Als het inderdaad zo makkelijk is zoals je zegt (dus dat als het niets is, je zonder problemen zo weer terug kan zonder boze mensen die hun XM kwijt willen), dan zou ik het zeker doen !
60 pleuro voor een weekendje Spanje, das niet veel !
Schijt aan originaliteit.
Knappe 70-er die mij tegenhoud om terug te vliegen Nee, ik denk dat ik dan reden genoeg heb om boos te zijn.
Ik houd mij aan mijn afspraken en verwacht dat ook andersom.
Iemand nog leuke adresjes om onderweg aan te doen, voor bijvoorbeeld, onderdelen of ander bezienswaardigheden :
vraag van andere aard
Weet iemand welke kleur deze auto heeft (de officiele naam bedoel ik). Het is een donker grijze kleur onder het stof
Daarnaast staat op het kentekenbewijs allen maar V6I. Welke uitvoering is het nu. Alle toeters en bellen zitten erop zoals de climat control, 4x electrische ramen en stoelen en een separatieruit. De bekleding is velours, geen leer (gelukkig).
Trouwens…..... alles is geregeld voor de terugreis. De auto komt vanaf september op mijn naam en de verzekering wordt eveneens in Spanje geregeld. ‘k kan de auto niet via een nederlandse verzekeringsmaatschappij verzekeren. Oh ja…. De beurt is géén gift maar een verplichting in Spanje. Mede omdat de auto uitgevoerd wordt moet ‘ie in goede technisch staat zijn (voldoen aan wettelijke eisen van de spaanse wegenverkeerswet). In Spanje ben je wettelijk verplicht een occasion te verkopen met een certificaat waarin alle evt. problemen en mankementen staan. Voor uitvoer geldt dat evt. mankementen verholpen dienen te zijn. Een omgekeerd systeem van Nederland. Zouden ze hier ook moeten doen. Ben je gelijk een hoop beunhazen en malafide autobedrijven kwijt.
mvrgr
Ronald
sans-pareil schreef:Ik heb het even opgezocht, en de eis is dat je in het buitenland moet wonen. Maakt niet uit of je Nederlander bent of niet. Als je ingeschreven staat bij de Nederlandse ambassade van verweggistan, dan mag het dus wel, de situatie waarin het dus wel en niet mag is dus afhankelijk van waar je ingeschreven staat, niet je nationaliteit..
Hmmm het is wel een beetje een vage site. Doet erg politie achtig aan, maar volgens mij zouden die nooit zo’n uitgebreide info site kunnen bouwen die ook nog werkt.
Op deze site kom je inderdaad terecht via de officiele politiesite. Klik op vragen stellen en je komt hier terecht. Het is een officiele site. Maar goed, volgens een bevriende (:twisted: ) politieagent mag ik officieel niet als Nederlander in een auto met buitenlands kenteken rijden. Echter, bij de politie Rijnmond geven ze aan dat het volgens hun in orde is (auto op mijn naam + verzekering) en er niets aan de hand is. De KLPD geeft na enig navragen aan dat de meningen onder collega’s verschillen. Het mag niet uiteindelijk echter de agent die ik sprak gaf aan dat hij het risico zou nemen. Als ik wordt aangehouden moest ik de uitdraai van de officiele politiesite laten zien en een onschuldig gezicht trekken. Waarschijnlijk kreeg ik dan wel toestemming om door te rijden naar huis.
De Douane is geen probleem aangezien zij altijd in dit soort gevallen een schriftelijke waarschuwing geven. Vervolgens heb ik 8 dagen de tijd om de auto in een garage weg te zetten (van de openbare weg te halen). Als ik na die 8 dagen alsnog wordt aangehouden moet ik direct de BPM voldoen + 100% boete. Dat is dus geen probleem meer.
Lastig dat de politie niet eenduidig is en op hun eigen site een ander advies geven dan wettelijk mag.
Weer iets geleerd.
M.vr.gr.
Ronald
Hoe staat het hiermee? Ik ben wel erg benieuwd.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Het staat goed (hoop ik)
Volgende week vertrek ik om de auto op te halen. De enige die onderweg wat moeilijke vragen kan stellen is de Nederlandse politie alhoewel alles technisch in orde is mag je als Nederlander niet in een auto met buitenlands kenteken rijden. Om te voorkomen dat iedereen in Polen een auto koopt (verzekerd etc.) en er daarmee vrolijk en goedkoop in Nederland mee gaat rijden.
Maar hierover is grote verwarring en tegenstrijdige berichten, dus daarvan hoop ik ook een beetje gebruik te kunnen maken als ze mij aanhouden. We zien wel en kijken dan erg dom (ben al aan het oefenen ).
Ik zal wel een verslagje schrijven over de terugreis.
M.vr.gr.
Ronald
Veel succes!
neem je ook een fototoestel mee?
uiteindelijke reis
Nou….wat zal ik zeggen. Ik ben weer terug in Nederland!! Zonder XM!!!
We zijn gisteren vertokken vanaf Eindhoven en waren met 2 uur vertraging om 16:00 uur in L’Estartit/Girona. En toen ging het mis.
De auto stond klaar, gewassen en wel. Echter die morgen kwamen twee berichten binnen van het agentschap (een soort tussenpersoon).
1. De verzekering kon alleen maar voor 1 jaar afgesloten worden voor 360 Euro (ruim 200 Euro meer dan eerder afgesproken).
2. Ze waren vergeten door te geven dat naast de overschrijvingskosten teven uitvoerpapieren of anderssoortige belastingen er nog bij kwamen a raison van 240 Euro (180 Euro meer dan afgesproken).
Daarnaast was de airconditioning wellicht wel gemaakt, maar hij werkt NIET. Ook niet nadat de auto 30 min had warm gedraaid. Er zat een gat in de uitlaat (gaf wel een leuk geluid ) en die was niet gezien bij de keuring. Bovendien werkte de handrem niet zo goed bleek uit de technische keuring. (zelf gecalculeerd op zo’n 200 - 400 Euro aan extra kosten). Hoe de gesprekken en (on)hulpvaardigheid in eerste instantie (vanuit het agentschap) verliepen zal ik je maar besparen.
Jullie begrijpen wel wat ik heb gedaan. Ik heb alles geannuleerd en de koop afgeblazen. Helaas kon de eigenaar aan de grootste kostenposten (van het agentschap) niets doen. De prijs van de auto wilde hij niet verlagen, anders hadden we de pijn kunnen verzachten en had ik de auto meegenomen. Zeker met in mijn achterhoofd nog de ander kosten van keuren (zonder spaanse slag) in Nederland en BPM.
Voor dat geld koop ik een auto in Nederland met minder twijfels (Ja Willem, je had gelijk). Toen ik hem vanmorgen vertelde dat de koop niet doorging kon hij het zich voorstellen. We hebben elkaar vriendelijk gedag gezegd en zijn weer een terugvlucht gaan zoeken (ik had een enkeltje omdat alles zo goed geregeld was ops: )
Als je nog vragen hebt, laat het weten. Ik ga nu verder sparen voor mijn echte oldtimer en laat mijn XM-plan voorlopig varen. Ik hoop nu door te sparen voor een goede, nederlandse, DS.
M.vr.gr.
Ronald van den Hil
Ps Ik heb wel foto’s maar niet van de XM. Wel van een mooie Ferrari F355 F1 Spider op de luchthaven van Girona.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Jammer…
Re: uiteindelijke reis
rhil schreef:Ps Ik heb wel foto’s maar niet van de XM. Wel van een mooie Ferrari F355 F1 Spider op de luchthaven van Girona.
Ja joh, wie ziet die nou liever dan een XM
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dat begreep ik ook al niet goed,
maar ik durfde niks zeggen.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
als je aan het xm gevoel wilt wennen, dan koop je toch een gewone voor 1000 euro. als het niet bevalt verkoop je hem
simpel toch
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Re: uiteindelijke reis
Simpele Ziel schreef:rhil schreef:Ps Ik heb wel foto’s maar niet van de XM. Wel van een mooie Ferrari F355 F1 Spider op de luchthaven van Girona.
Ja joh, wie ziet die nou liever dan een XM
Ik heb gewoon geen foto’s van de Xm die we gingen halen omdat ik baalde van de prijsverhogingen. Die Ferrari vond ik de moeite van het fotograferen waard. Ik ben er geen liefhebber van maar kijk er altijd naar omdat die dingen zo verschikkelijk duur zijn
m.vr.gr.
Ronald van den Hil
Een illusie armer en een ervaring rijker. Je komt vast wel weer een mooie XM tegen en met een beetje geluk nog in Nederland ook
Maar waarom verspil jij een kostbaar fotorolletje aan zo’n rijdende verkeersdrempel ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Maar waarom verspil jij een kostbaar fotorolletje aan zo’n rijdende verkeersdrempel ?
Dure drempel. Wel leuk om even overheen te rijden
M.vr.gr.
Ronald van den Hil