Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Afgelopen herfst was ik op de Antillen, en daar proest iedere diesel ook een lading roet uit bij het schakelen, heuveltje op rijden, inhalen eh… eigenlijk altijd! Haha!
patje74 schreef:Afgelopen herfst was ik op de Antillen, en daar proest iedere diesel ook een lading roet uit bij het schakelen, heuveltje op rijden, inhalen eh… eigenlijk altijd! Haha!
Ach, dat doet elke diesel op den duur als je er gare brandstof in gooit of de verstuivers nooit vervangt. In Kenia ook wel van dat soort praktijken gezien.
ik rij wel op lpg ops: maar dat is dat ik weer student ben en het wel heel lekker goedkoop is bij 30000 km/jr
maar goed als ik later groot ben ..... DIESEL!
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
nanko schreef:winnetou schreef:Tsja, ik krijg bijna zin om een LPG tank achterop m’n motorfiets te bouwen (= de enige benzinestoker thuis). Helaas is een dieselmotorfiets nog niet echt mainstream, afgezien van wat hobby-projecten en trage gevallen zoals een Enfield met Hatz-blok (niet vooruit te branden!!).
Via google kwam ik op dit forum , en naast een verzameling al dan niet rijdende BXen heb ik een dieselmotorfiets gebouwd.
Geen high tech commonrail en geen 1 cilinder betonmolen motor maar er tussen in.
De 1500 cc TUD5 , de mijne kwam uit een SAXO.
Heb er 1000 km illegaalmee gereden en ben nu bezig om er een kenteken op te krijgen.
Er staan wat plaatjes en een filmpje op http://www.dieselkrad.info/dieselmotorraeder/Citroën+Dieselbike.html
Nanko
Grappig, hoe een post van mij uit 2005 iemand nu weer op het spoor van dit draadje heeft gezet, via een Google actie ben ik nu ook weer hier terecht gekomen.
Ik heb ook al visioenen gehad van een Kawasaki GPz 1500 D, maar verder dan dat is het ook nooit gekomen. Ik denk dat zo’n dieseltje ook beter tot zijn recht komt in een toerfiets als de betreffende Moto Guzzi (heb de link bekeken, heel gaaf gedaan!!) dan in mijn Kawasaki die toch meer sportief bedoeld is. Het was dan ook een van de snelste fietsen die in 1984 op de markt kwam (enne… heb er pas geleden weer heel kort 220 op gereden….niet verder vertellen! ops: )
Overigens is die waterstofinjectie waar sans-pareil het over had wel heel interessant. Moet ik eens goed gaan lezen.
http://www.adac.de/adactv/test_technik/Crash_Autogas_Brand.asp?ComponentID=208056
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Saai hoor!
Zo zijn er ook nog filmpjes waarin ze een tank van een berg af duwen en er met een bulldozer overheen gaan. Beide filmpjes zijn ook erg saai….
Patje, de ADAC mensen zijn best lovend over de veiligheid van LPG auto’s. Tenminste, dat concludeer ik uit het filmpje…
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dan is het nu wachten op het moment dat de verboden voor LPG bordjes worden gesloopt van parkeergarages en autotreinen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Juist. Want dat is voor mij één van de redenen om voorlopig niet aan LPG te beginnen. Mijn broer woont heerlijk praktisch slechts 3 kwartier rijden van Folkestone, dus daar gaan we altijd (niet vaak, maar toch 1x per jaar) naartoe met de kanaaltunnel. Ook veel goedkoper en sneller trouwens: vanaf Eindhoven ben je er zo, je hoeft maar 1 ticket te kopen ipv 4 vliegtickets en je hebt geen rit van Stansted (low-fair airport) naar het zuiden.
En mr. EuroTunnel verbiedt (en checked!) rigoreus LPG autos.
Andere reden is trouwens nog wat anderen ook al schrijven: LPG gaat vaak goed, maar als je een citroen (geen Citroën en geen knol dus) hebt, en je ook flink de klos. Denk bijv. aan de beruchte combinatie van Xantia met AG (G2 en G3), dealer verwijst naar AG, AG naar de dealer. En de klant heeft een af en toe afslaande nieuwe auto…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
PrutsyLJ schreef:Patje, de ADAC mensen zijn best lovend over de veiligheid van LPG auto’s. Tenminste, dat concludeer ik uit het filmpje…
Dat bedoel ik, weinig spectakel!
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
LPG, de GC4P rijdt hier uitstekend op is mijn ervaring. Inmiddels als brandstof maar liefst 1 euro per liter goedkoper dan benzine
Mijn TZI 19 loopt nu 1:11,5 op LPG, toch een besparing van zo’n € 1500 per jaar, oftewel € 0,05 per kilometer en dat zonder enig probleem…....
Mijn initiële plan was om met een jaartje ongeveer de restauratie van de DS23 klaar te hebben en dan de XM hiervoor te vervangen en dagelijks DS te gaan rijden. Echter nu afgelopen week de dieselprijs over de €1,40 is gegaan, is voor mij de fatsoensgrens bereikt mbt hoe diep ik de snikkel van de overheid in mijn aars wil hebben. Principieel kan ik niet meer meegaan in deze achterlijke geldroof van de staat. Ik betaal €1200 in het jaar aan wegenbelasting voor de XM en dat is prima, want ik rijd ook veel, maar het uitmelken houdt ergens eens op. Volgens nieuwsberichten en economische prognoses zal een vat olie -welke in de afgelopen 1,5 jaar van $50 naar $120 is gegaan- naar verluid in de komende 1,5 jaar verder stijgen naar $200. Dat betekend dat zolang de staat haar grijpgrage vingers niet een beetje opent qua belasting en accijns -wat meer dan 2/3 van de prijs aan de pomp uitmaakt!!-, een liter diesel over 1,5 jaar €2 kost, om over benzine maar te zwijgen!
Voor de tijd tot ik m’n DS23 weer klaar heb ga ik nu een andere DS kopen die de XM gaat vervangen. Let wel, ik ben me er donders goed van bewust dat wat ik aan diesel en WB spaar met een oldtimer op gas, met mijn kilometrage, zo weer in het onderhoud gestoken gaat worden, maar ik steek liever €5000 per jaar in zo’n ouwe chipszak, dan dat ik nog langer de staatskas spek! Komende zaterdag ga ik een DS19 bekijken uit de 2de helft van de jaren 60, met een 2de snuit en tieten (...). Hoewel ik er een groot voorstander van ben dat vrouwen tieten hebben (een goeie hand vol is niet verkeerd!), ben ik er in het geval van deze dame nog niet over uit of dat mijn voorkeur geniet. Maargoed, een tiet kun je ook afdraaien.
Animal triste post coitum