hallo, ik heb een xsara 1.8i 16v VTS uit 1998, binnenkort ga ik hier de distributieriem van laten vervangen bij de dealer. Weet iemand wat dit ongeveer kost voor deze auto?
Dat zou je toch vooraf bij de garagist die dat gaat doen kunnen navragen? Vragen kost nog geen geld
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Re: distributie riem
Replacement schreef:hallo, ik heb een xsara 1.8i 16v VTS uit 1998, binnenkort ga ik hier de distributieriem van laten vervangen bij de dealer. Weet iemand wat dit ongeveer kost voor deze auto?
Reken maar op een euro of 300!
Het beste kun je naar een (eerlijke) Citroen specialist gaan, de dealer heeft meestal de neiging om allerlei zaken eromheen te vervangen wat niet nodig is. Zoals een waterpomp bij mijn laatste auto van de zaak, maar ja zolang het een leasebak is hoor je mij niet klagen
Re: distributie riem
Replacement schreef:hallo, ik heb een xsara 1.8i 16v VTS uit 1998, binnenkort ga ik hier de distributieriem van laten vervangen bij de dealer. Weet iemand wat dit ongeveer kost voor deze auto?
kost aardig wat.. de rollen moet je dan ook laten vervangen… vorig jaar heb ik dit ook laten toen tijdens de grote beurt… ik had ook nog wat andere dingen defect zoals gaskleppotmeter… (klopt wist ik van ) ik was over de 1000 euro kwijt !
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
advies
Ga toch maar naar de dealer!!!!!!!
Verder geen commentaar
Door Tom Duckpower is de caps lock onklaar gemaakt
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: advies
dennis van der ven schreef:Ga toch maar naar de dealer!!!!!!!
Verder geen commentaarDoor Tom Duckpower is de caps lock onklaar gemaakt
Sorry maar je vraagt eigenlijk om commentaar, dus bij deze:
Als je een nieuwe of jonge occasion heb, dan kan je de dealer ook makkelijk betalen met zijn absurde arbeidsloon tarieven.
Maar voor een hoop mensen hier met een oudere Citroen, zoals mijn ZX bijvoorbeeld die €1250 heeft gekost is de dealer geen optie. Die vroeg voor de koppakking alleen al een arbeidsloon €500, daar zouden de onderdelen zoals de koppakking, D-riem, spanrol, olie, koelvloeistof, etc nog bij komen.
Een gerenommeerde Citroen Specialist (Bovag erkend) die al ruim 20 jaar bestaat heeft het voor €600 incl arbeidsloon en onderdelen gedaan, €600 is ook niet weinig maar wel veel minder dan wat het bij de dealer zou gaan kosten.
PS: De betreffende Xsara van de Topic starter is uit 1998, bijna 7 jaar oud, dus niet echt een jonge occasion meer lijkt mij.