heey,
ik wil wss bij autostyle ofzo velgjes gaan kopen, maat 15"x6,5”, komt dan een band 195/55 R15 op. maar welke E.T. waarde heb ik daarbij dan precies nodig op mn reflex 1.4i? ik kan kiezen uit 18 en 25 en 35.
en nog een vraag, passen ZX GTI veren op mijn veerschotels, en zoja hoeveel verlaging zal dat ongeveer geven? zo nee, passen zo iemand het weet ook veren van andere sportieve cits en peugs op mijn veerschotels?
ZX Break Reflex 1.4i
ah okeej, heb bij peugeot 306 een et-waarde van 20 gevonden, denk dat ik die dan ook maar voor mijn ZX ga kiezen. das een vraag beatwoord, iemand nog een idee voor de 2e?
ZX Break Reflex 1.4i
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
et phone home
de et waarde staat gewoon op je velg, dus gewoon ff kijken
die waarde is echt belangrijk i.v.m. de levensduur van je lagers
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Re: ET-waarde after-market velg?
shoarmaschotel schreef:heey,
ik wil wss bij autostyle ofzo velgjes gaan kopen, maat 15"x6,5”, komt dan een band 195/55 R15 op. maar welke E.T. waarde heb ik daarbij dan precies nodig op mn reflex 1.4i? ik kan kiezen uit 18 en 25 en 35.
en nog een vraag, passen ZX GTI veren op mijn veerschotels, en zoja hoeveel verlaging zal dat ongeveer geven? zo nee, passen zo iemand het weet ook veren van andere sportieve cits en peugs op mijn veerschotels?
ZX GTI ? bestaan die dingen ?
ehm nee sorry ops: zat in de war met een 306 gti…. ZX 16V was het dan toch?
ZX Break Reflex 1.4i
Je kunt wel altijd een hogere ET waarde nemen zolang je het verschil in ET maar uitvult met de juiste maat spacer. Je gebruikt de spacer dan als ET waarde corrector wat niet van invloed is op de levensduur van je lagers aangezien je wielen dan nog steeds op de normale spoorbreedte zitten.
Een lagere ET waarde resulteerd in een (te ver) naar buiten staand wiel met een verhoogde wiellagerslijtage tot gevolg.