1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Aandrijfashoes erop zetten
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 03 januari 2005 01:30 AM

Het jaar begint goed! We wouden vanmiddag weg met de AX en hij deed het prima totdat ik ging remmen. De remmen die stootte een paar keer terug en hoorde een soort geluid. Ik vertrouwde dit zaakje niet dus maar de auto bij mn ouders geparkeerd en met de DS verder.
Heb met mn vader ernaar gekeken en nog eens getest of hij het deed. En ja hoor de wet van Murphy kwam uit, hij remde weer normaal (bijna normaal). Had het vermoeden dat hij verder ingetrapt kon worden en dat er niet heel veel druk op stond op het laatst. Er zat nog genoeg remvloeistof in. Bij de linker voorwiel wel wat vettig olie-achtigs ontdekt, misschien een kapotte leiding oid.

Morgen gaan we er ff naar kijken want dit moet zsm verholpen worden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 januari 2005 11:07 AM
  [ # 1 ]

Zit lucht in ....
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 03 januari 2005 12:29 PM
  [ # 2 ]

Re: Remmen doen raar

Ik denk dat een remcilinder te ver uit je remklauw (voor) is gekomen. Dit veroorzaakte het gebok. Nu zit er lucht in je leidingen hoogstwaarschijnlijk (niet meer mee rijden dus).
Kan komen door te dunne remschijven, te dunne remblokjes of versleten remklauwen.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 03 januari 2005 10:50 PM
  [ # 3 ]

ik heb ontdekt dat de aandrijfashoef ook kapot was, maar deze is met geen mogelijkheid erop te krijgen. Op het forum van de AX-CLUB zeggen ze dat je een colafles kapot moet snijden, hoe verwarmen en dan erover heen schuiven. Echter de hoes wil niet heel ver uitzetten als hij verwarmt is. Iemand nog andere suggesties hier?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 03 januari 2005 11:28 PM
  [ # 4 ]
erwt schreef:

ik heb ontdekt dat de aandrijfashoef ook kapot was, maar deze is met geen mogelijkheid erop te krijgen. Op het forum van de AX-CLUB zeggen ze dat je een colafles kapot moet snijden, hoe verwarmen en dan erover heen schuiven. Echter de hoes wil niet heel ver uitzetten als hij verwarmt is. Iemand nog andere suggesties hier?

Geen idee of het bij de AX hetzelfde gaat als bij de BX, maar dan is het een kwestie van de homokineet uit elkaar tikken, hoes eromschuiven, homokineet inelkaar zetten en hoes volspuiten met vet en vastzetten.
Op deze manier ben je er wel even zoet mee.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 03 januari 2005 11:30 PM
  [ # 5 ]
Eric Vertogen schreef:

Geen idee of het bij de AX hetzelfde gaat als bij de BX, maar dan is het een kwestie van de homokineet uit elkaar tikken, hoes eromschuiven, homokineet inelkaar zetten en hoes volspuiten met vet en vastzetten.
Op deze manier ben je er wel even zoet mee.

Nee dat kan helaas niet. De homokineet (als dat de kogel is) zit vast aan de as en aan de andere kant zit ook iets vast waarover de hoes niet kan.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 03 januari 2005 11:49 PM
  [ # 6 ]

Voor zover ik weet gaat het bij een ax ook zo.
Homokineet eraf trekken en dan vervangen en weer terug.
Geheel word bij elkaar gehouden door een borgveertje.
Kunt een paar moeren waar de aandrijfas mee vastzit op elkaar lassen en daar een slagtrekker mee maken, zodat het wat makkelijker loskomt.
Je hebt ook kegels die te koop zijn bij de automaterialen boer waarmee je de hoes over de as kunt schuiven. (beetje het colafles idee)
Als je de as uit elkaar tikt, let op alleen tikken op het stuk wat aan de as zit. Dus niet het stuk wat beweegt want je tikt hem dan kapot.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 04 januari 2005 12:22 AM
  [ # 7 ]

het leuke is (en daar kijk ik ook van op) dat de homokineet aan de as vast zit. Dus je kan hem niet eraf tikken.
Nu schijnt er een universele hoes te zijn die dunner en soepeler is dan de ax hoes. Deze schijn je makkelijker over een cola fles te kunnen duwen. Morgen maar ff bellen of de autoshop deze heeft.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 04 januari 2005 12:38 AM
  [ # 8 ]
erwt schreef:

het leuke is (en daar kijk ik ook van op) dat de homokineet aan de as vast zit. Dus je kan hem niet eraf tikken.
Nu schijnt er een universele hoes te zijn die dunner en soepeler is dan de ax hoes. Deze schijn je makkelijker over een cola fles te kunnen duwen. Morgen maar ff bellen of de autoshop deze heeft.

Natuurlijk zit de homokineet aan de as vast. De homokineet is dat gedeelte van de as waar de as kan knikken en waar dus de hoes omheen zit!
Waar jij het eerst over had, was de fuseekogel. Die zit bij de AX anders dan bij de BX.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 januari 2005 12:47 AM
  [ # 9 ]

lijkt idd een stuk te zijn maar kan wel degelijk los.
men heeft het toch ook ooit in elkaar gezet?

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 04 januari 2005 01:06 AM
  [ # 10 ]
jeroentje schreef:

lijkt idd een stuk te zijn maar kan wel degelijk los.
men heeft het toch ook ooit in elkaar gezet?

nee helaas, hij wil nergens los. Meestal zit er wel een soort splines dinges maar die zat er niet. Morgen kijken naar een universele hoes en dan maar met de colafles proberen.

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 04 januari 2005 01:12 AM
  [ # 11 ]

kun je anders wat piccies plaatsen ?
Want ben er wel erg nieuwsgierig naar geworden.

Profiel  
 
NoisemakeR
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 10-08-2004

Gepost: 04 januari 2005 01:19 AM
  [ # 12 ]

Dan snap ik 1 ding niet.
Hoe wil je dan een aandrijfashoes gaan vervangen zonder dat je je homokineet uit elkaar haalt?
Ik ben benieuwd

Mvg Joost

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 04 januari 2005 01:36 AM
  [ # 13 ]
NoisemakeR schreef:

Dan snap ik 1 ding niet.
Hoe wil je dan een aandrijfashoes gaan vervangen zonder dat je je homokineet uit elkaar haalt?
Ik ben benieuwd

Mvg Joost

Je hebt van die speciale hoezen die je zover kunt oprekken dat ze over de homokineet schuiven.
Maar ieder homokineet kan uitelkaar, alleen moet je dan wel weten hoe het werkt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 januari 2005 11:17 AM
  [ # 14 ]

!00% zeker dat je de homokineet eraf kan slaan. Soms moet je alleen heel veel geweld toepassen. die splines zitten in de homokinneet en zie je nu niet.
koop anders een ruilasje.  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Joost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 28-01-2004

Gepost: 04 januari 2005 05:50 PM
  [ # 15 ]

zoals ik al op het ax forum zei

universeel hoe is flexibel genoeg en kan erover heen

je kan ook idd de as uit elkaar halen dat is een vies en onmogelijk werkje
je moet precies het randje open buigen.

ik heb het 1 keer gedaan en nooit meer!

PAs op met sloopasjes de meeste zijn gaar

Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub!  http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook