Ik heb vandaag opgemerkt dat bij het “aandraaien” van het contact een vreemd geluid uit de motorruimte kwam…komt volgens mij ergens bij de bougies vandaan…
Ik ben niet echt een Xsara techneut en zou dus ook niet echt weten wat het is of het op te lossen….
Het is trouwens een Xsara 1.6 Berline uit 2000.
Greetz,
Daniel
Re: Vreemd geluid in motorruimte
Krausus schreef:Ik heb vandaag opgemerkt dat bij het “aandraaien” van het contact een vreemd geluid uit de motorruimte kwam…komt volgens mij ergens bij de bougies vandaan…
Ik ben niet echt een Xsara techneut en zou dus ook niet echt weten wat het is of het op te lossen….
Greetz,
Daniel
Het is wel erg vaag wat je zegt,
Kun je niet wat meer in detail treden?
Huidig: Xsara 1.6 Coupe Ligne Prestige 1999
Verleden: Xsara 1.4 5d Ligne Prestige 1998, Saxo 538 Sport 1999, Xantia 20i 16V 1993, BX 16V 1988, BX 1.6 TRi 1990, BX Sport 1986, CX Prestige 1984
Re: Vreemd geluid in motorruimte
Krausus schreef:Ik heb vandaag opgemerkt dat bij het “aandraaien” van het contact een vreemd geluid uit de motorruimte kwam…komt volgens mij ergens bij de bougies vandaan…
Greetz,
Daniel
klinkt als het zelfde probeem als bij mij. bij mij is het de brandstofpomp
controleer het nog eens als he de rechter achterzitting open hebt staan ( daaronder zit je pomp) draai het contact om en luister of het daar van daan komt. heb de dealer geinformeerd hier over. bij hun kost het 300 euro. heb er nu 1 besteld 2e hand met 3 maanden garantie voor slechts 88 euro. mischien bij jou het zelfde probleem
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Het ratelende geluid mwwrrrrrrrrrrr geluidje komt mogelijk van de brandstofpomp.
Ik heb het zelf ook gehad en verholpen. Als je de achterbank rechts opklapt kan je een rond dekseltje weghalen. Daarna zie je de pomp, druk daar maar eens op ???? zal je een krakend geluid horen.
Als je het contact aanzet pomp de brandstofpomp de brandstof op druk de brandstof pomp resoneert dan even in zijn huis.
Brandstofpomp hoef niet vervangen te worden
Haal de leidingen en de stekkerlos [ alle bajonet ] en tik voorzichtig de kunststofring los. Haal voorzichtig de pomp uit de tank, druk de brandstofpomp een beetje aan, beter in zijn huis en monteer het geheel weer. Wel voorzichtig met de vlotter.
Breng daarna de ring weer aan met wat wit vet of vasaline, hier ook om trilling, bijgeluid te voorkomen.
En voilla ............ opgelost.
Ron.
Dit kan goed mogelijk zijn, we hadden zelf ook last van een soort gerammel, oorzaak was een hitteschild die boven de uitlaat van achter naar voor zit. Deze zitten met schroeven vast, die ook wel eens los gaan. Doordat de auto even wat trilt bij starten rammelt deze hitteschild.