paso schreef:http://www.matramurena.net/ :
met een CX 5 bak?
op de Simca motor?
dan mag je mij vertellen hoe en wat want wil ook wel een 5 bak in mijn Talbot Matra Rancho
Ja, dat is mijn site, sinds 2003 of zo niet meer aangepast ops:
Ha, een Basse-en-Adriaan-auto Er zit een Talbot motor in de Murena 2.2 (van de Talbot Tagora, is met turbo later nog in de Peugeot 505 GTI Turbo en Citroën BX 4TC gebouwd), daar zit een door Matra aangepaste koppeling achter, maar de bak zelf is origineel door Matra van Citroën gekocht. Het was namelijk de bedoeling om er ook een Citroën motor in te zetten (die van de CX20), maar omdat deze motor mede door Renault is ontwikkeld (in Douvrin) en Renault concurrentie vreesde van Matra, mocht die motor niet gebruikt worden.
o ja edit : jij hebt een 2.2 blok en ik een 1.4 (op papier een 1.5 )
zal dus niet gaan die 5 bak
Dat is het probleem niet; de Simca 1.5 is vergroot tot 1.6 in de Murena 1.6 terecht gekomen, daar zit dezelfde bak aan (zij het met een andere eindoverbrenging). Probleem is meer de constructie, de Simca 1100 = Matra Rancho heeft voorwielaandrijving en de motor voorin; de Murena heeft achterwielaandrijving en de motor achterin. De Peugeot 309 (had eigenlijk Talbot Arizona moeten heten) loopt alweer 2 generaties voor op jouw Rancho, dus ik betwijfel of je daaruit de aandrijftechniek kunt overzetten. Maar ik weet niet zoveel van Rancho’s, zelfs op de Simca en Matra clubmeetings zie je ze weinig.
verleden:
mijn vader: Citroën 2CV4 1970, Citroën DS 23 Pallas Mécanique 1972, Citroën C5 Exclusive 2002
zelf gereden: Talbot-Matra Murena 2.2 1981, Citroën C3 1.4 HDi 2002
heden:
Volvo 480 GT 2.0i 1994, Ford Focus 1.6-16V 2008
type 1 van de 309 heeft tot 1989 de Simca motor gehad dus ga ik wel wat struinen op de sloop
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
zal me ook even voorstellen hier
ik ben marco van huizen 32 jaar en woon in hengelo en bezit na vele autos nu een saxo vts 16v
goudgeel van kleur met “banden van pirelli 205/40/16 op oz velgen
open uitlaat systeem van eps compleet en k&n open intake
met chiptuning kom ik op bijna 145 pks. tis een pracht bakkie, stuur genot , snel en belangrijkste van alles, betaalbaar!!
auto histo
opelkadett c
renaut 11 gtx
renault 5 gt turbo
renault 5 gtt
renault 5 gt turbo (evo)
nissan sunny 1.5 automaat
renault 19 16v
renault 19 16v
vw golf3 gti (kwaliteit, maar tijdloos)
subaru impreza gtt 555 (hmm ik mis hem)
vw t4 transporter 2.5 tdi rood
citroen saxo vts 1.6 16v (wil het nu even een paar jaar vol houden
Saxo.. no limits
Ik moet me dan ook nog maar even voorstellen. heb ik nooit officieel gedaan.
Ik ben dus Thijs, en ben lid van dit forum.
Test
Marco een knappe reeks wagens, vooral de R5
welkom
Thijs ook welkom, heb je misschien een foto van jouw wagen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
R5, ook een opron creatie
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
marco,
welkom.
heb je die saxo hier gezien?
kwam ik vorig weekend tegen.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=699&postdays=0&postorder=asc&start=60
das wel een vet bakkie he.. tis zonde om daar in te gaan tieren eigelijk
Saxo.. no limits
(wat een verkrachte kar)
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 19-06-2007
- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Ik lees al een tijdje mee op dit fijne forum, maar heb me vanochtend pas geregistreerd en da’s een mooi moment om me ook maar even voor te stellen.
Ik ben Sander, 37, en momenteel in het trotse bezit van een tweetal CX-en, een HY en een XM. Die laatste (2.0i 16V, 1997) is voor dagelijks vervoer en hij moet binnenkort voor de APK - met een continu brandend ABS-lampje
De CX-en zijn er voor het fijn: een 2000 Super uit 1977 in Bleu Regate(op LPG en met schade, waardoor twee andere kleuren deuren erin), en een 2200 Super C-matic uit ‘76 in Bleu Delta (vandaar). Momenteel wat problemen met de C-matic, dus mocht er nog iemand zijn die me aan onderdelen (of een hele bak) kan helpen, dan hoor ik het graag…..
En dan natuurlijk de HY. Mintgroen, beetje roestig, geweldig! Moet weer een camper worden, maar voorlopig ook uitermate geschikt als busje-voor-alles tijdens de verbouwing.
Groeten uit Stadskanaal!
‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.
Welkom op t forum ,leuke verzameling auto’s
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
Welkom op t forum,zo’n c15 heb ik jaren mee rond gereden op mijn vorig werk oersterk die dingen
Lid van CAMAC - Cercle des Amateurs de Miniatures Automobiles Citroën
beide welkom op HET forum
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:beide welkom op HET forum
Er zijn wel meer fora’s hoor….
Test
moet je mij vertellen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017