Is dat metalen of plastic ‘ding’ dat naar je motorblok toe loopt.
Ziet er ongeveer zo uit:
Hier loopt dus de buis vanuit je injectiehuis naar toe, of hier zit je injectiehuis aan vast.
Inlaatspruitstuk is het onderdeel dat je mengsel verdeeld over de cilinders en is 1 van de meest opvallende dingen als je je motorkap open trekt. Bij mij is het ding van zwart plastic met een groot Citroen logo erop. Best aardig om te zien.
Aan de achterkant van je motor zit een ding dat er bijna hetzelfde uit ziet, is alleen bruin van roest en dat is je uitlaatspruitstuk.
Bij mij is het ding van zwart plastic met een groot citroën logo erop. Best aardig om te zien.
Aan de achterkant van je motor zit een ding dat er bijna hetzelfde uit ziet, is alleen bruin van roest en dat is je uitlaatspruitstuk.
Bij de 1.4i motor uit 1992 is het andersom, inlaatspruitstuk zit aan de achterkant (tegen het schutbord) en is van Aluminium.
Uitlaatspruitstuk is inderdaad bruin van de roest en zit aan de voorkant, voor de radiator en loopt onder de motor door naar het uitlaatsysteem.
bij TU-motoren(1.4en 1.6) zit de inlaatspruitstuk aan de achterkant en de uitlaatspruitstuk aan de voorkant
bij de XU-motoren( de rest) zit nou net anders om,
het spruitstuk hierboven is volgens mij van een XU10J4RS (zx 16v/xsara vts /306gti (167pk))
ik en zx-cruiser hebben het grote plastice spruitstuk(XU10J4)zie foto bij zx-cruiser
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Gisteren alles gelijk even doorgelopen, geen rare dingen te vinden. Was ook niet zo gek, want de motor startte gisteren gewoon elke keer…
Ook gelijk de 1ste keer. Tja en dan is het moeilijk om alles te controleren op fouten he?
Afijn vanmorgen vol goede moed naar beneden en ja hoor weer niet starten!!! Toch 1 voordeeltje nog, kan ik vandaag weer even fout zoeken
Giel
bij TU-motoren(1.4en 1.6) zit de inlaatspruitstuk aan de achterkant en de uitlaatspruitstuk aan de voorkant
Alleen de 1.1 en 1.4 zijn TU-motoren, de 1.6 is van de XU familie.
De sloop-ZX (1.6) had de uitlaat ook aan de achterkant zitten.
Wat is eigenlijk makkelijker sleutelen, de uitlaat aan de voor of achterkant :
Ik denk dat het voor sleutelen niet zo heel veel uit maakt….. Bij mij zijn de spruitstukken te groot, en zit er van alles onder. Als ik dan wil klussen moet inlaatspruitstuk er wel eens af. Wordt je niet echt vrolijk van.
Maar goed, dat geld ook voor accu, accubak en luchtmassameter. Als je op zoek bent naar een storing staan die dingen ook standaard naast je auto…
ZX1.4i schreef:bij TU-motoren(1.4en 1.6) zit de inlaatspruitstuk aan de achterkant en de uitlaatspruitstuk aan de voorkant
Alleen de 1.1 en 1.4 zijn TU-motoren, de 1.6 is van de XU familie.
De sloop-ZX (1.6) had de uitlaat ook aan de achterkant zitten.Wat is eigenlijk makkelijker sleutelen, de uitlaat aan de voor of achterkant :
dat kan ook , in ieder geval je ziet het gelijk,
heb je in de ZX ook de 1.1
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
Ja die zit er blijkbaar ook in…had ik in een ander draadje ook al gevraagd. Nooit in nederland gezien!
http://occasions-particuliers.caradisiac.com/citroen-zx-0-1166669.htm
Hard werken voor zo’n 60 pk motortje!
Citroën ZX 1.4i, Citroën ZX 1.9 Volcane, Citroën ZX 1.6i Aura. Nu tijdelijk even een Panda (sorry!) tijdens het sparen voor een nieuwe Citroën….
Met een Panda lacht iedereen je uit! (of…hoe ging die slogan ook alweer?)
Juistem, is een MI16 inlaat spruitstuk.
En waar het om begonnen is:
Linksonder zie je een rond ding met een vleugelmoer achtig uiterlijk.
Deze zit op de injectierail.
Hierop gaat bij de multipoint motoren een hoge drukslangetje naar het inlaatspruitstuk, welke op de foto overigens nog gemonteerd zit.
Sommige single points hebben een soortgelijk idee om de benzine aan te zuigen, ziet er overigens wel wat anders uit omdat je dan geen injectierail hebt….