Ik heb een “nieuwe” C5, nu een maandje oud. Nu ben ik net terug van vakantie naar Frankrijk (de auto is gemaakt voor die wegen, formidabel wat een verschil met onze oude Scenic) en heb ik gemerkt dat de auto in vooral in bochten naar rechts, in mindere mate bij gewoon rechtdoor rijden en bijna niet in bochten naar links een soort van Ratelend geluid maakt. Alsof er een plaat trilt. Geef je langzaam gas dan hoor je niets, geef je normaal gas dan hoor je het beter en geef je vol gas hoor je ook niets, wat natuurlijk vrij logisch is omdat de motor dan meer toeren maakt.
Heeft iemand een ID wat het zou kunnen zijn? Ik moet haar zowiezo naar de garage sturen voor dit euvel en voor een nieuw rubber rond de zijruit links achter.
Het is trouwens een C5 HDI (110 PK) Automaat. Wel een heerlijke combi ben ik ondertussen achtergekomen (ook in Frankrijk uiteraard), voldoende trekkracht, een zijdezacht schakelende automaat die goed meedenkt, vooral heuvelop.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
misschien de uitlaat die ergens tegenaan komt??
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Goede suggestie TD!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
al bekend wat het was/is???
Het schijnt een ratel te zijn in de automatische versnellingsbak die ze er niet uit kunnen krijgen. Volgens de garage kan het niet heel veel kwaad. Als het erger wordt moet ze terug natuurlijk.
Dus we zullen wel zien hoe het zich ontwikkeld. Het blijft nog steeds een vreemd geluid. Verder is er niets mis met de auto. Heerlijke wagen.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Oplossing gevonden
Het bleek dus het hitteschild te zijn wat ergens tegenaan kwam bij ongeveer 2.000 - 2.300 toeren per minuut. Dit hebben ze nu een klein beetje bijgebogen en nu hoor ik er niets meer van…...
Eindelijk ben ik er na 20.000 ratelende kilometers vanaf…
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat