Mijn BX heeft de 190.000 gepasseerd. Ik hoop er nog vele kilometers uit te halen, nieuwe koppeling heb ik al…..
k heb nog wel een aparte kilometerstand
Ik had een Berlingo 1.8, gekocht 85000km op de teller. Vervolgens vlak na elkaar 2 schades inbraak en een stadsbus Auto totall loss!
Duurder om te maken als te vervangen…..
Heb je een auto van bijna 5 jaar oud!
Je kon er wel nog best mee rijden en hij kwam ook nog door de APK, dus ik heb er nog 2 jaar mee gereden en er nog iets meer als 200.000km mee gereden.
Er zat een nieuwe distributieriem op toen ik hem kocht, ik ben een keer een remblokje verloren (!) na 2000km, maar daarna heeft de auto niet meer de garage gezien.
Zelf heb ik regelmatig olie en filter vervangen en 1x de gloeibougies.
Vlak voordat ik hem verkocht gingen kachelradiator en ventilator nog stuk, heb ik vervangen. Dat was eigenlijk het enige dat stuk ging.
Niet slecht, zo weinig onderhoud, al zeg ik het zelf. Ik wou dat ze die ZX die ik nu heb zo goed in elkaar hebben gezet!
Vandaag een meeting met Tom Duckpower gehad.
Hij zag dat mij kilometerstand 91919 is
als ie mij niet had, foto plaats ik strax wel…..
Kan hem zelf wel hosten hoor
Mijn lievelieve tellertje!
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Joh, zit de 1 achteruit?
wist je dat dan niet????
3 zit achter de 2 zoals je ziet…..
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Best handig bij een eend. De 1 heb je toch alleen maar nodig bij optrekken vanuit stilstand. En de 4 gebruik je op de snelweg (nou ja…). De 2 en 3 zijn toch meer werkversnellingen. Die ene keer dat ik in een Dyane reed moest ik er even aan wennen, maar is vervolgens heel prettig.
idd, 1 om op te trekken (twee lukt ook….) 2 en drie gebruik ik het meest, de 4 eigenlijk alleen buiten de bebouwde kom (vanaf 60 per uur….) 50 in zn 4 gaat, maar als je wilt “versnellen” kun je beter ff naar de drie terug
of zoals ik rijd:
1e om met piepende banden te vertrekken (nog niet zooo veel eend-ervaring),
2e om met plankgas niet te versnellen en te zien dat de choke nog openstaat,
3e voor Hanzz die gebruik maakt van de plantage van de buren om 60 te rijden,
4e om naar te kijken.
Is vaker zo in oudere auto’s. Mijn Peugeot 404 heeft dat ook. Bijkomend probleem is dat de 1 niet gesynchroniseerd is dus daar hoor je tijdens het rijden niet naar terug te schakelen (kan wel als je gevoel hebt).
Ik ben dit trouwens ook eens tegen gekomen in een Mercedes busje, maar daar was de 1 ook echt een bergversnelling en kon je zonder problemen in de 2 wegrijden.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Hmz ... In mijn Eend kan ik ook gerust in z’n 2 wegrijden ...
Kan het zijn dat de 1 in de Eend ook slechts voor in de bergen is ?
Schijt aan originaliteit.
kan me niet voorstellen….ben een keer in zn 3 weggereden, maar dat was per ongeluk…..dat is echt sloom….