Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
ik heb op de sloop BX Millesime stoelen kunnen scoren voor in mijn eend.
Ik ben nu alleen erg benieuwd wat deze uitvoering precies inhoudt en of dit nu echt een zeldzame uitvoering is ofzo. Of valt dit wel mee.
Wie o wie kan mij meer over deze uitvoering vertellen. Ik zag dat de Xantia ook zo’n uitvoering heeft.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Volgens mij weet ik het antwoord al. De Millesime is de Franse uitvoering van de Chic.
De stoelen en rest van het interieur zijn hetzelfde.
De rest van de foto’s komt ook overeen:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=34787
Is de Chic een speciale uitvoering ofzo. In de carbase van autoweek.nl kan ik hem namelijk niet terugvinden.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Re: BX Millesime
punky schreef:ik heb op de sloop BX Millesime stoelen kunnen scoren voor in mijn eend.
Ik ben nu alleen erg benieuwd wat deze uitvoering precies inhoudt en of dit nu echt een zeldzame uitvoering is ofzo. Of valt dit wel mee.
Wie o wie kan mij meer over deze uitvoering vertellen. Ik zag dat de Xantia ook zo’n uitvoering heeft.
zoals in de vorige post al wordt gezegd is het een speciale uitvoering… ik GELOOF (maar weet het dus niet zeker) dat de Millesime nooit in nederland geleverd is, maar dat weet ik helemaal niet zeker. Ik dacht dat millesime alleen in frankrijk geleverd was, net zoals de Chic een specifiek nederlandse uitvoering is.
Wel weet ik dat de Millesime met verschillende motoren leverbaar was, in tegenstelling tot de Chic.
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Je hebt in ieder geval heeeele mooie stoeltjes :kroon
De Millesime is in Frankrijk en ook in Belgie geleverd, alhoewel in België deze in 1992 en 1993 ook nog als Biarritz is verkocht. In Duitsland stond het model bekend als “Top” en de Nederlandse uitvoering was de Chic. In Italie is deze uitvoering ook geleverd, maar de naam weet ik niet, zou ook ‘Top’ kunnen zijn geweest.
Qua motoren was bijna alles wel leverbaar, maar niet in elk land
NL: 1.6i kat
België: 1.4 Carb / 1.4i kat / 1.9d / 1.8td
F: In ieder geval de 1.9d / 1.8td / 1.9 carb.
D: iig de 1.6i kat / 1.9i monopoint kat
I: iig de 1.4 TU (qua gehoor van de motor), waarschijnlijk met carbs.
kleuropties:
NL: alleen Gris Dolmen
B: Gris Dolmen, Sable Phenicien (iig in de folder), Bleu Saphir (op de millesime, biarritz weet ik niet)
D: iig Gris Dolmen, Bleu Saphir
F + I: iig Gris Dolmen.
Ook waren per land wel of niet opties als ABS en Airco mogelijk.
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Waarin verschilt deze uitvoering dan precies met het standaard model???
Welke assecoires zitten er dus extra op, behalve dan luxere stoelen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Waarin verschilt deze uitvoering dan precies met het standaard model???
Welke assecoires zitten er dus extra op, behalve dan luxere stoelen.
Volgens mij de elektrische ramen. En de centrale deurvergrendeling.
rb schreef:NL: 1.6i kat
België: 1.4 Carb / 1.4i kat / 1.9d / 1.8td
F: In ieder geval de 1.9d / 1.8td / 1.9 carb.
D: iig de 1.6i kat / 1.9i monopoint kat
Dit is zo’n Duitse BX 19i Top. Hij reed heerlijk (had ook maar 101.000 km op de teller, enneh… hij is te koop):
rb schreef:kleuropties:
NL: alleen Gris Dolmen
B: Gris Dolmen, Sable Phenicien (iig in de folder), Bleu Saphir (op de millesime, biarritz weet ik niet)
Bleu Saphir is in België ook als kleur geleverd op de Biarritz. Dit is zo’n blauwe Biarritz Turbo Diesel met…68.000 km op de teller:
rb schreef:D: iig Gris Dolmen, Bleu Saphir
F + I: iig Gris Dolmen.
In Frankrijk is de Millésime ook geleverd in Sable Phénicien:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
worb80 schreef:
rb schreef:kleuropties:
NL: alleen Gris Dolmen
B: Gris Dolmen, Sable Phenicien (iig in de folder), Bleu Saphir (op de millesime, biarritz weet ik niet)Bleu Saphir is in België ook als kleur geleverd op de Biarritz. Dit is zo’n blauwe Biarritz Turbo Diesel met…68.000 km op de teller:
wow dat is een erg mooi blauw kleurtje
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Mooi ding!!!
Ruilen ze hem in op een Slo-opel Vectra???
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:Waarin verschilt deze uitvoering dan precies met het standaard model???
Welke accesoires zitten er dus extra op, behalve dan luxere stoelen.
* GTI-interieur met grijzige velours bekleding
* Electrische ramen vóór + CV met AB
* Elektrische spiegel rechts
* 3 spaaks (GTI) stuurwiel
* Bumpers en stootstrips (type TZI, dus dik) in carrosseriekleur gespoten, bumpers met chroominleg
* achterspoiler
Per land waren er nog extra’s standaard gemonteerd, zoals:
NL: stuurbekrachtiging (dit zat normaal niet op handgeschakelde 16’s, ook de 16 TZI had het niet standaard)
B: de TD-uitvoering had standaard een electrisch schuifdak
Dit type hangt dus tegen de TZI aan, er ontbreekt wat en er zit wat extra’s bij. Prijstechnisch was er in NL en B weinig verschil tussen de ‘Millesime’ & de ‘TZ’-modellen.
@ wouter: tnx for the pic’s ter illustratie. Is die TD met 68K ook te koop?
rb schreef:@ wouter: tnx for the pic’s ter illustratie. Is die TD met 68K ook te koop?
Nee. Deze Biarritz had 6 jaar stilgestaan en wordt nu weer opgelapt. Er is nog heel veel werk te doen, maar aangezien de (Belgische) eigenaar nog maar 17 jaar is, heeft ie nog een jaartje voordat ie er officieel mee de weg op mag.
@punky: ik ben bang dat ze geen slopel willen hebben bij de verkoper van die BX 19 Top, aangezien ze zwaar Citrofiel zijn en enkel Citroëns hebben…
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
@rb: De stoelen lijken niet helemaal op die van de GTI hoor. Ze hebben wel een ander zitvlak en geven meer steun, maar bij een GTI lijken de wangen van de zittingen iets meer op te staan.
@Worb80: Dat is jammer. Een BX had ook wel voor de deur mogen staan.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
punky schreef:@rb: De stoelen lijken niet helemaal op die van de GTI hoor. Ze hebben wel een ander zitvlak en geven meer steun, maar bij een GTI lijken de wangen van de zittingen iets meer op te staan.
@Worb80: Dat is jammer. Een BX had ook wel voor de deur mogen staan.
Over welke stoelen gaat dit? Het profiel op de foto is duidelijk een zwarte Millesime/Chic stoel met het GTI/latere TZx-profiel.
16v stoelen zijn héél anders met een veel hogere wang aan de zijkant.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Dan haal ik de GTI en 16V stoelen door elkaar.
Ik dacht er in de GTI en de 16V dezelfde stoelen zouden zitten, maar dat is dus niet zo. Bij een ander, niet te noemen automerk, zit daar namelijk geen verschil in.
Dan heb ik dus de GTI uitvoering die in de Chic of Millesime zat.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"