Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als je oude deuren in een nieuwe wil zetten moet je ook de B en C stijl vervangen… Slotvangers en sloten zijn anders… Ze rotten overigens even hard.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bassman schreef:Zeg Ufuk, ik heb nog eens bij de foto’s van die blauwe DSpécial gekeken, maar ik kan eigenlijk niet goed zien of de deuren nou inliggende of er op liggende deurklinken hebben. Een ‘72-er hoort inliggende klinken te hebben. Als-ie deuren met een opliggende klink heeft, bestaat de mogelijkheid dat de deuren door oudere typen vervangen zijn. Dat hoeft geen probleem te zijn (de oudere DS-en hebben beter plaatwerk dan de nieuwere typen), maar het kan er wel op duiden dat de wagen een keer helemaal gespoten is. Ook dat hoeft geen punt te zijn. Je kunt trouwens de kleurcode checken op het ronde blikken plaatje onder de motorkap, tegen het schutbord; daar staat een"AC” code op.
De deuren hebben alle 4 opliggende deurklinken. Dat was mij achteraf ook opgevallen. Zou hij dan ze alle 4 vervangen hebben?..?
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Of het is een late 69er of vroege 70er met een ander kentekentje erop…..Gebeurt wel om de RDW te omzeilen…
ops: ops:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
heren, we hebben het toch over die auto op autotopper.nl ? de ds 23 pallas mecanique carburateur snoek uit 1974 ?
Wat ik op de plaatjes kan zien heeft hij toch verzonken deurgrepen ? of zijn mijn ogen net zo als de achterdeur van mijn madam aan vervanging toe ?
wat zit daar trouwens allemaal aan het dashbord ? bij de beschrijving staat de auto zit bom en bom vol, iemand enig idee wat ermee wordt bedoeld ?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nee ufuk wil die blauwe kopen op pag. 2.
die van auto topper heeft Airco. dat is zeldzaam. getint glas niet. Rondom getint glas in nieuw staat is wel een paar honderd waard.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Of het is een late 69er of vroege 70er met een ander kentekentje erop…..Gebeurt wel om de RDW te omzeilen…
ops: ops:
Aha. Waren de late 69ers of de vroege 70ers dan wel verkrijgbaar in een Dspecial uitvoering???
Ik ben nu niet thuis, anders had ik in mijn Favorieten een site staan met bouwjaar en bijhorende engine…
nee ufuk wil die blauwe kopen op pag. 2.
Klopt!
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat waren ze. nieuwe neus, oude klinken. Overgangs modellen. Ik heb een ID gehad met nieuwe neus maar verder alles oud. ( dash, klink, enz.)
Was 1969. De Id werd daarna D-special. of D-super. Is dus eigenlijk een ID dus met hangend rempedaal ipv remknop.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dr is een hangend rempedaal, en het laatste dashboard, met het oude stuur…
Is het minder asl dit het geval zou zijn????
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Ufuk schreef:Dr is een hangend rempedaal, en het laatste dashboard, met het oude stuur…
Is het minder asl dit het geval zou zijn????
Nou nee, het een is niet “minder” dan het ander. Een gewoon rempedaal duidt inderdaad op een ID of DSpecial of DSuper. Het laatste type dashboard in combinatie met het “oude” stuur en ook de portieren met opliggende klink sterken mij in de overtuiging dat het dan -als alles origineel is- zeker GEEN ‘72-er kan zijn, maar dat het een ouder bouwjaar moet zijn. Ik heb zelf een ‘72 DSpécial gehad die -op de kleur na- volledig origineel uit Frankrijk kwam.
“Minder” kunnen hooguit de prestaties van de motor zijn, omdat de DS-en en ID’s in de loop der jaren uiteraard steeds opgewaardeerd werden. Maar eerlijk gezegd zou ik die afweging als een van de laatsten op mijn lijstje hebben staan. De algehele kwaliteit en praktische bruikbaarheid zouden voor mij hoger scoren dan het feit dat bijvoorbeeld een ‘72-er een iets opgewaardeerde motor ten opzichte van een ‘70-er heeft. Ik zou er wel achter proberen te komen wat nou het bouwjaar is. Als het goed is, staat dat op het NL-kenteken (datum 1e toelating o.i.d.). Als er nog een originele “carte grise” bij de auto is (de Franse kentekenpapieren) heb je helemaal geluk.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
bogaard77 schreef:Of het is een late 69er of vroege 70er met een ander kentekentje erop…..Gebeurt wel om de RDW te omzeilen…
ops: ops:
Dat gaat niet op, hoor. Auto’s van voor 1973 die ingevoerd worden krijgen een zogenaamd oldtimerkenteken. Voor het verstrekken van het kenteken maakt het dus niet uit of de snoek van ‘72 of van ‘70 is. In beide gevallen heeft (had) de auto recht op een DE, DH, etc-kenteken. Auto’s van na 1973 lopen mee in de reguliere kentekenadministratie. Dus een ‘74-er DS zou bijvoorbeeld iets van 74-PL-DS kunnen krijgen.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Ufuk schreef:Dr is een hangend rempedaal, en het laatste dashboard, met het oude stuur…
Is het minder asl dit het geval zou zijn????
Nou nee, het een is niet “minder” dan het ander. Een gewoon rempedaal duidt inderdaad op een ID of DSpecial of DSuper. Het laatste type dashboard in combinatie met het “oude” stuur en ook de portieren met opliggende klink sterken mij in de overtuiging dat het dan -als alles origineel is- zeker GEEN ‘72-er kan zijn, maar dat het een ouder bouwjaar moet zijn. Ik heb zelf een ‘72 DSpécial gehad die -op de kleur na- volledig origineel uit Frankrijk kwam.
“Minder” kunnen hooguit de prestaties van de motor zijn, omdat de DS-en en ID’s in de loop der jaren uiteraard steeds opgewaardeerd werden. Maar eerlijk gezegd zou ik die afweging als een van de laatsten op mijn lijstje hebben staan. De algehele kwaliteit en praktische bruikbaarheid zouden voor mij hoger scoren dan het feit dat bijvoorbeeld een ‘72-er een iets opgewaardeerde motor ten opzichte van een ‘70-er heeft. Ik zou er wel achter proberen te komen wat nou het bouwjaar is. Als het goed is, staat dat op het NL-kenteken (datum 1e toelating o.i.d.). Als er nog een originele “carte grise” bij de auto is (de Franse kentekenpapieren) heb je helemaal geluk.
Dat is voor mij ook belangrijker! Qua vermogen is het natuurlijk mooi als je meer hebt, maar wat heb je aan het vermogen als je bovengenoemde 2 punten niet hebt?
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Trouwens, is er iemand hier op het forum, die uit / uit de omgeveing van Hoofddorp / Amsterdam komt???????
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Ufuk schreef:Trouwens, is er iemand hier op het forum, die uit / uit de omgeveing van Hoofddorp / Amsterdam komt???????
...en die DS rijdt, bedoel je bijvoorbeeld?
Erik Wijngaarden in Heerhugowaard misschien? (sorry als ik voor mijn beurt praat, Erik )
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bassman schreef:Ufuk schreef:Trouwens, is er iemand hier op het forum, die uit / uit de omgeveing van Hoofddorp / Amsterdam komt???????
...en die DS rijdt, bedoel je bijvoorbeeld?
Erik Wijngaarden in Heerhugowaard misschien? (sorry als ik voor mijn beurt praat, Erik )
erik is nog weg…..