hogervp schreef:Welkom hier Henry.
Mooie serie auto’s heb je gehad! Veel succes met de Xantia.
Patrick
Alleen die Opel, ik snap hem niet….
Welkom.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Welkom hier Henry.
Mooie serie auto’s heb je gehad, behalve die Slopel! Veel succes met de Xantia.
Patrick
zo beter??
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zal ik mij ook even voorstellen.
Mijn naam is Harry (51) en sinds begin mei weer in het bezit van een Citroen. Deze heb ik hekocht met een kapotte klep. Hij rijd op gas (G3) en heeft nu 362.456 gelopen. In die maanden dat ik hem heb is de km teller al 10.000 opgelopen
Het is een ZX 1.8i Avantage Break.
Remmerij en kop heb ik vervangen alsmede een paar slangetjes en de bobiene. Ik ben blij dat ik weer Citroen rij
Vroeger ben ik begonnen met een 2cv4, Adriane, GS, Gsa met Qtronic, CX, CX TD, CX TD Break, BX Break en heb ook nog een poosje in een DS gegreden.
Altijd zelf gesleuteld aan mijn wagens en nu doe ik het samen met mijn zoon. (hij iets meer dan ik )
De ZX heeft veel km maar hij ziet er goed uit en is een harde auto, natuurlijk is het de buitenkant te zien dat het een auto uit 1996 is maar dat geeft niet.
Groetjes Harry
Harry welkom.
Ook mijn Berlingo met 230000 op de klok heeft de gebruikssporen en soms denk ik daar moet ik eens iets aan doen.
Maar dit is gewoon een gebruikskar (ook op Lpg), blijven de mensen met slechte gedachen er misschien wat makkelijker vanaf…
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Welkom hier, een LNA, dat zijn hele leuke karretjes man! Veel plezier ervan en wij zijn niet vies van foto’s.
Hallo, ik ben Peter, 32, en ik ben nieuw hier.
Ik heb een Citroen picasso gekocht. Zaterdag ga ik mijn Picasso uit 2003 ophalen.
Het is een 1.8i16v differance uitvoering en het is een plaatje.
De auto is grijs, en met zijn trekhaak lijkt het op een muis (ja vraag maar niet verder )
Ik woon in Zuid limburg waar ik mijn vriendin Desiree heb ontmoet jaren terug.
Ik ben bijna 2 meter en de picasso bied een lekkere zit en ik vind het een hele leuke auto.
Citroën ken ik natuurlijk als autoliefhebber, en nu heb ik er ook 1.
Heb ooit geprobeerd om een XM (zo’n grote) te kopen maar die bleek erg rot. Verder heb ik bij mijn vorige buren 28 jaar lang tegen van allerlei citroëns aangekeken.
Ik hoop dat ik er plezier van heb.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Hallo,
Alhoewel ik ondertussen al een tijdje lid ben van citroën-forum.nl heb ik eigenlijk nog nooit gepost. Dit lijkt mij een mooi moment om daar mee te beginnen en zal me daarom eerst voorstellen.
Ik heb op dit moment een Xsara 1.6-16v uit 2003. De Xsara vind ik echt een fantastische auto. Comfortabel, maar toch goede rijeigenschappen, goede prestaties en een mooi model (zeker de ph2). Mijn vorige auto was een Saxo 1.1 (lucifer rouge) welke ik heb ingeruild tegen deze Xsara, een behoorlijke vooruitgang zoals je begrijpt. Ik heb ondertussen ongeveer 40.000 km gemaakt met de Xsara. Ik heb er andere velgen onder gezet, niets overdreven, maar smoelt gewoon ff leuker dan de standaard wieldoppen, verder is hij (behalve audio) nog helemaal origineel. De auto is zo mooi genoeg vind ik persoonlijk (ik heb de voorbumper met mistlampen waardoor hij net ff sportiever oogt van voren).
Nou, dat was het wel zo,n beetje. Ik zie jullie op het forum!
1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Welkom
De vooruitgang van een Saxo naar een Xsara type 2 ken ik, dat is zeker een prima stap
Dag allemaal,
Mijn naam is Ger Sevink, op 26 juli 2008, mijn verjaardag heb ik een 2cv6 special uit 1982 van mijn echtgenote Jos cadeau gekregen.
Hoe zich dat allemaal buiten mijn gezichtsveld heeft kunnen afspelen wil ik later wel uitleggen. We zijn beiden uit het werkzame leven dmv, FLO en pensionering. We wonen gedeeltelijk in Amsterdam en hebben sedert 15 jaar een boerenwoning met veel tuin en water in de Champagnestreek waar we rest van onze tijd als we niet in Amsterdam zijn doorbrengen.
Onze Rosaly want zo heet ze, komt uit een aanliggend departement (55)
en heeft een nieuw frans kenteken voor ons departement (51) gekregen.
Rosaly blijft in Frankrijk en heeft ons toch al erg plezierige verblijf in Bassuet zo heet het dorp (google earth) met nog een extra dimensie, namelijk het toeren door de wijngaarden van de Champagne, uitgebreid.
Tot zover.
Groeten,
Ger Sevink
.
Welkom,en veel plezier met je mooie cadeau.
Je mag ons altijd verassen met foto’s.
Rik
Totaal aantal Berichten: 479
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Hoi luitjes,
Ik ben Ed uit Groningen, 32 jaar en zelfstandig binnenschipper.
Ik glij in een donker grijze C5 Break HDI 110 Ligne Prestige van 2003, waar ik erg tevreden mee ben. Deze wagen heb ik vanaf juni vorig jaar.
In het verleden heb ik ook een Acadiane en een BX Deauville gehad, welke mij ook zeer goed bevallen zijn.
Ik ben alleen nooit zo merk-trouw geweest en heb al van alles gereden.
Maar nu ben ik dus weer terug bij Citroën, een lekker eigenzinnig merk, dat past wel bij mij. :p
Er staat nog een uitbreiding van mijn “wagenpark” op de planning in de vorm van een GS, maar dit is nog niet 100% zeker! Wel dat het een GS word, alleen weet ik nog niet wanneer… ops:
Tot zover mijn voorstel-post.
Groeten, Ed
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom bijna naamgenoot
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Ik ben nieuw op de site en zal me dus even voorstellen:
Ik rij al sinds 1980 2cv. Toen nog als dagelijks voertuig maar nu als hobbyauto. Sinds 1987 HY rijder, mijn huidige HY kocht ik in 1991.
Voor het dagelijks vervoer heb ik sinds mei/08 een Berlingo, na daarvoor 4 BX’en en 2 GSA’s te hebben gereden.
Verder zijn er tussendoor nog wat Eenden, Dyane’s en Méhari’s voorbijgekomen, want mijn (inmiddels overleden) vrouw was ook helemaal gek van Het Merk
We zijn ook actief geweest in het bestuur van verschillende Citroënclubs in de jaren ‘90. Mijn vrouw is zelfs de mede-oprichter geweest van Méhari Club Nederland!
Inmiddels is een droom uitgekomen: Ik heb een grote hobby-schuur betrokken waar een woning bij zit Ik kan eindelijk dichtbij huis sleutelen!
En dat is wel nodig want na de restauratie van mijn origineel nederlandse 2cv SPOT uit 1976 is de beurt nu aan mijn HY van 1967.
Ik heb er van 1991 tot 2003 jaarlijks vele vakanties en uitstapjes mee gedaan. Toen sloeg de APK toe en ging hij ‘even’ op stal. Nou dat ‘even’ is dus 5 jaar geworden. Ik zal dus moeten beginnen de remmen weer gangbaar te maken.
Nog nooit dit topic gezien ops:
Maar ik zal me toch alsnog even voorstellen.
Ik ben Martijn van Breden.
Woon8ig in Haulerwijk (provinicie friesland, 1 km rijden en ik ben in groningen, 1 km rijden en ik ben in drenthe!)
Van jongs afaan door mijn vader met het welbekende Citroënfirus besmet. Citroën begon bij mij te leven bij de aankoop van onze 2CV in 2000, op 7 jarige leeftijd.
Ik ben nu 15 jaar, met een maandje 16 dus nog 25 maanden wachten…
Nu al in het bezit van een prachtige donkergrijze Citroën BX 19 GTi met 50.000 km op de teller en met optionele ABS!
Hebben we uit België gehaald en zetten we op kenteken met 2 jaartjes.
Vind alle citroën’s eingenlijk wel mooi.
Wat ik het allermooist vind is een Citroën DS cabriolet, 2de neus met dubbele koplampen in het rood. Ik weet, ik zal deze auto nooit bezitten.
Dus even reeël blijven. Ga strakt eerst lekker in mijn BX sturen.
Zal mijn BX niet zo snel weg doen. Alleen maar voor een mooie BX Sport of een mooie Visa Chrono. Hieronder staan ook mijn vader zijn auto’s vermeld…
Ik houd nu maar op, ook al kan ik nog wel uren doorlullen!
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Een nieuw gezicht uit Rotterdam, 36 jaar oud en al een aantal Citroëns (zakelijk) gereden waaronder Xsara Break en C4. Ook wel eens vreemd gegaan met een Peugeot, maar das iig ook Frans
Nu ben ik op zoek naar een BX of een Xantia. Eigenlijk het liefst een BX! Dus als je een mooie weet in de omgeving Rotterdam….
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1