Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ah die had ik al op marktplaats zien staan ja. Gezien mijn eisen voldoet ie niet voldoende. Als ik niets aan de portieren heb en er zit geen handbak in dan wordt het wat veel gedoe. Als de prijs wat omlaaggaat is het misschien wel geschikt als een gezamelijk XM fan demontageprojekt, maar hij voldoet niet echt aan mijn eigen demontage eisen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, voor het geval dat er mensen zijn die de voortgang van deze auto volgen. Inmiddels zijn de volgende dingen gedaan:
- nieuwe schijven en blokken achter.
- nieuwe schijven, blokken en klauwen voor (91’ers de grotere er op gezet).
- Accumulator bol vervangen ipv 1x/4 sec tikken is het nu 1x/7sec, dus daar ga ik nog wel even mee aan de slag.
- wiellager linksvoor.
- ashoes, weet niet meer welke.
Ik moet de rekening nog krijgen. De draagarmen achter waren ze even vergeten, maar die gebeuren op de 21e.
Inmiddels heb ik verder op het programma staan om te doen.
Redelijk snel (komende weken):
- Alle vloeistoffen (Olie, bakolie, LHM, koelvloeistof)
- Alle filters
- Injectoren uitwissellen met die van een sloop benzine XM, want deze zijn duidelijk een beetje te weinig benzine mee gereden.
- Veerpoten ben ik aan het overwegen
- 2 nieuwe voorportieren. Even 2 zoeken in EYY (Gris Meteore). De oneffenheden aan beide zijden zijn me net wat te lelijk.
- Luchtfilterhuis (zit nu met een touwtje dicht).
Lange termijn:
- Motor en bak vervangen… heel misschien met een 24v… doe ik denk ik ergens rond de 4k km, dus dat is pas over een jaartje of 1.5, of als iets het begeeft. In elk geval ben ik alvast aan het shoppen voor een motor.
- Zodra de uitlaat echt moet (en dat zit er wel aan te komen) denk ik dat ik een RVS uitlaat laat monteren. In een keer van het gezeur af voorlopig, en ook nog wat beter motorbeademing.
- LPG installatie eens bekijken. Misschien de onderdelen in het vooronder vervangen voor LPi dingen, eens kijken of dat allemaal haalbaar is. Lijkt me wel heerlijk om zonder vermogensverlies te LPG’en.
Goed, zoals jullie misschien begrijpen, het is mijn bedoeling om deze auto voorlopig in de vaart te houden, is ook eigenlijk niets om ‘m mee te vervangen wat ik zo kan verzinnen, dus ik ga er vanuit dat ik er minimaal de komende 10 jaar in blijf rijden tenzij ik hem om een boom vouw ofzo.
Verder heb ik nog wat leukigheidjes in gedachten zoals een K&N luchtfilter, misschien in de oude behuizing en misschien een conische, en chiptuning..
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Even wat foto’s van de mobiel:
Voor de wasstraat:
Na de wasstraat:
Een aantal redenen waarom de kabelboom vervangen en LPi er in zetten misschien niet zo’n gek idee is. (Tegelijk met V6-24 motor, bak, compu en uitlaat? Wie weet.)
Dit is dus een onderdeel van de LPG regelelectronica. Ja het ligt los. Gek genoeg hebben ze dit alles vlak voor dat ik hem kocht toch goedgekeurd bij APK. Zeker het puntje “Alles in het motorruim dient deugdelijk bevestigd te zijn” over het hoofd gezien. Heb geen idee wat alle toegevoegde draadjes doen. Ligt zelfs een schakelaar tussen ergens.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
voor en na de wasstraat is me een verschil (je velgen zijn wel nog een beetje vies )
en je hebt het V6-type plaatje al???
wel een mooi kleurtje, alleen die plastic strip onder de voorruit (tussen de spiegels ) vinnik niet zo mooi!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
V6 type plaat zat erbij, lag in de achterbak, samen met nog een hele berg rotzooi . Dat plastic is wel wat verweerd ja. maar gezien de kleur merk ik het meestal niet dus het heeft geen prio. Beide voordeuren moeten wel vervangen, want daar stoor ik mij dagelijks aan, maar bij Bart Ebben wil ie er iets van 130 p. stuk voor hebben… da;s 260… daar koop ik bijna een hele auto voor, en dan heb ik gelijk LM velgen voor de nog aan te schaffen winter banden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Voor dat doffe plastic hebben ze bij de Halfords wel een goedje.
Heb je al in de regen gereden met die electronica zo bloot?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gisteravond, leek wel duikboten… ging ook nog goed, maar het is niet een situatie die lang zo voort moet duren, nee. Vraag me erg af waar al die extra draadjes voor zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo heb voor de veiligheid alvast een V6 motor en bak te pakken, en ook extra injectoren.
Ben nu in de markt voor een complete V6-24 voor niet al te veel geld . Ga toch maar overbouwen denk ik. Heb denk ik ook een monteur gevonden die mij wel wil helpen. Dus, het projekt gaat de goede kant op.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik zie trouwens dat je lage-druk airco slang ook niet helemaal origineel meer is. Het verbaast me ook niet omdat zo’n nieuwe slang 250 euro kost.
Het valt me mee dat ‘ie het nog gewoon doet met al die open bedrading
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe, ja verbaast mij ook wel. Verbaast me nog meer elke keer als ik door een plas heen rijd.
Maar goed, op naar het volgende, ik heb inmiddels andere injectoren bemachtigd, 2 sets zelfs, maar ik heb nog nooit een injectiesysteem gedemonteerd, en m’n Haynes is nog niet binnen. Weet iemand of ik nog op bijzondere dingen moet letten (die rails staan immers onder druk als het goed is toch?), nog tips en/of bijzonderheden of gewoon de boel uit elkaar halen en weer monteren met de nieuwe injectoren?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Dat grijze kunsstof onder de voorruit kun je ook op een andere manier heel mooi krijgen. Pak gewoon een electrische verfstripper en maak daarmee het kunststof warm (niet zo heet dat het smelt!). Je zal zien dat het weer zijn orginele kleur terugkrijgt.
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
sans-pareil schreef:V6 type plaat zat erbij, lag in de achterbak, samen met nog een hele berg rotzooi . Dat plastic is wel wat verweerd ja. maar gezien de kleur merk ik het meestal niet dus het heeft geen prio. Beide voordeuren moeten wel vervangen, want daar stoor ik mij dagelijks aan, maar bij Bart Ebben wil ie er iets van 130 p. stuk voor hebben… da;s 260… daar koop ik bijna een hele auto voor, en dan heb ik gelijk LM velgen voor de nog aan te schaffen winter banden.
Er zijn veel meer demontage-bedrijven dan Bart Ebben. Bij Bart Ebben betaal je de hoofdprijs. Voordeel is wel dat Bart Ebben normaliter goede kwaliteit met garantie levert. Informeer ook eens bij Jan van Gompel of de Hegru in Veldhoven.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
@xantippe
Bedankt voor de tip. Dat staat nog niet zo hoog op de prioriteitenlijst, maar tegen de tijd dat ik er aan toe kom ga ik dat zeker proberen. (Weet nog niet of het voor of na het middeltje van de Halfords wordt ).
@Eric Vertogen
Wat sloperijen betreft, ik vind bij Bart Ebben wel prettig dat ie z’n aanbod online heeft staan. Van Gompel is een naam die ik heb gehoord, ik zal eens bellen voor EYY voorportieren
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Er staat 3,5 bar druk op de brandstof-leiding, dus het is uitkijken geblazen als je de leiding los maakt. Veel doeken gebruiken en open vuur vermijden als je leven je lief is
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
@Willem, dank voor de info, ik zal er rekening mee houden.
Maar goed, voor de rest is de auto vandaag weer eens bij Le Garage op bezoek geweest. Nieuwe draagarmlagers achter, een nieuw wiellager RA, 2 nieuwe achterbollen en hydreaurincage er in. Nu moet ik even snel 2000km rijden want ik ga begin oktober met dat ding op vakantie, dus er moeten even wat km gemaakt worden voor die tijd, zodat er dan weer LHM in kan.
Het LHM systeem bleek dus inderdaad verschoning nodig te hebben, ondanks dat de LHM zelf er prima uitzag.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!