5 van de 35
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Diesel ... LPG of Benzine ??
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 09 augustus 2004 05:02 AM
  [ # 61 ]

Ik heb een vaag vermoeden dat Bram nu gaat proberen om zijn motor-rijbewijs te gaan halen Wink
Wat zegt de wet eigenlijk voor een motor met een Dieselmotor, mag dat? en ga je dan ook flink dokken voor de wegenbelasting.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 09 augustus 2004 11:52 AM
  [ # 62 ]
ZX1.4i schreef:

Ik heb een vaag vermoeden dat Bram nu gaat proberen om zijn motor-rijbewijs te gaan halen Wink
Wat zegt de wet eigenlijk voor een motor met een Dieselmotor, mag dat? en ga je dan ook flink dokken voor de wegenbelasting.

Nope! Is gewoon een vast tarief. Dus een motor op LPG of diesel is gewoon enorm goedkoop.  Very Happy . Heb ook wel eens gedacht aan LPG op mijn Kawasaki, maar ik zou niet weten waar ik de LPG tank zou moeten laten….  Crying or Very sad  Heb nog wel eens (klein beetje) heimwee naar mijn oude Peugeot 103. Reed 1 op 40, op en neer van Rotterdam naar Leiden voor (toen nog) 5 guldens…. Maar die top van 45 km/h hield niet echt over.  Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 09 augustus 2004 05:48 PM
  [ # 63 ]

LPG-tank in de zijspan doen Wink

Verder weer ik niet hoe het zit met de toelating e.d..

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 10 augustus 2004 01:13 PM
  [ # 64 ]
Lelijke Eend schreef:

LPG-tank in de zijspan doen Wink

Verder weer ik niet hoe het zit met de toelating e.d..

Beetje lastig tussen de file door kruipen met zo’n zijspan… Laughing ..  Toelating zal denk ik niet zo’n probleem zijn, zolang het spul maar goed en veilig is gemonteerd. Maar ik vermoed wel dat een motor op LPG inderdaad eerst een keuring van het RDW zal moeten ondergaan, anders krijgt je weer dat geneuzel over houderschapsbelasting en zo…  Mad . Ik zat nog te denken aan een LPG tank waar normaliter een topkoffer wordt bevestigd, maar dat is qua gewichtverhouding niet wenselijk. Eigenlijk zou voor zoiets de brandstoftank vervangen moeten worden door een LPG tankje met kunstof kapje in de vorm van de oorspronkelijke tank er overheen. En daar dan een klein benzinetankje van een paar liter voor noodgevallen bij. Maar de actieradius houdt dan volgens mij ook niet echt over. Dat zal dan wel een zijspan worden… Hmmm, lamaarzittuh… de gedachte was wel leuk.  Rolling Eyes

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 10 augustus 2004 01:32 PM
  [ # 65 ]
Lelijke Eend schreef:

LPG-tank in de zijspan doen Wink

Verder weer ik niet hoe het zit met de toelating e.d..

Dat kan idd, heeft een collega hier op het werk

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 10 augustus 2004 04:40 PM
  [ # 66 ]

DIESEL natuurlijk. Die trekkracht haal je niet met een vergelijkbare benzine auto tenzij je er eentje neemt met ten minste 50% meer PK’s dan de diesel.

Heb een C5 HDI, loopt als een trein. Vooral helling op is een feest, waar alle benzinebakken terugvallen, gaat de C5 nog even een stukje door.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Higgy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 augustus 2004 04:54 PM
  [ # 67 ]

Bas, heb je de 90 of de 110 pk HDI?

Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 16 augustus 2004 05:44 PM
  [ # 68 ]

De 110 natuurlijk. Ik wilde heel graag eens een Diesel met Automaat omdat een normale diesel uitgerust is met een vrij zware koppeling en met veel filerijden is dat niet zo goed voor mijn linkerknie. Bij Citroen hebben ze maar 2 diesels met Automaat, de 110 PK 2.0 HDI of de 136 PK 2.2 HDI maar die is een beetje duur.

Het is een hele fijne auto met heel veel koppel en zelfs met automaat nog vrij snel. Af en toe heb je gewoon spijt als er weer eens zo’n jong gastje naast je staat bij een stoplicht. Heb heel veel gelachen afgelopen weekend met zo’n knul. Ik stond te wachten bij een verkeerslicht en naast me kwam een gozertje staan met een Renault 19 1.8 benzine. Bij het eerste verkeerslicht trok ik die eruit, bij het volgende verkeerslicht wederom. Bij het derde verkeerslicht heb ik hem voor laten gaan. Alleen toen is die knul dus geflitst een paar 100 meter na dat verkeerslicht met een gangetje van 70 waar je 50 mocht. Hij heeft een keer gewonnen tegen een vrij hoge prijs.

maar vandaar dus, DIESEL. Ik ben vroeger ook begonnen met een Seat Terra 1.3 Diesel (ja, ik weet het, maar als je student bent en je hebt niet veel geld, gaat de portemonnee voor het comfort) en dat was al een heel fijn autootje.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
rhil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 07-08-2004

Gepost: 18 augustus 2004 12:34 AM
  [ # 69 ]

welke brandstof ?

Mijn verstand zegt DIESEL. Lekker soepel, kilometers draaien en een aardige portie trekkracht Cool ;
Mijn gevoel zegt BENZINE, lekker snel en leuk veel toeren maken voordat je een bocht induikt vanaf de snelweg Twisted Evil ;
Mijn portemonaie zegt LPG. leuk afrekenen bij de pomp en altijd een reservetank benzine als je vergeet te tanken of even geen zin hebt om te stoppen Surprised .

Uiteindelijk zoek ik een auto met alledrie de brandstoffen (aangezien er geen motor op kraanwater is) zodat ik naar gelang mijn stemming kan rijden zoals ik wil.

PS Ik rijd op LPG (kadootje van de wagenparkbeheerder) en benzine maar zou het zelf toch niet zo snel kiezen, ook al loop ik fluitend naar de kassa bij een tankstation (bijna iedere dag Confused ).

mvrgr

Ronald

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 augustus 2004 12:44 AM
  [ # 70 ]

Nou….kom op, benzine en LPG-rijders Laughing ....Diesel staat nu met stip bovenaan…..er is er eentje die voor Electro heeft gestemd (wie?)....dus er valt nog heel wat te winnen. Wink

Vooral Aardolie uiteraard !) Twisted Evil

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 18 augustus 2004 02:10 AM
  [ # 71 ]
Bram schreef:

Nou….kom op, benzine en LPG-rijders Laughing ....Diesel staat nu met stip bovenaan…..er is er eentje die voor Electro heeft gestemd (wie?)....dus er valt nog heel wat te winnen. Wink

Vooral Aardolie uiteraard !) Twisted Evil

Tja, het valt me vooral op dat er weinig dieselrijders zijn die goede argumenten kunnen bedenken waarom diesel rijden zo aantrekkelijk is en dat terwijl het nog steeds zo milieu verontreinigend is…
Kies dan voor LPG dat én de voordelen van benzine-rijden heeft, én nog altijd de meest milieu vriendelijk brandstof die volop verkrijbaar is.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 augustus 2004 02:12 AM
  [ # 72 ]

maar voor die diesels zijn er nu (al dan niet af-fabriek) roetfilters verkrijgbaar, nieuwe versies/modellen dan…..

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 augustus 2004 02:17 AM
  [ # 73 ]
Eric Vertogen schreef:
Bram schreef:

Nou….kom op, benzine en LPG-rijders Laughing ....Diesel staat nu met stip bovenaan…..er is er eentje die voor Electro heeft gestemd (wie?)....dus er valt nog heel wat te winnen. Wink

Vooral Aardolie uiteraard !) Twisted Evil

Tja, het valt me vooral op dat er weinig dieselrijders zijn die goede argumenten kunnen bedenken waarom diesel rijden zo aantrekkelijk is en dat terwijl het nog steeds zo milieu verontreinigend is…
Kies dan voor LPG dat én de voordelen van benzine-rijden heeft, én nog altijd de meest milieu vriendelijk brandstof die volop verkrijbaar is.

Diesel klinkt lekker(der) dan een benzinemotor, net zoals dat ik een Eend mooier vindt dan een ZX ofzo, die weer voordeliger is in het gebruik.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 18 augustus 2004 02:19 AM
  [ # 74 ]
Lelijke Eend schreef:

Diesel klinkt lekker(der) dan een benzinemotor, net zoals dat ik een Eend mooier vindt dan een ZX ofzo, die weer voordeliger is in het gebruik.

ik vind een v8 nog altijd mooier klinken dan een diesel…...vooral de oudere diesels… als die koud zijn, een en al genagel…..
moderne diesels zitten onder afddekkappen dus is er al minder te horen…:D

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 18 augustus 2004 02:46 AM
  [ # 75 ]
Lelijke Eend schreef:

Diesel klinkt lekker(der) dan een benzinemotor, net zoals dat ik een Eend mooier vindt dan een ZX ofzo, die weer voordeliger is in het gebruik.

Nou…...niet helemaal met je eens….ik hoor toch liever een Ferrari V 12-cylinder brullen. Wink

Maar ja….daar kan dan ook geen Diesel tegenop. Cool

Zag er vandaag (al)weer eentje voorbij janken…(lijkt wel alsof er steeds meer op de weg komen)...heerlijk....ik nog krampachtige pogingen doen om hem bij te houden in het stadsverkeer (om zodoende even achter hem te komen staan en te genieten van dat schitterende gebrom/gehuil/gejank (vul zelf in).....maar nee, hier houdt het toch echt wel op voor m’n TZd-turbo’tje Twisted Evil

Crying or Very sad

Profiel  
 
 
5 van de 35
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook