3 installatie wordt al gesubsidieerd door de overheid, en houderschapsbelasting voor diesels is al fors duurder. Waarbij jeje moet afvragen of dat nog wel reëel is bij de huidige dieselmotoren.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 juli 2007 10:43 PM
  [ # 483 ]
patje74 schreef:
citroenc2 schreef:

De houderschapsbelasting voor auto’s met een G3 installatie wordt al gesubsidieerd door de overheid, en houderschapsbelasting voor diesels is al fors duurder. Waarbij jeje moet afvragen of dat nog wel reëel is bij de huidige dieselmotoren.

@lezen patje Wink de staat toch voor vervuilende autos Wink

een diesel met roetfilter enz valt daar niet onder Wink

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juli 2007 10:50 PM
  [ # 484 ]

Klinkt wel leuk, maar je gaat ook mensen benadelen.

Mensen met minder geld hebben geen geld voor een nieuwe auto.
Dus hun blijven veel wegenbelasting betalen.

Mensen met meer geld kopen toch wel nieuwe auto, en deze gaan dan goedkoper rijden.

En voor ons als liefhebbers van oudere auto’s is het ook geen leuk nieuws Wink
Ik vind het eigenlijk toch al niet eerlijk dat ik 2x vaste lasten moet betalen terwijl ik niet in 2 auto’s gelijk kan rijden Sad
Denk anders dat ik wel meerdere auto’s had gehad.

Aan de andere kant er zal toch geld moeten binnenkomen voor het onderhoud aan de wegen e.d.
Dus als de wegenbelasting omlaag gaat dan zal het ergens anders op verdient moeten worden.

Maar kleine daling kan wel, zeker als je eens normaal met het geld om gaan, er gaat genoeg over de balk daarzo Wink

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 16 juli 2007 10:54 PM
  [ # 485 ]
Arjan Verkade schreef:

Klinkt wel leuk, maar je gaat ook mensen benadelen.

Mensen met minder geld hebben geen geld voor een nieuwe auto.
Dus hun blijven veel wegenbelasting betalen.

Mensen met meer geld kopen toch wel nieuwe auto, en deze gaan dan goedkoper rijden.

En voor ons als liefhebbers van oudere auto’s is het ook geen leuk nieuws Wink
Ik vind het eigenlijk toch al niet eerlijk dat ik 2x vaste lasten moet betalen terwijl ik niet in 2 auto’s gelijk kan rijden Sad
Denk anders dat ik wel meerdere auto’s had gehad.

Aan de andere kant er zal toch geld moeten binnenkomen voor het onderhoud aan de wegen e.d.
Dus als de wegenbelasting omlaag gaat dan zal het ergens anders op verdient moeten worden.

Maar kleine daling kan wel, zeker als je eens normaal met het geld om gaan, er gaat genoeg over de balk daarzo Wink

mensen benadeel je altijd dat is helaas niet anders

verder als iedereen 2 of meer autos heeft is er weer een probleem bij

het geld wat er binnen komt via de auto is vele malen groter dan er gebruikt wordt voor de auto Wink

de eerlijkste manier is ook de makkelijkste maar den haag wil daar volgens mij niet zo snel aan

schaf de bpm en houderschapbelasting af en laat men aan de pomp gewoon betalen wie veel rijdt betaalt veel Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 20 november 2007 02:30 PM
  [ # 486 ]

Goed, EW heeft nu sinds een week een auto op LPG.

Kostenberekening leerde dat een C5 op G3 goedkoper zou moeten gaan zijn dan de ZX op diesel, een C5 op benzine en een C5 op diesel net iets duurder dan de ZX.

Vooralsnog kan ik melden dat het nog niet bevalt: de auto lijkt het te vertikken om op gas te rijden, terwijl het bij de proefrit en de eerste dag prima ging.
Zometeen maar eens kijken of de toerentalsensor mogelijk het probleem was: die wordt straks vervangen.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 november 2007 02:35 PM
  [ # 487 ]

Hoeveel km’s staan er op de auto? Wink

Heb je er wel garantie bij?

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 november 2007 02:37 PM
  [ # 488 ]

136k en heeft volgens Oldenhage net een nieuwe pomp en verdamper.

En nee: geen garantie.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 20 november 2007 10:01 PM
  [ # 489 ]
EW schreef:

136k en heeft volgens Oldenhage net een nieuwe pomp en verdamper.

En nee: geen garantie.

loopt de c5 op benzine helemaal probleemloos?

is de lpg instalatie al uitgelezen ?

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7774

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 november 2007 10:12 PM
  [ # 490 ]

Persoonlijk zou ik nooit een auto kopen die slecht loopt op lpg. Ook niet als er gezegd wordt dat men er wel een oplossing voor vindt. Veel van dit soort problemen zijn van tijdelijke maar terugkerende aard.

Ik heb met mijn eigen auto meegemaakt hoe hardnekkig sommige problemen zijn en hoe je van het kastje naar de muur gestuurd kunt worden. Vandaar dat ik er een beetje klaar mee was. Nu dus diesel en dat bevalt prima, behalve dat ik waarschijnlijk minder kilometers ga maken en dat het dus weer duurder uit zal vallen..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 20 november 2007 11:02 PM
  [ # 491 ]

tja, auto stond bekend als probleemloos op LPG (bij een partij die er geen enkel belang bij heeft mij wat op de mouw te spelden: de dealer in Nieuw Vennep waar hij in onderhoud is geweest) en liep zowel tijdens de proefrit als de eerste dag probleemloos.
Alleen daarna ging iets niet lekker.

En nee: de lpg-computer is nog niet uitgelezen: dat is de volgende stap (ik denk voor volgende week dinsdag).

Profiel  

nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791

Gepost: 12 maart 2008 12:41 PM
  [ # 492 ]
winnetou schreef:

Tsja, ik krijg bijna zin om een LPG tank achterop m’n motorfiets te bouwen (= de enige benzinestoker thuis). Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).  Sad

Via google kwam ik op dit forum , en naast een verzameling al dan niet rijdende BXen heb ik een dieselmotorfiets gebouwd.
Geen high tech commonrail en geen 1 cilinder betonmolen motor maar er tussen in.
De 1500 cc TUD5 , de mijne kwam uit een SAXO.
Heb er 1000 km illegaalmee gereden en ben nu bezig om er een kenteken op te krijgen.
Er staan wat plaatjes en een filmpje op http://www.dieselkrad.info/dieselmotorraeder/Citroën+Dieselbike.html
Nanko

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 maart 2008 12:49 PM
  [ # 493 ]

Indrukwekkend! Ik zal overigens laatst een motorfiets met een LPG-tank achterop. Helaas kon ik mijn cam niet op tijd pakken…

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 14 maart 2008 02:40 AM
  [ # 494 ]

179   tt-EEN 179 vr 14 mrt   00:01:49
  buitenland   ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

MODERNE DIESELWAGENS BEHOORLIJK PROPER
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Dieselauto’s van de nieuwste generatie
met roetfilter hebben in een Duits  
onderzoek uitstekend gescoord.     

Uit een test van de Duitse automobilis-
tenbond bij ruim 100 verschillende  
auto’s blijkt dat moderne dieselauto’s
bijna even proper zijn voor het milieu
als hybride auto’s, die deels op    
elektriciteit rijden.           

In de top 10 van schone auto’s staan 4
diesels en maar 1 auto op benzine.   

De onderzoekers hebben verschillende  
uitlaatgassen gemeten, en naast CO2 ook
koolmonoxide, stikstoffen en roet. Er
werd getest in verschillende omstandig-
heden zoals op de snelweg of in de stad

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 16 maart 2008 10:25 AM
  [ # 495 ]
januzzz schreef:

ik denk dat waterstof de beste en meest milieuvriendelijke brandstof is die je maar kan hebben.

Qua uitstoot door de verbrandende motor: eens!

Maar heb je al bedacht hoe:
- je de brandstof maakt
- je de brandstof distribueert
- je de brandstof veilig meeneemt met je voertuig

Allemaal problemen waar men al jaren een oplossing voor zoekt.

Profiel  

33 van de 35
« Eerste  < Vorige 31 32 33 34 35 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook