Bedankt, En ja we moeten iets doen in onze vrije tijd.
Het is een plaatje van een auto en zonde om hem niet weer de weg op te helpen!
In de bijlage ziet u een foto van de wagen waar we aan bezig zijn met de motor nu op het moment (opzoek naar een blok of proberen weer draaiende te krijgen)
We hebben deze 2dehands aangekocht na 20 km rijden verloor die olie druk en zijn we gestopt bij t tankstation. De olie bijgevuld en toen de motor laten lopen maar helaas sloeg de motor op hol (hoge toeren kregen m niet meer uit met de sleutel) en toen was het einde daarbij gelukkig draait de start motor nog wel en heb ik er alle vertrouwen in dat we hem met een beetje tijd weer de weg op mogen krijgen!
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Dat klinkt als een runaway diesel. Er komt dan olie in je cilinders. Je motor gaat dan op die olie lopen in plaats van op diesel. Dat hij doorloopt als je hem van contact haalt klopt dan wel, want hoewel hij geen diesel meer zal inspuiten blijft er wel olie in komen en daar loopt hij dan op door. Omdat een c6 v6 altijd een automaat is, is je enige optie om hem te stoppen dan om iets in de luchtaanzuiging te proppen zodat de motor geen lucht meer kan krijgen.
Dit is wel balen natuurlijk. Je denkt dat je een mooie auto hebt gekocht en vervolgens draait na pakweg een half uurtje je motor in de soep…
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Precies dat wat je zegt. Het is idd wel heel erg jammer maar ik heb er voor nu nog alle vertrouwen in dat we hem weer terug op de weg kunnen krijgen met deze of een nieuw blok, Alle hulp is uiteraard welkom want ik zal maar eerlijk zijn (ik ben niet de slimmste op dit gebied) mijn broertje is het wel aan het leren op school en ik ban van plan om een opleiding te gaan volgens als monteur.
De motor is volgens me vader dood verklaard maar als die echt dood is neem ik aan dat de startmotor/de andere motor ook niets meer doe. (de v6 probeert zelf ook nog rond te komen waarvan ik denk dat het nog wel mogelijk is na eventjes goed kijken wat er is beschadigd en goed door smeren en controlleren.
Maar kortom wat je zegt is wel gebeurd werd er zelf even bang van.
Goedemiddag!
Ik ben Barbara, 36 jaar uit Boskoop. Ik rijd nu sinds een jaar of 3 een C3 pluriel. Al veel meegemaakt met haar en eigenlijk is de aanmelding een soort wanhoopsdaad om de relatie met mijn pluriel te redden. Eigenlijk is ze mijn miskoop maar omdat ze zo’n guitig snoetje heeft blijf ik haar vergeven. Inmiddels zijn we in onze geschiedenis al een kapotte bak, kapotte startmotor en een kapotte interieurventilator verder. En er mankeert spijtig nog genoeg aan. Helaas ben ik beter in de horeca dan in de automontage dus ik ben voor alles afhankelijk van (vaak te dure) mensen waar ik zeker voor specialistischere reparaties an het dak bijvoorbeeld niet hoef aan te kloppen. Elke APK vrees ik wat er nu weer op de proppen komt. Ik hoop via dit forum in contact te komen met andere liefhebbers die de wegen ook al bewandeld hebben en mij van tips kunnen voorzien en eerlijke Citroën monteurs kennen om dit wagentje op de weg te houden.
In de zomermaanden rijdt ze een stuk minder omdat ik me dan voor woon- werk verkeer veel met de scooter begeef. In de winter wordt ze echt goed gebruikt en ben ik, door mijn lange werkdagen ook wel afhankelijk van een betrouwbare vierwieler.
Ik ben altijd bereikbaar voor goede tips en zal helpen waar ik kan. Helaas is mijn kennis nu nog wat beperkt.
Groetjes. Barbara
Welkom Barbara. Goed om te lezen dat je de Pluriel probeert op de weg te houden. Helaas heb ik er zelf geen kennis van, hopelijk zijn er andere Pluriel bezitters die je op (de) weg kunnen helpen!
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Barbara, meld je even aan bij het Pluriel-register via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Daar is alle kennis aanwezig om jouw Pluriel op de weg te houden.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ook hier een nieuwe Pluriël eigenaar: Sinds gisteren hebben we (mijn vrouw eigenlijk) een Pluriël aangeschaft in grijs-blauw met donkergrijs/oranje leer en zwart dak. 1.4 motor met 74 pk en een handbak, degelijk maar niet de snelste. Leuk bakje en had gedacht dat de auto geheel in orde was bij koop, maar ee moet nog eea gebeuren:
- sleutel vervangen ivm loszittende behuizing
- linker buitenspiegel klapt niet in bij op slot doen: Kan ik elke 2de hands pluriël spiegel hiervoor kopen?
- dak gaan scheef op de achterklep, loopt wel en is waterdicht: Wie kan me helpen om dit op te lossen?
Verder ben ik nog op zoek naar de originele lichtmetalen velgen…
al met al een leuk bakje wat hopelijk van de zomer helemaal open gaat!
Grt. Jasper
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Welkom Jasper.
René Jongejan schreef:Meld je even aan bij het Pluriel-register via .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Mogelijk is er dit voorjaar het vervolg op https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237680/
In dat geval ben je van harte welkom daar met jouw dakprobleem.
Wat leesvoer alvast https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221107
En als laatste, Pluriel schrijf je dus zonder trema.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hallo allemaal!
Ik ben sinds afgelopen dinsdag de gelukkige bezitter van een C4 Cactus. Ik heb veel auto’s gereden, maar bijna allemaal bedrijfswagens.
1ste BMW 316i compact (E36) op LPG. Gekocht in 2007, weggedaan in 2010, ik reed er nog geen 5000km per jaar in.
2de Peugeot 307 sw, diesel
3de Renault Megane ook station diesel
4de Ford grand C-MAx diesel
5de Ford focus active wagon (1l eco-boost bezine, 125pk), maar in november gekregen en februari moeten inleveren vanwege einde dienstverband bij mijn vorige werkgever.
Dus van mijn ontslag vergoeding een C4 gekocht, want we zijn met 4 en wilde wel een ruime auto. Ik keek eerst naar model 2014-2017, maar die had geen WAF (wife acceptance factor) m.a.w. ze vond ‘m lelijk. Dus is het er één van 2018 geworden, nog een jonkie, slechts 2 jaar oud.
Ik heb er heel blij mee. Mooie kleur. Alleen de 16” wielen zijn mij wat aan de kleine kant, had liever 17” gewilt, maar wie weet in de toekomst. De auto heeft een hele lange lijst aan opties, maar blijkbaar konden automatisch inklappen van de buitenspiegels er niet van af . Dat vind ik wel jammer. Is zo iets acgteraf nog wel in te bouwen?
Ook de koppel vanuit stilstand en lage toeren is laag, ben veel meer gewend. Iemand zei dat je dit kunt verhogen met chippen, maar dat moet ik nog even uitzoeken, iemand ervaring mee? Dat was het voor nu, even rond struinen in het forum.
Groetjes,
Toby
Toch maar alvast even voorstellen.
Ik ben Ron en woonachtig in Roosendaal (en voor wat het waard is, het grootste deel van mijn jeugd heb ik in Boskoop gewoond, maar dat is al een hele tijd geleden)
In mijn leven heb ik al heel wat auto’s versleten, een kleine greep uit het assortiment Simca 1100 TI, Simca 1307 en 1510, Citroën GS (die was na 2 maanden al zover doorgeroest..), Opel Manta A (waar zelf een motorblok van een Commodore GS 2800 E ingesleuteld en opgevoerd…. ), Chevy Camaro, Ford Mustang King Cobra, Renault 5, Renault 4, BX GTI, BX GTI 16v, Suzuki Baleno GTX, Audi s4 2.7, Renault Espace enzovoort.
Waarom heb ik me hier dan aangemeld??
Welnu, de Espace III die ik nu heb heeft niet het eeuwige leven (geloof het of niet, maar alles werkt bij de auto) en ben dus zachtjes aan het kijken voor een vervanger, daarbij is ook de Berlingo (1/2) naar boven komen drijven.
Ben me hier dus lekker aan het inlezen over alle eigenaardigheden en mogelijke aandachtspunten, ik heb geen haast, het kan rustig nog een jaar duren voordat er eentje komt, maar beter goed beslagen ten ijs komen toch?
Hallo iedereen op het Citroën-forum.nl,
Ik ben Ed1983, en heb een AX 1.1i First Impression.
Mijn hele leven ben ik woonachtig in de mooie landelijke provincie Zeeland.
Naast het warme hart dat ik het automerk met de Double Chevron toedraag, ben ik ook Peugeot-liefhebber.
Ik heb nog een aantal onderdelen liggen welke ik van de hand wil doen op termijn. Een versnellingsbak van mijn eerste auto een Peugeot 106 1.0i vierbak. Dit past natuurlijk ook op een AX met zo’n motor.
Verder heb ik een dashboardvakje in mijn AX. Dit zou ik graag willen vervangen door een dashboardkastje, dus door een met een klep. Hoe kan dit eenvoudig?
Hopende op een leuke en leerzame tijd op dit forum!
Met een hartelijke groet,
Ed1983
Hallo Allemaal op dit forum
Ik ben TheoMBC 58 jaar en sinds kort lid van dit forum vanwege aanschaf van een zoveelste hands Citroën Xsara Picasso 1.8 16V op LPG uit 2004
Ik heb veel auto’s gehad dus niet merkvast.
Ben ooit begonnen met een Renault 4 en diverse andere merken tussen toen en nu.
Heb ook nog eens een citroën BX 1600 trs gehad dit was aan automaat.
Hele tijd geen auto gehad reed altijd bedrijfswagens maar toen weer eens begonnen met een peugeot 306 station
Toen een golf gekocht echter na 9 maanden was de motor opgeblazen en na wat zoeken deze Citroën Xsara Picasso gekocht.
Ik hoop wat langer plezier te hebben van deze auto
Groeten Theo
Vroeger citroen 1.6 BX automaat
Nu Citroen Xsara Picasso 1.8 16V
Hallo allemaal,
korte voorstelronde.
Bertram, 24 jaar uit Geerdijk.
werkzaam als automonteur bij een garage in Vroomshoop.
ben hier terecht gekocht gekomen omdat wij een hele leuke pluriel in de werkplaats hebben gekregen met een weigerend schuifdak.
heb al veel info gevonden hier op het forum, waarvoor dank!
groeten!
Goedenavond allemaal
bedankt voor het toevoegen op het forum.
Ben Harold 35 jaar oud woon omgeving Oss , heb in Uden jaren lang taxi gereden in een C5 mijn eerste ervaring met citroen en moet zeggen geen verkeerde ervaring. Zelf altijd fan geweest van de Volvo. mijn vriendin rijd op dit moment een xsara break 1.6 uit 2004 wat ook erg fijn rijden vindt.
Hebben een groter gezin met 5 kids daarom ook gaan kijken naar een wat grotere auto , nu heb ik vorige week een C8 3.0 v6 uit 2004 gekocht , fijne grote auto veel ruimte en het zit geweldig .
verder ben ik Installatie monteur verwarming/airco.
hoop dat hier ook wat wijzer kan worden over de C8
nogmaals bedankt en fijne avond verder