patje74 schreef:Welkom marx-7, je had geen betere Jap uit kunnen zoeken! Ik heb laatst een verhaal gelezen over een duitser die zo’n Mazda blok had overgezet in een RO80. Op zich een goede en creatieve oplossing om toch op een degelijke manier in je RO80 te kunnen blijven rijden zonder een wankelmotor op te geven.
Persoonlijk verzoekje; zou je misschien eens wat foto’s kunnen posten van de motorkap-inhoud? (in “ander onderwerp” moet dat wel mogen toch) Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk!
Dat wil ik wel patje, maar dan moet ik ze effe online zetten, mijn website is nog (lang) niet af en daar moeten ze ooit eens bijkomen.
Maar eerlijk gezegd zul je niet zoveel zien want een wankelmotor is een stuk kleiner dan een conventionele motor….zonder de randapparatuur eromheen stelt het eigenlijk niet zoveel voor. 2 kamers, 2 rotors en 1 as en dat is het eigenlijk wel.
Maar ik ga eens zoeken naar een voorbeeld…
gevonden: binnenste van de motor:
zo werkt het: http://www.procarcare.com/includes/content/resourcecenter/encyclopedia/ch08/8FIG9.html
en zo ligt ie onder de motorkap:
De laatste foto is van ‘n 3de generatie RX-7 maar de motor is zowat hetzelfde alleen mis ik een paar turbo’s
Maar genoeg over de RX-7, ik was hier voor mijn Xantia heheh, anders krijgen we dalijk commentaar ops:
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Welkom op het forum ! Ik denk dat als je een beetje handig bent, je met de tips op dit forum een heel eind kan komen.
Schijt aan originaliteit.
welkom
welkom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hoi hoi,
Ik zal me ook ff netjes voorstellen; Ik ben Erik, 33, woon in Sommelsdijk, Ben motor/offroad-gek van geloof .
Ik rij in een 99er Berlingo 1.9D die uit noodzaak aangeschaft is (‘s not my fault, really! ) en nu na 3 jaar en 80000km dus gewoon NIET meer weg KAN om de simpele reden dat ik nog niet zoveel gemak en plezier aan een auto heb gehad!
Ben eigenlijk op dit forum gekomen door Daandus (aanstaande zwager ) en Citroën zat al wel een beetje in het bloed gezien de vele Dyane’s waar ik mee opgegroeid ben.
Groetsels, Ertdus.
Dat klinkt als een nette basis en een goed begin
Welkom op het forum !
Schijt aan originaliteit.
motorgek zeg je? wie is dat niet
welkom
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:motorgek zeg je? wie is dat niet
welkom
Ducatigek toevallig?
ertdus schreef:paso schreef:motorgek zeg je? wie is dat niet
welkom
Ducatigek toevallig?
ik heb een 906
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Goeiendag,
Van de week aangemeld en al twee avonden flink zitten lezen (mooi forum dit!) dus ik zal mij ook voorstellen.
Ik ben Rogier de Haan, 30 jaar, woon in Delft en werk in Gouda als woningbouwdeskundige/adviseur. Pas op latere leeftijd mijn rijbewijs gehaald en nu alweer bijna twee jaar in het bezit van een AX 1.1 plaisir.
Enerzijds ben ik met een AX begonnen vanwege de lage kosten aan benzine en belasting, anderzijds om een beetje handig te worden met knutselen, wat best nodig is met een 14 jaar oude AX
Regelmatig kan ik hier in Delft bij Harry de Eendendokter (zal wel geen onbekende zijn hier bij een hoop 2cv rijders) in een hoekje sleutelen. Begin al steeds handiger te worden Ook al enige tijd actief op het AX forum.
Verder ben ik zwaar Citrofiel en droom ik van een godin voor de deur. Eerst nog sparen…
Hieronder nog enkele linkjes van Citro evenementen waar ik het afgelopen jaar ben geweest: (zitten mooie foto’s tussen )
Groet, Rogier
Groet, Rogier
Hoi Rogier, welkom op het forum ! Erg leuk om te zien dat je al wat actief bent in ‘het circuit’ !
Mijn tip: gooi een draadje open in het AX-deel en vertel daar wat je allemaal aan je AX sleutelt. Daar kan je dan ook om raad vragen.
Schijt aan originaliteit.
paso schreef:ertdus schreef:paso schreef:motorgek zeg je? wie is dat niet
welkom
Ducatigek toevallig?
ik heb een 906
Ikke een AfricaTwin op noppen , twins rules!
goedenavond mensen,ik zal me ook ff voorstellen!
Dennis,46 jaar,bezit op dit moment geen citroën…doch wel miniaturen!
Mijn eerst wagen was….een traction avant!
Een 11BL (sportje)van 1951;daar heb ik zowat zo’n zes jaar mee rondgereden vanaf begin jaren tachtig.
Twee eenden en een mehari volgden.Tenslotte nog twee HY’s.
Daarna andere merken!
Maar….mijn interesse voor t merk citroën is altijd gebleven tot op de dag van vandaag.
Zo chat ik nu nog met een franse citrofiel.
Ik heb trouwens ook een abonnement op het franse “citropolis”.
Ik volg zo’n beetje al t nieuws en de prijzen van de oudere citroëns,de zogenaamde propulsions en de tractions.
Verder zoek ik t een en ander bijmekaar over de TUB en andere modellen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom hier! Maareh… zo veel Citroëns gehad, en dan nu zonder? Wat is er toch aan de hand?
PS ik weet nog een mooie GS te koop staan!
Hallo allemaal,
Ik wil me graag even voorstellen als nieuw forum gebruiker. De meeste 2cv rijders kennen mij wel van het 2cv forum. Ik ben Rob (internetnaam Rollo) en woon sinds 1 jaar in ALmere.
Ik rijd in een 2cv6 club in de Sausss Ente uitvoering. Na jaren van afwachten en alleen maar kijken nu eindelijk sinds april 2005 een eend gekocht. En ik ben er erg blij mee.
Als jullie meer willen weten hoor ik het graag.
O, ja op mijn site houd ik zo’n beetje alles bij wat ik samen met de Eend beleef! Zeg maar een fotolog.