Nou, ik dacht er misschien aan:
Of ik met een DS-kenner dit weekend kom afspreken om in Hoofddorp de auto te inspecteren bij daglicht... En na afloop natuurlijk op een drankje trakteren.
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Tom Duckpower schreef:
erik is nog weg…..
Inderdaad, even vergeten…... ops:
Zou-ie een DS aan het ophalen zijn?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Rob van Loo schreef:Almere…..Hoezo?
Nou, ik dacht er misschien aan:
Of ik met een DS-kenner dit weekend kon afspreken om in Hoofddorp de auto te inspecteren bij daglicht... Die weet er tenslotte wat meer af dan mij!
En na afloop natuurlijk op een drankje trakteren.
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bassman schreef:Dat gaat niet op, hoor. Auto’s van voor 1973 die ingevoerd worden krijgen een zogenaamd oldtimerkenteken. Voor het verstrekken van het kenteken maakt het dus niet uit of de snoek van ‘72 of van ‘70 is. In beide gevallen heeft (had) de auto recht op een DE, DH, etc-kenteken. Auto’s van na 1973 lopen mee in de reguliere kentekenadministratie. Dus een ‘74-er DS zou bijvoorbeeld iets van 74-PL-DS kunnen krijgen.
Stel je hebt een verrotte 72er met NL kenteken en je haalt een 69er uit frankrijk.
Klust het chassis nr over en klaar. sloopt de 72er en rijdt zonder dat de 69er rdw gekeurd is door…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Bassman schreef:Dat gaat niet op, hoor. Auto’s van voor 1973 die ingevoerd worden krijgen een zogenaamd oldtimerkenteken. Voor het verstrekken van het kenteken maakt het dus niet uit of de snoek van ‘72 of van ‘70 is. In beide gevallen heeft (had) de auto recht op een DE, DH, etc-kenteken. Auto’s van na 1973 lopen mee in de reguliere kentekenadministratie. Dus een ‘74-er DS zou bijvoorbeeld iets van 74-PL-DS kunnen krijgen.
Stel je hebt een verrotte 72er met NL kenteken en je haalt een 69er uit frankrijk.
Klust het chassis nr over en klaar. sloopt de 72er en rijdt zonder dat de 69er rdw gekeurd is door…
Brr.. zover had ik nog even niet doorgeredeneerd
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Rob van Loo schreef:Ik denk dat je altijd een bepaald risico neemt als je zoiets aan wil schaffen…helemaal safe ga je nooit.
Ik ben het daar helemaal mee eens, Rob.
@ Ufuk: Ook ik wil je best van dienst zijn, maar ook ik heb zaterdag al verplichtingen en bovendien, Apeldoorn-Noord Holland is me toch net iets te veel van het goede. Al begrijp ik je twijfel helemaal. Ik had eind ‘92 precies hetzelfde toen ik naar “mijn” ‘72-er DSpécial ging kijken. Die kwam alleen bij een bijzonder Citrofiele garagehouder weg en de herkomst van de auto was min of meer bekend. Tja, ik weet niet of je met die overpeinzingen geholpen bent
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik zit nu met een verzekeringsprobleem. OVHV is perfect, het enige wat een obstakel is is dat ze het vast-tarief hanteren, dus maximaal 10.000 km per jaar. Terwijl ik wel de 20.000 zal en wil halen. GIO biedt de mogelijkheid het bonus/malus-tarief te hantere, maar, hier is mijn leeftijd het grootste obstakel.
Ik had een (aardige) meneer aan de lijn bij OVHV, die vertelde mij dat ik misschien bij GIO een van mijn ouders als eigenaar op zou kunnen geven, ik zou dan degene zijn die er regelmatig in rijd. Ik vraag me of dat helemaal waterdicht zou blijven…
Voor nu kan ik geen verzekeraar vinden…
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja dat werkt . Zoek een vriendin / tante/ huisvrouw in noord groningen die de ds op haar naam zet. Dat is het goedkoopst. Jij rijdt maar dat weet iemand…
Kijk even in dat andere draadje van yellowsub : ds die weg mag voor 1000 euro. scheelt weer 750…
hoi
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Groningen? Waarom is het daar goedkoper? Ik ben dan bang dat ze moeilijk gaan doen als ik iets uitgekeerd wil krijen, en ze dan gaan vragen wie er op dat moment reed….
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Ufuk schreef:Groningen? Waarom is het daar goedkoper?
Stil en verlaten, minder verkeer, minder criminaliteit, you name it
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ede? Das ook best stil, en minder crimineel dan het ooit was…. Als het op deze manier zou gebeuren, dan dank ik dat ik een beroep op mijn moeder zou doen.
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Iets kopen
Ufuk,
laat je niet gek maken met adviezen over verzekeren via Groningen enz. Via ouders verzekeren kan wel voordelig uitpakken. Ook een maximum kilometrage moet je je niet al teveel van aantrekken. Een beperkte overschrijding zal geen probleem zijn en anders is daar technisch nog wel wat op te verzinnen. De kabel naar de snelheidsmeter/kilometerteller valt af en toe “spontaan” uit de versnellingsbak.
Intussen staat bij jou ongeveer op de hoek bij Minke Klinkenberg een DS23 te koop. Heb je vast al gezien op marktplaats.nl. Kun je allicht eens gaan kijken. Weinig informatie, maar dat stuur hoort volgens mij niet in een Pallas. En daar begint het gelazer weer. Zo’n wagen hoeft niet origineel in uitvoering te zijn, maar het geeft wel aan of de vorige eigenaar met zorg omgegaan is met zijn bezit. Liever een originele uitvoering met “gebruikssporen” dan een allegaartje. Mijn gevoel zegt dat, wat bogaard77 ook al aangaf, het aanbod van yellowsub in “Te koop” zo gek niet is. Een DS20. Technisch goed te behappen. Gewoon bellen: Bart in Breda 06 24512147. Kun je voor een prikkie kennis maken met het DS-rijden (en -sleutelen).
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Als ik zo lees wat er volgens Minke (Hilgenberg trouwens) sowieso al aan die DS23 moet gebeuren, lijkt me op afstand -en ook niet meer dan dat- het aanbod van die blauwe interessanter. En zeker voor de 2950 euri die meneer Hilgenberg er voor vraagt. Als ik zie wat-ie er, gezien de staat van de auto voor durft te vragen, is mijn DSpécial vorig jaar het koopje van de eeuw geweest voor de nieuwe eigenaar. Ik zou er op voorhand niet warm voor lopen, maar je kunt altijd gaan kijken natuurlijk….
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik had om foto’s gevraagd… Maar hij geeft zelf al aan dat de auto eerst rijdende gemaakt moet worden. Wat betreft de verzekering sta ik dus voor 2 keuzes:
Of ik verzeker mij bij GIO en geef mijn ouder op als eigenaar, of ik verzeker me bij OVHV en verzin wat met de kilometrage…
Nothing to do to make it more beautiful, because it’s already is…
Ufuk schreef:Ik had om foto’s gevraagd… Maar hij geeft zelf al aan dat de auto eerst rijdende gemaakt moet worden. Wat betreft de verzekering sta ik dus voor 2 keuzes:
Of ik verzeker mij bij GIO en geef mijn ouder op als eigenaar, of ik verzeker me bij OVHV en verzin wat met de kilometrage…
Dat laatste zou ik zelf niet gokken, maar ja…
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville