4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
ABS is toch standaard op de BX16V ??
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 januari 2005 11:40 PM
  [ # 46 ]
verkuilm schreef:

Waarom gaat iemand een progress ombouwen tot 16V, kune beter een mooie kopen, In duitsland koop je mooi onderhouden moddllen voor 1000 eurie.

Sja, hij had er bij die Progress alles electriek ingebouwd: 4 electrische ramen, centrale deurvergrendeling met radiografische afstandbediening, dimmers op de interieurverlichting, etc etc.

Niet lang daarna reed ie met glad weer tegen een gloednieuwe Mégane aan. Het was dus een morele oplossing, want hij kon het niet over z’n hart krijgen om de Progress te slopen, na alles wat ie er aan had gedaan.

Via z’n baas kon ie een 16V-motor met 160pk en nog geen 30.000 km kopen voor ‘n prikkie. En ja, dan ontstaat er een leuk plan. Uiteraard had ie ook een 16V kunnen kopen, maar het was de uitdaging om een wolf in schaapskleren te bouwen, zoals Marcel Blokpoel heeft gedaan met de 309 1.4 van z’n zusje. Daar hangt ook een 16V-blok in, maar de buitenkant is nog geheel origineel met dunne bandjes enzo. Leuk bij een stoplichtsprintje tegen een Golfje ofzo Laughing  Laughing

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 09 januari 2005 11:44 PM
  [ # 47 ]
XBXG schreef:

zoals Marcel Blokpoel heeft gedaan met de 309 1.4 van z’n zusje. Daar hangt ook een 16V-blok in, maar de buitenkant is nog geheel origineel met dunne bandjes enzo. Leuk bij een stoplichtsprintje tegen een Golfje ofzo Laughing  Laughing

Dat was toch een gewone gti motor (ook leuk hoor) in de auto van zijn vriendin? Niet dat het veel uitmaakt: het principe blijft gelijk.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 09 januari 2005 11:53 PM
  [ # 48 ]

Owja, dat was inderdaad een 8v-motor, foutje Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 januari 2005 12:35 AM
  [ # 49 ]
citroen23 schreef:
mpostma schreef:

Die knop die dus niet mag inschakelen boven de 40 kmph

tot slot nog een laatste correctie Surprisedops:

Die knop die dus niet mag inschakelen boven de 10 kmph Exclamation

Gek he?

Met een gesperd tussendifferentieel rijden buiten terrein moet je ook helemaal niet willen.

De voor- en achterwielen gaan nu eenmaal niet met gelijke snelheid als je een bocht neemt omdat je achterwielen het bochtje af willen snijden.

Op zandwegen vangt het wegdek dat voor je op maar op verhard wegdek wordt dat een hoop rokend rubber of gebok of geslip.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 januari 2005 01:25 AM
  [ # 50 ]

Of nog leuker, de auto valt gewoon om als je te hard gaat Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook